نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: صحبت های کوبنده و نطق قوی رئیس جمهور در مجمع بین المللی سازمان ملل با در دست داشتن تصویر شهید قاسم سلیمانی رعب و وحشت را در قلب صهیونیست و استکبار جهانی وارد کرد/ استکبار جهانی باید بداند که با وجود مردم ولایت مدار ایران، هرگز به اهداف شوم خود، در مورد این انقلاب دست نخواهد یافت

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم؛عنوان کرد: شفقت و مهربانی فراگیرترین ویژگی پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله است. قرآن راز موفقیت پیامبر مهربانی را در شفقت، مهرورزی، ملاطفت و نرم ‎خویی آن حضرت دانسته است.چنان که در این باره آیاتی است از جمله در آیه ۱۵۹ سوره آل عمران «فبما رحمةٍ من اللّه لنت لهم و لو کنت فظّاً غلیظ القلب لا نفضّوا من حولک ؛ ای پیامبر! بخاطر رحمت الهی نسبت به آنها نرم (و مهربان) شدی و اگر خشن و سنگدل (و دارای خشونت) بودی از اطراف تو پراکنده می شدند،…» یا در آیه ۴ سوره قلم قرآن در تعبیری شورانگیز، ویژگی ‌های اخلاقی پیامبر مهربانی را این‌گونه ستایش می‌کند. «و انّک لعلی خلقٍ عظیم؛ به راستی تو دارای اخلاق عظیم و برجسته هستی»

 

وی با تسلیت فرارسیدن شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام؛گفت: بی بصیرتی  یاران امام مجتبی(علیه السلام) ، عامل تنهایی و بی یاوری این امام بزرگوار در روزگار خویش بود. متاسفانه بخش اعظم یاران و سربازان ایشان در جنگ با معاویه، از معرفت و شناخت لازم برخوردار نبودند و حق امام و ولی امر خود را به خوبی نمی شناختند چرا که اگر کسی واجد علم و آگاهی و بصیرت به مساله امامت باشد، هیچ گاه در یاری امام خود دچار شک و تردید و سستی نمی شود ،لذا می بینیم که امام حسن مجتبی علیه السلام  اهل سازش نبودند ،اما برای حفظ اسلام چاره ای جز صلح و سازش با معاویه را نداشتند.

 

هاشمی در ادامه صحبت های خود با تسلیت فرارسیدن شهادت امام رضا علیه السلام؛بیان کرد: امام رضا علیه السلام  در 3 سال حضور پربرکت ‌شان در خراسان، در تمام نامه‌ ها و بیانات و مجالس و برخوردهای ‌شان با مردم، هدفی را تعقیب می‌کردند و آن تقویت جریان شیعه اعتقادی بود. ایشان در هر فرصتی به ذکر احادیثی که دلیلی روشن بر برتری حضرت علی علیه ‌السلام بر سایر مردم داشت، می‌پرداختند.

 

وی افزود: امام علیه ‌السلام از هر شهری که عبور می‌کرد، بنای یک شهر شیعی را هر چند برای سال‌ ها و قرن ‌های بعد، پایه ‌ریزی می‌کرد به طوری که بسیاری از تحلیل گران تاریخی معتقدند این سفر، ایران را متحول کرد و باعث شد این سرزمین بعدها به عنوان هسته مرکزی جهان تشیع به جهانیان معرفی شود.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه با گرامیداشت سالروز هشت سال دفاع مقدس؛خاطرنشان کرد: اگر به تاريخ جنگ های 200 سال اخير ايران،بیندازیم می بینیم که دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحميلی تنها جنگی است كه در آن حتی يك وجب از خاك ايران را از دست نداديم ، رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی با “غیرت دینی”  و در سایه تبعیت از رهبری امام راحل (ره) و بهره گیری از فرهنگ عاشورایی در برابر دشمن بعثی مقاومت و ایستادگی کردند و در نهایت پیروز شدند.

 

وی افزود: ناگفته نماند که مردم عرب خوزستان، در جنگ تحمیلی و  در مقابل یورش دشمن ، بهترین دفاع از کشور را در شرایطی که هنوز نه ارتش سازمان یافته بود نه بسیج شکل گرفته بود ، انجام دادند، امروز عزت، استقلال، امنیت، عظمت و اقتدار كنونی كشور و ملت ایران به بركت خون شهدا و رشادتهای مثال زدنی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

 

سید سلمان هاشمی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بازگشایی مدارس؛عنوان کرد: مربیان مدارس رشد و تقویت تربیت اسلامی دانش آموزان را در  اولویت آموزشی خود قرار دهند. خانواده ‌ها نباید نقش خود را در امور تربیتی دانش‌آموزان فراموش کنند. برطرف کردن نیاز تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند و محروم در آستانه بازگشایی مدارس امری ضروری است.

 

وی تاکید کرد: مسئولین به این نکته توجه کنند که نباید هیچ دانش آموزی به علت فقر و نداری خانواده ،از تحصیل باز بماند. مسئولین آموزش و پرورش بندر ماهشهر حل معضل برق هنرستان شهید مکیان را در اولویت کاری خود قرار دهند،تا در سال جاری تحصیلی این هنرستان به بهره برداری برسد.

