نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: در اهمیت کتاب و کتابخوانی تردیدی نیست، اما آنچه مهمتر است ایفای نقش مسئولان فرهنگی برای ترویج این سنت حسنه است/ مسوولین باید خود را موظف به حل مشکلات مردم بدانند و نباید در مقابلشان بی تفاوت باشند

 

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره آزمایش موفق و افتخار آمیز سپاه پاسداران در پرتاب ماهواره ‌بر قائم 100 ؛اظهار کرد: آزمایش موفق و افتخارآمیز سپاه پاسداران در پرتاب ماهواره ‌بر قائم ۱۰۰ پیام هایی در عرصه بین المللی داشت.

اولاً: پرتاب این ماهواره ‌بر،علاوه بر دلشادی و خرسندی ،نشان داد که ملت ایران کوه عظیمی است که با این بادهای مصنوعی تکان نخواهد خورد. ثانیاً:دشمنان ملت ایران تا پیش از این تصور می‌کردند می‌توانند محیط امنیتی ما را مغشوش کنند که این اتفاق پالسی جدی برای آنان در این رابطه بود.

 

وی افزود: البته پالس اول ما، اجتماع و راهپیمایی ۱۳ آبان در شهرهای مختلف کشور بود. همزمانی این دو پالس مهم، یعنی حضور تمام ‌قد ملت و نظام سیاسی ایران در صحنه و بعد هم به ‌نمایش گذاشتن این قدرت و دستاورد نشان داد که نباید با دم شیر بازی کرد. ثالثاً: اگر روزی یکی از دشمنان ما اشتباه محاسباتی کرد و تصمیم گرفت ما را با موشک قاره ‌پیما تهدید کند، آن زمان است که می‌داند با وجود این ماهواره ‌بر، ضربه سختی خواهد خورد.

 

امام جمعه شهرک طالقانی یادآور شد: دستیابی ایران به موشک هایپرسونیک یعنی اینکه: این موشک ‌ها در حین حرکت خیلی سریع می‌توانند مسیر خود را تغییر داده و کاری کنند که ردیابی و پیش ‌بینی حرکتشان دشوار باشد و هیچ سیستم دفاعی نمی‌تواند موشک ‌های ما را رهگیری کند.

 

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با گرامیداشت فرارسیدن ۲۴ آبانماه و آغاز هفته کتاب،کتابخوانی و کتابدار؛عنوان کرد: از آنجایی که انسان علاوه بر غذای جسمی به غذای روح و روان نیاز دارد پس بهترین چیزی که می تواند فکر و روان ما را در این مساله پرفروغ کند، کتاب و کتابخوانی است؛  کتاب می تواند به اندیشه انسان کمک کند ،که مفید و موثر در تعالی روح  انسان شود و بهترین کتاب آن است که برگرفته از قرآن و احادیث و روایات اهل بیت(علیهم السلام) باشد.

وی افزود:کتابخوانی راهی برای شناخت الگوهاست، کودکان و نوجوانان برای موفقیت در زندگی به الگوهای رفتاری همچون زندگی و سیره پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام نیاز دارند. خواندن کتاب ها و داستان های مختلف موجب شکل گیری ارزش های گوناگون در ذهن کودک می شود و حساسیت او را رشد می دهد و احترام به دیگران در او شکل می گیرد.

 

سید سلمان هاشمی تاکید کرد: در اهمیت کتاب و کتابخوانی تردیدی نیست، اما آنچه مهمتر است ایفای نقش مسئولان فرهنگی برای ترویج این سنت حسنه و مهجور است.کتابخوانی باید یک سیره و سنت رایج بین مردم باشد. برگزاری مسابقات کتابخوانی می‌تواند منجر به گرایش افراد به مطالعه شود و اگر اینگونه مسابقات به صورت مداوم و از روی اصول و سنجیده برگزار شود، زمینه‌ساز ترغیب و ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی است. مسوولین امر باید در تلاش برای ترویج این فرهنگ پسندیده در دستگاه های اجرایی باشند و همچنین نگاه ویژه ای به کتابخانه های عمومی علی الخصوص در مناطق محروم داشته باشند.

