نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: دهه فجر فرصتی گرانبها برای تبیین دستاوردها و پیشرفت ‌‌‌‌های نظام اسلامی است/ شهرستان رامشیر نیازمند نگاه ویژه مسئولین استانی و کشوری به منظور رفع کمبودها و کاستی ها در بخش ‌های عمرانی و خصوصاً درمانی است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان رامشیر؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت ایام دهه فجر؛اظهار کرد: دهه فجر فرصتی گرانبها برای تبیین دستاوردها و پیشرفت ‌‌‌‌های نظام اسلامی است، که باید به شکل خلاقانه به نسل جديد به ويژه جوانان در این ایام منتقل شود. یکی از اهداف راهبردی دشمنان در جنگ نرم علیه انقلاب و جمهوری اسلامی، ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه و به ویژه در نسل جوان نسبت به آینده از طریق سیاه نمایی، بزرگ کردن مشکلات، زیر سؤال بردن و یا کم ارزش جلوه دادن دستاورد‌‌‌‌های انقلاب و ناکارآمد نشان دادن نظام دینی است.

 

وی افزود: هیچکس منکر نقاط ضعف و مشکلات نیست، اما هیچ کشوری با این همه جنگ و تحریم و تهدید نرم و سخت، ظرف چهل و چهار سال به این استقلال و پیشرفت در ابعاد مختلف نرسیده است. البته تخلفات، و ناکارآمدی بعضی از مسؤلین بی درد در کشور را به پای انقلاب و نظام ننویسیم. انقلاب اسلامی نتیجه خون شهدای زیادی است، همه مسؤولان چه در قوه مقننه و قضاییه و چه در دولت و قوه مجریه وظیفه دارند که با تلاش عملی خود، آحاد مردم را به آینده انقلاب امیدوارتر کنند.

 

امام جمعه شهرستان رامشیر با تبریک فرارسیدن سیزدهم رجب سالروز ولادت با سعادت حضرت مولی الموحدین امیرالمؤمنین (علیه السلام)؛عنوان کرد: یکی از بزرگترین فضیلت های امیر المؤمنین (علیه السلام) ولادت ایشان در خانه کعبه بود که یک معجزه بود و نصیب هیچ کس نشد. یکی از فضیلت هایی که از طرف اهل سنت نیز روایت شده، ولادت حضرت علی(علیه السلام) در داخل خانه کعبه است. فضیلتی که به تعبیر بزرگان اهل سنت (فضیلة خاصة)یعنی منحصر به وجود مبارک آقا امیرالمومنین(علیه السلام) است.

 

 

وی با اشاره به حدیثی شریف از صعصعة بن صوحان از شیعیان و روات خاص امیرالمومنین(علیه السلام)؛ افزود: حضرت دلیل برتری خویش نسبت به حضرت عیسی(علیه السلام)  را چنین ذکر فرمودند . که موقع ولادت عیسی بن مریم (علیه السلام) در بیت المقدس ندای غیبی مریم طاهره مادر وی را از مسجد خارج کرد و بدو گفت: از خانه ی بیت المقدس بیرون رو زیرا که اینجا خانه عبادت است نه خانه ولادت و محل زائیدن، ولی هنگامی که ولادت با سعادت امام علی(علیه السلام) نزدیک شد مادر گرامی شان فاطمه بنت اسد (علیها السلام) را با ندایی غیبی به داخل خانه ی کعبه دعوت نمودند و بدو فرمودند: فاطمه در خانه داخل شو.

 

هاشمی با اشاره به آغاز ایام اعتکاف؛بیان کرد: روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه پر فیض رجب، ایام البیض گفته می شود، با همت سازمان تبلیغات شهرستان رامشیر،ان شاء الله امسال مراسم اعتکاف در 4 مسجد از مساجد شهرستان را خواهیم داشت و این اعتکاف یکی از عبادت ‌های اثرگذار در زندگی فردی و اجتماعی محسوب می‌شود، که امیدوارم شرکت کنندگان در این مراسم حداکثر استفاده را از این مراسم معنوی کسب نمایند.

 

خطیب نماز جمعه رامشیر با تسلیت فرارسیدن پانزدهم رجب سالروز رحلت حضرت زینب کبری سلام الله علیها؛گفت: حضرت زینب سلام الله علیها، نماد عزّت، اسوه صبر و استقامت بود. حضرت زینب کبرى سلام الله علیها بانویى سرشار از بینش ،علم ، آگاهی و بصیرت بود ایشان دارای علم لدنّی بودند و برترین درجه علم، علمى است که از ذات الهى به انسان افاضه مى ‏شود زیرا علمی که بشر داراست یا «لَدُنّى» است یا «اکتسابی»،علم «اکتسابی»: علمی است که از راه تحصیل ، تعلیم و اکتساب به دست می آید، اما علم ««لَدُنّى» علمى است که از ذات الهى به انسان افاضه مى‏شود (خدادادی و غیر اکتسابی) که برترین درجه علم است.

 

سید سلمان هاشمی بااشاره به نوزدهم بهمن ماه روز نیروی هوایی ارتش؛عنوان کرد: در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ۱۹ بهمن، روز بخصوصی است؛ روز پیوستن افسران هوانیروز ارتش شاهنشاهی ایران به خیل عظیم مردم که تحت لوا و رهبری امامشان، تیشه برداشته و ریشه شاهنشاهی دو هزار و پانصد ساله را کندند؛ آخرین بارقه‌ های امید رژیم شاه، افسران نیرو هوایی بود که آن‌ها هم نوزدهم بهمن ۱۳۵۷ آب پاکی را روی دست رژیم شاه ریختند.