 

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به رخداد تلخ فوت مهسا امینی؛بیان کرد: مسئله مهسا امینی ماجرای تلخی بود ،ما با خانواده امینی ابراز همدردی می‌کنیم و اگر خطایی رخ داده باید رسیدگی شود؛ اما متأسفانه برخی به بهانه دفاع از خانم امینی به مساجد و نهاد‌های دینی اهانت کردند و قرآن و پرچم ایران را آتش زدند.

 

وی افزود: همه می دانیم که ایجاد اغتشاش, سوزاندن قرآن , به خیابان ها ریختن و شعار سر دادن، دلسوزی برای خانواده مهسا امینی نیست بلکه هدف این است که  دشمن با این بهانه وارد عمل شده تا بدین شکل به اسلام و نظام ضربه وارد کند.کسانی که مسجد و آمبولانس آتش می زنند، چادر از سر ،زنان چادری می کشند و ایجاد رعب و وحشت کرده و به قرآن و مقدسات توهین می کنند صفشان باید از صف مردم جدا شود. مردم از قوه قضائیه می خواهند که  با شدت با عوامل اغتشاشگر برخورد جدی داشته باشد. استکبار جهانی باید بداند که با وجود مردم ولایت مدار ایران، هرگز به اهداف شوم خود، در مورد این انقلاب دست نخواهد یافت.

 

سید سلمان هاشمی با اشاره به حضور رئیس جمهور در سازمان ملل؛بیان کرد:صحبت های کوبنده و قوی رئیس جمهور در مجمع بین المللی سازمان ملل با در دست داشتن تصویر شهید قاسم سلیمانی در واقع رعب و وحشت را در قلب صهیونیست و استکبار جهانی وارد کرد، اینها از تصویر شهید سلیمانی هراس داشتند و باید قدر این حرکت را بدانیم.

 

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان تاکید کرد: یقینا اغتشاشات اخیر بخاطر کم اهمیت جلوه دادن مذاکرات ایران و کشورهای اروپایی و تلاش ایران برای رفع تحریم ها و کمرنگ ساختن حضور میلیونی مردم در اربعین است که میخواهند نظر مردم را به این اغتشاشات معطوف کنند اما بدانند همین مردمی که به زیارت امام حسین علیه السلام رفتند، امروز در کل کشور راهپیمایی خواهند کرد و این حرکت را محکوم و به استکبار جهانی میگویند شما هیچ غلطی در مقابل مردم نجیب ،مومن و متدین نخواهید کرد.

 

مطالب مشابه
سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی : بصیرت یعنی دشمن شناسی، شناخت فتنه، آگاهی به زمان و بازی نکردن در زمین دشمن است/ سردار شهید سلیمانی فردی ولایتمدار، با اخلاص ، بی ادّعا، متدین،شجاع و دشمن شناس به معنی واقعی کلمه بود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی : بصیرت یعنی دشمن شناسی، شناخت فتنه، آگاهی به زمان و بازی نکردن در زمین دشمن است/ سردار شهید سلیمانی فردی ولایتمدار، با اخلاص ، بی ادّعا، متدین،شجاع و دشمن شناس به معنی واقعی کلمه بود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: دشمن به امنیت ایران چشم طمع دارد تا آرامش موجود در کشور را دچار خدشه کند، و نگذارد دولت سیزدهم در ریل گذاری جدید خدمت به مردم موفق باشد/اجازه ندهیم عده ای مغرض یا جاهل، آرامش و امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر را بر هم بزنند / نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی چرا گره مشکلات شهرک طالقانی به دستان مبارک  شما حل نمی شود؟

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: دشمن به امنیت ایران چشم طمع دارد تا آرامش موجود در کشور را دچار خدشه کند، و نگذارد دولت سیزدهم در ریل گذاری جدید خدمت به مردم موفق باشد/اجازه ندهیم عده ای مغرض یا جاهل، آرامش و امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر را بر هم بزنند / نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی چرا گره مشکلات شهرک طالقانی به دستان مبارک شما حل نمی شود؟

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: رسانه‌ های داخلی بیشتر به معرفی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند/ خلق فرصت‌ های شغلی یکی از مهمترين ابزار های امیدآفرینی است، مسئولین به اشتغال جوانان  و ظرفیت های موجود اهتمام ویژه ای بورزند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: رسانه‌ های داخلی بیشتر به معرفی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند/ خلق فرصت‌ های شغلی یکی از مهمترين ابزار های امیدآفرینی است، مسئولین به اشتغال جوانان و ظرفیت های موجود اهتمام ویژه ای بورزند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مقابل “جریان سقیفه و نفاق” ایستاد/ علت تعلل در راه اندازی ساختمان اداره برق شهرک طالقانی چیست؟مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان ، باید پاسخگوی مطالبه به حق مردم باشد

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مقابل “جریان سقیفه و نفاق” ایستاد/ علت تعلل در راه اندازی ساختمان اداره برق شهرک طالقانی چیست؟مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان ، باید پاسخگوی مطالبه به حق مردم باشد

دیدگاه ها