نمایش نوار ابزار

پیاده‌روی اربعین یک ظرفیت عظیم فرهنگی است

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس خوزستان به عراق، حجت‌الاسلام سید سلمان هاشمی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور در موکب فرهنگی خبرگزاری فارس از این موکب بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از موکب خبرگزاری فارس اظهار کرد: مردم سراسر دنیا با جان و دل و با یک شوق و محبت وصف ناشدنی در حال طی مسیر کربلای حسینی هستند و این حرکت و راهپیمایی عظیم یک اعجار الهی است.

امام جمعه شهرک طالقانی بندر ماهشهر ادامه داد: این حرکت عظیم به صورت ۲۴ ساعته و قطع نشدنی در حال انجام است و پیر و جوان و کوچک و بزرگ و زن و مرد در حال طی طریق الحسین هستند و در این مسیر کودک دو، سه ساله نیز با اشتیاق در حال پذیرایی از زوار است.

هاشمی با بیان اینکه این حرکت عظیم یک کار فرهنگی بسیار بزرگ است، متذکر شد: باید از این ظرفیت عظیم به خوبی بهره‌گیری کنیم. هزاران کتاب، منبر، خطابه و فیلم نمی‌تواند کار این حرکت فرهنگی را انجام دهد و در واقع این حرکت یک کار فرهنگی بسیار بزرگ است که تنها اربعین حسینی توانسته آن را به انجام برساند.

وی ادامه داد: این حرکت عظیم یک پیام نیز به تمام دنیا مخابره می‌کند و به جهانیان نشان می‌دهد که تبلغیات سوء علیه تشیع واقعیت ندارد و اخلاقیات و معنویت در این مراسم بزرگ موج می‌زند.

امام جمعه شهرک طالقانی بندر ماهشهر تصریح کرد: پیام دیگر این حرکت عظیم به جهان این است که ما شیعیان هرچقدر در مقابل یکدیگر متواضع و خاضع هستیم اما در برابر استکبار سر تعظیم فرود نمی‌آوریم و اگر بخواهند حق شیعیان و مسلمانان را از فلسطین گرفته تا یمن و سوریه و عراق، پایمال کنند مقابل آنها خواهیم ایستاد.

دیدگاه ها