 

امام جمعه شهرک طالقانی با بیان اینکه؛مسئولین باید نسبت به وعده هایی که به مردم می دهند دغدغه داشته باشند؛خاطرنشان کرد: مسوولین باید خود را موظف به حل مشکلات مردم بدانند  و نباید در مقابل معضلات و مشکلات مردم بی تفاوت باشند، ضروری است مشکلات و معضلات شهرک طالقانی را اولویت بندی کنند و به ترتیب آنها را حل کنند، و خدماتی که انجام می دهند را برای مردم اعلام کنند.

 

وی افزود: اولویت اول رفع معضل قطعی مکرر آب شرب به علت جوابگو نبودن مخزن آب و فرسودگی سیستم آبرسانی در بعضی مناطق شهرک طالقانی است.همچنین مسئولین اجرایی الحاق 15 هکتار از زمین های ضلع غربی را مجدداً‌ در دستور کار خود قرار دهند تا مردم حاشیه نشین آن منطقه  از امکانات خدماتی و  رفاهی  بهره ببرند.

 

سید سلمان هاشمی در پایان تاکید کرد: مسئولین با کارهای مثبت و خدمت به مردم، اجازه موج سواری را به دشمن ندهند، زیرا دشمن دنبال موج سواری است و نمی تواند موج ایجاد کند.

مطالب مشابه
سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی : بصیرت یعنی دشمن شناسی، شناخت فتنه، آگاهی به زمان و بازی نکردن در زمین دشمن است/ سردار شهید سلیمانی فردی ولایتمدار، با اخلاص ، بی ادّعا، متدین،شجاع و دشمن شناس به معنی واقعی کلمه بود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی : بصیرت یعنی دشمن شناسی، شناخت فتنه، آگاهی به زمان و بازی نکردن در زمین دشمن است/ سردار شهید سلیمانی فردی ولایتمدار، با اخلاص ، بی ادّعا، متدین،شجاع و دشمن شناس به معنی واقعی کلمه بود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: دشمن به امنیت ایران چشم طمع دارد تا آرامش موجود در کشور را دچار خدشه کند، و نگذارد دولت سیزدهم در ریل گذاری جدید خدمت به مردم موفق باشد/اجازه ندهیم عده ای مغرض یا جاهل، آرامش و امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر را بر هم بزنند / نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی چرا گره مشکلات شهرک طالقانی به دستان مبارک  شما حل نمی شود؟

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: دشمن به امنیت ایران چشم طمع دارد تا آرامش موجود در کشور را دچار خدشه کند، و نگذارد دولت سیزدهم در ریل گذاری جدید خدمت به مردم موفق باشد/اجازه ندهیم عده ای مغرض یا جاهل، آرامش و امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر را بر هم بزنند / نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی چرا گره مشکلات شهرک طالقانی به دستان مبارک شما حل نمی شود؟

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: رسانه‌ های داخلی بیشتر به معرفی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند/ خلق فرصت‌ های شغلی یکی از مهمترين ابزار های امیدآفرینی است، مسئولین به اشتغال جوانان  و ظرفیت های موجود اهتمام ویژه ای بورزند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: رسانه‌ های داخلی بیشتر به معرفی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بپردازند/ خلق فرصت‌ های شغلی یکی از مهمترين ابزار های امیدآفرینی است، مسئولین به اشتغال جوانان و ظرفیت های موجود اهتمام ویژه ای بورزند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مقابل “جریان سقیفه و نفاق” ایستاد/ علت تعلل در راه اندازی ساختمان اداره برق شهرک طالقانی چیست؟مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان ، باید پاسخگوی مطالبه به حق مردم باشد

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی: حضرت زهرا سلام‌الله علیها در مقابل “جریان سقیفه و نفاق” ایستاد/ علت تعلل در راه اندازی ساختمان اداره برق شهرک طالقانی چیست؟مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان ، باید پاسخگوی مطالبه به حق مردم باشد

دیدگاه ها