 

خطیب نماز جمعه شهرستان رامشیر در فراز دیگری از خطبه ها خطاب به مسوولین استانی و شهرستان؛بیان کرد: شهرستان رامشیر نیازمند نگاه ویژه مسئولین استانی و کشوری به منظور رفع کمبودها و کاستی ها در بخش ‌های عمرانی و خصوصاً درمانی است. با روی کار آمدن استاندار جدید انتظار می رود مردم شاهد تحولات اساسی در این شهرستان  باشند و به مشکلاتی که از گذشته همچنان پابرجاست توجه جدی تری صورت بگیرد.

 

وی افزود:  بسیاری از مشکلاتی که در شهرستان رامشیر وجود دارد جزء مسائل ابتدایی است که به هیچ وجه در شهرهای دیگر وجود ندارد. بازهم تاکید می کنم یکی از چالش های مهم مردم شهرستان رامشیر کمبود پزشک متخصص و پرستار و همچنین تجهیزات درمانی می باشد.

 

هاشمی ادامه داد: الحمدلله شهرستان رامشیر شهر ثروتمندی است. در بُعد کشاورزی و بُعد نفتی الحمدلله ثروتمندترین شهرستان است. فقر در این شهرستان معنایی ندارد. اما سوال که مطرح است: مشکل کار کجاست؟ مشکل ضعف مدیریتی در این شهرستان است. این ضعف باید برطرف شود. نماینده محترم مجلس باید به این موضوع مهم ورود کند. از استاندار محترم خواسته ای داریم که به شهرستان رامشیر تشریف بیاروند و این مشکلات و ضعف مدیریتی را از نردیک مشاهده و حل نمایند.

 

وی تاکیدکرد: از دادستان محترم میخواهیم که هر مدیری که ترک فعل یا تخلف کند با آن برخورد قانونی داشته باشد. خیلی از مشکلات در شهرستان رامشیر از سالیان سال پابرجا هستند. امید است که با روی کار آمدن استاندار جدید به مشکلات شهرستان رامشیر ورود کند.

 

امام جمعه شهرستان رامشیر در پایان خاطرنشان کرد: مردم سرمایه مملکت هستند. مردم همیشه پای این انقلاب بودند و هستند. ان شاءلله این مردم هستند که در راه پیمایی  22بهمن حماسه ای دیگر خلق میکنند و ضربه سختی به دشمنان اسلام خواهند زد. نظام ما یک نظام ولایی است. نظام ما یک نظام مهدوی است و دشمنان اسلام و آمریکای جنایتکار و صهیونیزم بدانند که این انقلاب به یک درخت تنومند تبدیل شده و هیچ غلطی نمیتوانند انجام دهند.

مطالب مشابه
سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: دلیل تاکید اهل بیت علیهم السلام بر قضیه شهادت، گریه، زیارت سید الشهداء رهایی مردم از جهل و رسیدن به کمال انسانی است/ هتک حرمت به قرآن کریم نشانه استیصال غرب و دشمنان اسلام است

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: دلیل تاکید اهل بیت علیهم السلام بر قضیه شهادت، گریه، زیارت سید الشهداء رهایی مردم از جهل و رسیدن به کمال انسانی است/ هتک حرمت به قرآن کریم نشانه استیصال غرب و دشمنان اسلام است

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: دحوالارض؛ فرصت پیوند معرفتی و عملی با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است/ برخی از روستاهای شهرستان رامشیر دچار تنش آبی هستند / مسئولان نسبت به رفع این مشکل اقدامات فوری انجام دهند.

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: دحوالارض؛ فرصت پیوند معرفتی و عملی با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است/ برخی از روستاهای شهرستان رامشیر دچار تنش آبی هستند / مسئولان نسبت به رفع این مشکل اقدامات فوری انجام دهند.

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: 14خرداد، سالروز رحلت جانگذار امام راحلی است  که مراسم تشییع وی با حضور 11 میلیون نفری مردم، موجب حیرت جهانیان شد/ قیام 15 خرداد1342 یک قیام مردمی بود/ ضمن تشکر از مسئولین مربوطه شهر و روستا، این نکته را به آنها یادآوری می کنیم که:زیرسازی و اجرای صحیح و اصولی آسفالت رعایت شود تا حداقل به مدت ۱۰سال نیاز به ترمیم و روکش نداشته باشد.

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: 14خرداد، سالروز رحلت جانگذار امام راحلی است که مراسم تشییع وی با حضور 11 میلیون نفری مردم، موجب حیرت جهانیان شد/ قیام 15 خرداد1342 یک قیام مردمی بود/ ضمن تشکر از مسئولین مربوطه شهر و روستا، این نکته را به آنها یادآوری می کنیم که:زیرسازی و اجرای صحیح و اصولی آسفالت رعایت شود تا حداقل به مدت ۱۰سال نیاز به ترمیم و روکش نداشته باشد.

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر نماد ایستادگى و محور مقاومت‏ است/ تربیت صحیح دختران در مکتب اسلام سلامت جامعه ایمانی است/ از مسوولین شهرستان خواستاریم که نگاه ویژه ای به جوانان و نخبگان شهرستان داشته باشند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر نماد ایستادگى و محور مقاومت‏ است/ تربیت صحیح دختران در مکتب اسلام سلامت جامعه ایمانی است/ از مسوولین شهرستان خواستاریم که نگاه ویژه ای به جوانان و نخبگان شهرستان داشته باشند

دیدگاه ها