نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر نماد ایستادگى و محور مقاومت‏ است/ تربیت صحیح دختران در مکتب اسلام سلامت جامعه ایمانی است/ از مسوولین شهرستان خواستاریم که نگاه ویژه ای به جوانان و نخبگان شهرستان داشته باشند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان رامشیر؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک فرارسیدن ایام دهه کرامت و همچنین ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به ذکر دو ویژگی شاخص حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها پرداخت و عنوان کرد: در باب مکانت علمی حضرت معصومه (سلام الله علیها) نقل شده است که روزی عده ای از شیعیان وارد مدینه شدند و پرسش هایی داشتند که می خواستند از محضر امام کاظم(علیه السلام) بپرسند و ایشان در سفر بود. از این رو حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) پاسخ آن پرسش‌ ها را نوشتند و به آنان تسلیم نمودند. آنان از مدینه خارج شده و در بیرون شهر با امام کاظم(علیه السلام) مصادف شدند. هنگامی که امام پرسش‌های آنان و پاسخ‌های حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) را مشاهده کردند، سه بار فرمودند: «فِدَاهَا أَبُوهَا»؛ (پدرش به فدایش باد) این دلالت بر عظمت و مقام علمی حضرت فاطمه معصومه علیها السلام دلالت دارد.

 

وی افزود: امام صادق(علیه السلام) سالها قبل از ولادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) سخن از قم به میان آورد، و آن را به عنوان حرم امامان(عليهم السلام) ستود، آن گاه فرمود: « در قم بانویی از فرزندان من که نامش فاطمه دختر موسی(سلام الله علیها) است از دنیا می رود، بانویی که به شفاعت او همه شیعیانم داخل بهشت می گردند.» نه تنها شفاعت حضرت موجب مغفرت گناهکاران می‌شود؛ بلکه موجب ارتقا رتبه شفاعت شوندگان نیز می‌شود، یعنی آن کسانی که به دلیل معصیت خارج از بهشت اند شفاعت حضرت موجب مغفرت آنان می‌شود، تا آنان بهشتی شوند، و آن‌هایی که بهشتی و داخل بهشت اند هر چند از این جهت نیاز به شفاعت ندارند؛ ولی از جهت اینکه پیرو هادی و امامشان بودند به برکت وجود حضرت معصومه سلام الله علیها مورد شفاعت قرار می‌گیرند تا در مرتبه بهشت ارتقا پیدا کنند.

 

امام جمعه شهرستان رامشیر در ادامه با اشاره به اهمیت نامگذاری روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها به نام دختر؛بیان کرد: تربیت دختران در تراز سبک زندگی اسلامی از اهمیتی مضاعف برخوردار است و پیامبر صلی الله علیه و آله در روایات متعددی بر آن تأکید داشته‌اند. به عنوان نمونه فرمودند: هركه دخترى داشته باشد و او را نيكو تربيت كند و به خوبى آموزش دهد. آن دختر براى وى بازدارنده اى در برابر آتش دوزخ خواهد بود.

 

سید سلمان هاشمی اهمیت تربیت صحیح دختران در مکتب اسلام را سلامت جامعه ایمانی دانست و افزود: علت این فرمایش به این جهت است که دختران امروز، همسران و مادران فردای جامعه ‌اند و سلامت فکری و اخلاقی دختران امروز در تراز سبک زندگی ایمانی، مهم‌ترین زمینه و عامل برای سلامت جامعه ایمانی آینده است.

 

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اهمیت حجاب؛بیان کرد: حجاب مقدماتی دارد. اولین مقدمه حجاب عفت است و مقدمه عفت، حیا می باشد. همچنین خانواده ها باید ، “حریم عفاف و حیا” را نگه دارند و لازم است راه “حیا و عفت” را به فرزندان نیز بیاموزند. امیر مؤمنان علیه السلام می فرمایند: أَلْحَیاءُ یصُدُّ عَنْ فِعْلِ الْقَبیحِ؛حیا انسان را از اعمال زشت باز می دارد. در نتیجه مصادیق خارجی حیاورزی و عفت پذیری بسیار است. حیا در گفتار، حیا در کردار. از جمله افراد با حیا و دارای عزت نفس که قرآن از او یاد کرده دختر شعیب (علیه‌السّلام) است. که حتی در راه رفتن حیا را رعایت می کردند.«فَجاءَتْهُ إِحْداهُما تَمْشِي عَلَى اسْتِحْياءٍ….

 

خطیب نماز جمعه رامشیر در ادامه عنوان کرد: دشمنان غربی با استفاده از امکانات فضای مجازی به دنبال این هستند که پس از شناسایی روحیات افراد جامعه، با گسترش رقابت جویی، غربی سازی، اشاعه فرهنگ غربی به صورت غیر مستقیم میل به بی حجابی را بین افراد جامعه به وجود بیاورند. و بنیان خانواده ها را هدف قرار داده اند.

 

وی افزود: الحمدلله در شهرستان رامشیر دختران با ایمان ، با حجاب و با استعدادهای درخشان و نمونه هستند. بدحجابی و بی حجابی و برهنگی، دامنه فساد اخلاقی را در جامعه گسترش می دهد چرا که با تشدید ناهنجاری های اجتماعی، تضعیف بنیان خانواده رقم می خورد و اینگونه بدحجابی و فساد به افزایش طلاق می انجامد.

 

خطیب نماز جمعه شهرستان رامشیر در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر؛خاطرنشان کرد: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر نماد ایستادگى و محور مقاومت‏ می باشد. دشمن بعثی زمانی که خرمشهر را تصرف کرد، بر دیوارهای شهر جمله «جئنا لنبقی»(آمدیم تا بمانیم) را نوشته بودند اما اکنون انقلاب اسلامی پابرجاست و دشمن بعثی و صدام که ۷۰ درصد خرمشهر را با خاک یکسان و تلفات بسیار زیاد جانی را به ما تحمیل کرد، محو شدند.

