نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی:ایمان به خدا و خدمت به خلق خدا یکی از درس هایی است که باید از امام حسن عسکری علیه السلام یاد گرفت/وظیفه همه ترویج مهدویت است،” ترویج مهدویت” یعنی تزریق امید به جامعه/ با مشخص شدن پیمانکار مخزن آب ان شاء الله شاهد رفع مشکل آب شهرک طالقانی خواهیم بود

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با تسلیت فرارسیدن هشتم ربیع الاول شهادت امام حسن عسکری علیه السلام؛عنوان کرد: حیات نورانی امام حسن عسکری علیه السلام  یکی از سخت ترین دوران های امامت بشمار می رود. در حالات حضرت امام عسکری علیه السلام آمده است که، از شش سال دوران زعامت و خلافت حضرت ، سه سال را در زندان به سر بردند.گاهی زندان های عمومی یعنی حضرت را در یک منطقه نظامی تحت نظر قرار می دادند و گاهی همین زندان های معمولی که هست می بردند. ایامی که حضرت در زندان نبودند باید هفته ای دو بار خودشان را به “دارالخلافه” معرفی می کردند.

 

وی افزود: خیلی دوران سختی بر امام حسن عسکری علیه السلام  گذشت. در تاریخ آمده است  عده ای از شیعیان و ارادتمندان حضرت چون نمی توانستند امام عسکری علیه السلام را به راحتی ملاقات کنند ، می نشستند و منتظر می ماندند که حضرت  برای معرفی خود به دارالخلافه بروند و در مسیر راه امام عسکری علیه السلام را ببینند.به قدری کنترل ها شدید بود که امام از قبل گاهی پیام می دادند و می فرمودند امروز کسی در مسیر راه به من سلام نکند.یعنی زمانی که از مقابل شما عبور می کنم به من سلام هم ندهید و یا اشاره ای هم نکنید زیرا شما در امان نیستید و با این امر، ارادت شما به من نشان داده می شود و جانتان به خطر می افتد. حتی با دست کسی مرا نشان ندهد که مأمورین به شدت تحت تعقیب و مراقبت هستند.

 

هاشمی ادامه داد: یکی از فعالیت ‌های امام حسن عسکری علیه السلام، آماده سازی مردم برای پذیرش غیبت امام زمان (عج)بود؛ از این رو ایشان، کمتر با مردم تماس می‌گرفت و جز نوّاب و یاران خاص خود، کسی را به حضور نمی ‌پذیرفت و فقط به واسطه آنان مشکلات دینی مردم را حل می‌کردند. حضرت امام عسکری علیه السلام به دلیل جور و خفقان حاکم بر زمانشان، برای رسیدگی به امور شرعی و مسائل مهمّ زندگی پیروانشان، مجبور بودند که در نقاط مختلف کشور اسلامی، نمایندگانی داشته باشند.

 

وی گفت: برخی از این نمایندگان، عبارتند از: احمد بن اسحاق اشعری قمی نماینده امام در قم که از اصحاب خاص حضرت امام عسکری علیه السلام به شمار می‌رود و مسائل اهل قم را نزد امام می‌برد و پاسخ می‌گرفت. ابراهیم بن عَبْدُه نماینده امام در نیشابور؛ احمد بن اسحاق رازی نماینده امام در ری؛ و نیز ابراهیم بن مهزیار اَهوازی و عُثمان بن سعید عَمْری که او مردی بزرگوار و موثّق و از بزرگان اصحاب و وکیلان امام هادی، امام عسکری و امام زمان علیهم السلام بودند.

امام جمعه شهرک طالقانی خاطرنشان کرد: از جمله درسهایی که می بایست از امام  حسن عسکری علیه السلام یاد گرفت: نماز اول وقت امام حسن عسکری علیه السلام، ایمان به خدا و خدمت به خلق خدا؛ که در این باره امام علیه السلام می فرمود ایمان به خدا در رأس همه باورها و خدمت به مردم بالاترین عبادت است. در مستحبات چیزی بالاتر از خدمت به خلق الله نیست.اول خانواده،زن،فرزند، پدر و مادر، دوم ارحام، سوم همسایه و بعد سایر مردم است.

 

وی افزود: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: اگر مى‏خواهید خدا به شما كمك كند ، شما هم كمك حال مردم باشید. خداوند یاری رسانده مومنی است که در حال یاری رساندن برادر مومن خود است. امروز وظیفه جامعه و خیرین کمک به “فقرا” است‌؛ بنابراین کسی نباید به امید دیگری بنشیند و اقدامی برای رفع فقر نکند ، “انفاق” ، نزدیک ترین مسیر برای رسیدن به بهشت است و از همه مهمتر، “انفاق”ریشه فقر را در جامعه نابود می کند.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها؛ با اشاره به فرارسیدن نهم ربیع الاول آغاز خلافت و زعامت امام عصر عجل الله تعالی فرجه؛عنوان کرد: یکی از برجسته ترین ویژگی ‌ها و اوصاف امام مهدی عجل الله تعالی فرجه منجی بودن است. حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه آرزو و خواسته همه انبیا و امامان پیشین را به صورت کامل در روی زمین محقق خواهند ساخت، همه را از انواع جهالت ‌ها و ضلالت ‌ها نجات داده، مدینه فاضله در وسعت جهانی تشکیل خواهند داد و با همه انحاء ظلم و ستم مبارزه کرده و سایه عدالت را بر روی همه جهانیان می‌گستراند.

