نمایش نوار ابزار

حجت الاسلام و المسلمین صادق ملکوتی امام جمعه موقت شهرک طالقانی: زیارت اربعین نشان دهنده وحدت و انسجام جهان تشیع است/ رشد و شکوفایی دین و فرهنگ دینی مستلزم وجود مبلغانی است که بتوانند فراتر از مرزها با مردم بیشتری ارتباط برقرار کنند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ حجت الاسلام و المسلمین صادق ملکوتی امام جمعه موقت ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته؛اظهار کرد: تبلیغ یکی از اساسی ‌ترین ابزار نشر دین اسلام بوده و امری است که خداوند پیامبران خود را به آن مامور کرده است و در آیات قرآنی آنها را به عنوان مبلغ معرفی کرده است و پیامبر اسلام بزرگترین مبلغ بود.

 

وی افزود: رشد و شکوفایی دین و فرهنگ دینی مستلزم وجود و تربیت مبلغانی است که بتوانند فراتر از مرزها  با مردم بیشتری ارتباط برقرار کنند و در رساندن معارف اسلامی به تمام نقاط کره زمین موفقیت ‌های چشم‌گیری داشته باشند و گستره تبلیغ را فراتر از تبلیغ چهره به چهره بالا ببرند.

 

امام جمعه موقت شهرک طالقانی ادامه داد: باید امروزه مراقب بود چرا که عده ای شبانه روز تلاش می کنند که اسلام را ناکارآمد ،روحانیت را ضعیف و بیسواد جلوه بدهند و در لباس تبلیغ، افکار نادرست را به کودکان و نوجوانان ما القا کنند و آنها را پرورش دهند، از این رو نباید به هر کسی اجازه داد که بر روی منبر برود واینها باید شناسایی مدیریت شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حاج صادق ملکوتی در پایان عنوان کرد: زیارت اربعین نشان دهنده وحدت و انسجام جهان تشیع است. هدف امام حسین (ع) از برپایی واقعه عاشورا، روشنگری و آگاهی ‌بخشی به مردم و همچنین نجات ‌بخشی بشریت است،این اهداف را می‌توان در زیارت اربعین دید و در راهپیمایی اربعین بدان توجه نمود. ان شاالله زائران به نکاتی از جمله آداب زیارت،تقوای الهی،اخوت و برادری و اهمیت به نماز جماعت اول وقت توجه ویژه ای داشته باشند.

 

دیدگاه ها