 

وی افزود: ظلم و جنایت دشمن بعثی از داعش بدتر و فجیع تر بود، اما چون آن زمان فضای مجازی نبود، این جنایات سخت و شدید در میان مردم جهان نمایان نبود.سوم خرداد ماه یادآور حماسه جاودانه آزادى خرمشهر و بیرون کردن متجاوزین رژیم بعث عراق از این شهر حماسه آفرین تا ایستادگى یک ملت در برابر سلطه گرانى است که با گفتمان مقاومت، به نتیجه رسید

سید سلمان هاشمی با تاکید بر فرهنگ مقاومت و ایستادگی؛گفت: اگر امروز فرهنگ شهادت‏ طلبى در هر کوى و برزنى از عراق، سوریه و یمن سارى و جارى است، نباید فراموش کرد که حشدالشعبى در عراق، حزب‏الله، زینبیون و فاطمیون در سوریه و انصار الله در یمن، پیروز میدان مبارزه با تکفیر و مقابله با متجاوزین، الگوى خود را تفکر مقاومت ملت ایران در طول ۸ سال جنگ تحمیلى و ایستادگى مردم با دست خالى در آزادسازى خرمشهر در سوم خرداد  ۱۳۶۱ قرار داده ‏اند.

 

امام جمعه شهرستان رامشیر در بخش دیگری از صحبت های خود با تبریک کسب رتبه نخست جشنواره کشوری “مشق انتظار ” توسط بانوی رامشیری که به مناسبت نیمه شعبان و میلاد باسعادت امام زمان (عج) در بخش ‌های دعاخوانی، ادبی و هنری در این شهرستان برگزار شد؛بیان کرد: کسب این موفقیت افتخارآفرین را به خانم صویلاتی و خانواده ایشان و مجموعه تعلیم و تربیت و مردم رامشیر تبریک عرض میکنیم. این دانش آموز پایه یازدهم دبیرستان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نمایندگی از استان خوزستان در این جشنواره شرکت کرد و موفق به کسب رتبه نخست در بخش هنری شدند. این موفقیت نشان دهنده استعداد‌های درخشان دانش آموزی شهرستان رامشیر را می رساند. امیدواریم که با زحمات مجموعه تعلیم و تربیت شاهد پیشرفت روز افزون در مباحث قرآنی ، معرفتی، باشیم.

 

سید سلمان هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولین این شهرستان خواستاریم که نگاه ویژه ای به جوانان و نخبگان شهرستان داشته باشند. همچنین وظیفه مسئولین شهرستانی است که از نخبگان شهرستانی قدردانی و تشکر نمایند. همچنین کسب عنوان شورای بخش برتر سال 1402 را به آقای انوشیروان حیدری تبریک و تهنیت عرض مینمایم.

مطالب مشابه
سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: دلیل تاکید اهل بیت علیهم السلام بر قضیه شهادت، گریه، زیارت سید الشهداء رهایی مردم از جهل و رسیدن به کمال انسانی است/ هتک حرمت به قرآن کریم نشانه استیصال غرب و دشمنان اسلام است

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: دلیل تاکید اهل بیت علیهم السلام بر قضیه شهادت، گریه، زیارت سید الشهداء رهایی مردم از جهل و رسیدن به کمال انسانی است/ هتک حرمت به قرآن کریم نشانه استیصال غرب و دشمنان اسلام است

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: دحوالارض؛ فرصت پیوند معرفتی و عملی با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است/ برخی از روستاهای شهرستان رامشیر دچار تنش آبی هستند / مسئولان نسبت به رفع این مشکل اقدامات فوری انجام دهند.

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: دحوالارض؛ فرصت پیوند معرفتی و عملی با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است/ برخی از روستاهای شهرستان رامشیر دچار تنش آبی هستند / مسئولان نسبت به رفع این مشکل اقدامات فوری انجام دهند.

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: 14خرداد، سالروز رحلت جانگذار امام راحلی است  که مراسم تشییع وی با حضور 11 میلیون نفری مردم، موجب حیرت جهانیان شد/ قیام 15 خرداد1342 یک قیام مردمی بود/ ضمن تشکر از مسئولین مربوطه شهر و روستا، این نکته را به آنها یادآوری می کنیم که:زیرسازی و اجرای صحیح و اصولی آسفالت رعایت شود تا حداقل به مدت ۱۰سال نیاز به ترمیم و روکش نداشته باشد.

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: 14خرداد، سالروز رحلت جانگذار امام راحلی است که مراسم تشییع وی با حضور 11 میلیون نفری مردم، موجب حیرت جهانیان شد/ قیام 15 خرداد1342 یک قیام مردمی بود/ ضمن تشکر از مسئولین مربوطه شهر و روستا، این نکته را به آنها یادآوری می کنیم که:زیرسازی و اجرای صحیح و اصولی آسفالت رعایت شود تا حداقل به مدت ۱۰سال نیاز به ترمیم و روکش نداشته باشد.

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: معضل بیکاری جوانان شهرستان رامشیر همچنان پابرجاست/ مبلغ کلانی که وزیر نفت برای شهرستان در نظر گرفتند برای رفع محرومیت شهرستان به کارگیری شود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: معضل بیکاری جوانان شهرستان رامشیر همچنان پابرجاست/ مبلغ کلانی که وزیر نفت برای شهرستان در نظر گرفتند برای رفع محرومیت شهرستان به کارگیری شود

دیدگاه ها