 

وی افزود: وظیفه همه ترویج مهدویت است “ترویج مهدویت” یعنی تزریق امید به جامعه است. مسئله “مهدویت” امید به آینده را تزریق می‌کند و اجازه بروز و ظهور یاس و ناامیدی را به دل انسان نمی‌دهد . ” امید” یک پدیده معجزه آسا است؛ چرا که به بیان امیرالمؤمنین(عليه السلام): «نسبت به آنچه امیدش را نداری، امیدوارتر باش از آنچه بدان امید داری؛ زیرا که موسی بن عمران(عليه السلام) رفت که برای خانواده اش آتش برگیرد اما خداوند با او سخن گفت و او پیامبر برگشت. ملکه سَبَأ نیز از کشور خود بیرون آمد، اما به دست سلیمان(عليه السلام) مسلمان شد.و جادوگران فرعون برای تقویت قدرت فرعون بیرون آمدند، اما مؤمن به خدا برگشتند»

 

هاشمی در ادامه گفت: اینکه پیغمبر و ائمّه علیهم السلام فرمودند: «اَفضَلُ اَعمالِ اُمّتی انِتِظارُ الفَرَج؛ اَفضَلُ العِبادَةِ بَعدَ المَعرِفَةِ اِنتِظارُ الفَرَج»، معنایش این است که امّت محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم)، در هیچ حادثه ای از حوادث زندگی دچار یأس و ناامیدی نمیشوند و همیشه در همه حال انتظار فرج دارند.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان بیان کرد: الحمدلله مشکلات جزئی هنرستان شهید مکیان حل شده است و فردا افتتاحیه آن را خواهیم داشت، همچنین پیمانکار مخزن آب در مناقصه مشخص  شده و  ان شاء الله به زودی احداث آن را شاهد خواهیم بود و با احداث آن تا حدود زیادی  معضل آب شهرک طالقانی نیز حل خواهد شد.

 

مطالب مشابه
سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی : بصیرت یعنی دشمن شناسی، شناخت فتنه، آگاهی به زمان و بازی نکردن در زمین دشمن است/ سردار شهید سلیمانی فردی ولایتمدار، با اخلاص ، بی ادّعا، متدین،شجاع و دشمن شناس به معنی واقعی کلمه بود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی : بصیرت یعنی دشمن شناسی، شناخت فتنه، آگاهی به زمان و بازی نکردن در زمین دشمن است/ سردار شهید سلیمانی فردی ولایتمدار، با اخلاص ، بی ادّعا، متدین،شجاع و دشمن شناس به معنی واقعی کلمه بود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: دشمن به امنیت ایران چشم طمع دارد تا آرامش موجود در کشور را دچار خدشه کند، و نگذارد دولت سیزدهم در ریل گذاری جدید خدمت به مردم موفق باشد/اجازه ندهیم عده ای مغرض یا جاهل، آرامش و امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر را بر هم بزنند / نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی چرا گره مشکلات شهرک طالقانی به دستان مبارک  شما حل نمی شود؟

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: دشمن به امنیت ایران چشم طمع دارد تا آرامش موجود در کشور را دچار خدشه کند، و نگذارد دولت سیزدهم در ریل گذاری جدید خدمت به مردم موفق باشد/اجازه ندهیم عده ای مغرض یا جاهل، آرامش و امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر را بر هم بزنند / نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی چرا گره مشکلات شهرک طالقانی به دستان مبارک شما حل نمی شود؟

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: رسانه‌ های داخلی بیشتر به معرفی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند/ خلق فرصت‌ های شغلی یکی از مهمترين ابزار های امیدآفرینی است، مسئولین به اشتغال جوانان  و ظرفیت های موجود اهتمام ویژه ای بورزند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: رسانه‌ های داخلی بیشتر به معرفی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند/ خلق فرصت‌ های شغلی یکی از مهمترين ابزار های امیدآفرینی است، مسئولین به اشتغال جوانان و ظرفیت های موجود اهتمام ویژه ای بورزند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مقابل “جریان سقیفه و نفاق” ایستاد/ علت تعلل در راه اندازی ساختمان اداره برق شهرک طالقانی چیست؟مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان ، باید پاسخگوی مطالبه به حق مردم باشد

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مقابل “جریان سقیفه و نفاق” ایستاد/ علت تعلل در راه اندازی ساختمان اداره برق شهرک طالقانی چیست؟مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان ، باید پاسخگوی مطالبه به حق مردم باشد

دیدگاه ها