نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: تدين و دینداری جوانان عزیز ایران در اربعین به رخ استکبار جهانی کشیده شد/ضروریست که دولت برای رفع مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم ، اقدامات اساسی و عملیاتی انجام دهد

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان رامشیر ؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه رامشیر، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با عرض تسلیت وفات پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله، به ویژگی های ایشان اشاره کردند و گفتند:

شفقت و مهربانی فراگیرترین ویژگی پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله است

قرآن راز موفقیت پیامبر مهربانی را در شفقت، مهرورزی، ملاطفت و نرم‎خویی آن حضرت دانسته است.

در آیه ۱۵۹ سوره آل عمران « فَبِما رَحمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُم وَلَو كُنتَ فَظًّا غَليظَ القَلبِ لَانفَضّوا مِن حَولِكَ ؛ ای پیامبر! بخاطر رحمت الهی نسبت به آنها نرم (و مهربان) شدی و اگر خشن و سنگدل (و دارای خشونت) بودی از اطراف تو پراکنده می شدند،…»

یا در آیه ۴ سوره قلم، قرآن در تعبیری شورانگیز، ویژگی‌های اخلاقی پیامبر مهربانی را این‌گونه ستایش می‌کند. «وَ اِنَّکَ لَعَلیٰ خُلُقٍ‌ عَظیم» ؛ به راستی تو دارای اخلاق عظیم و برجسته هستی»

امام جمعه رامشیر در خصوص ویژگی های اخلاق نیکو به  روایت امام صادق عليه السلام  اشاره کردند و گفتند:

الإمامُ الصّادقُ عليه السلام ـ لَمّا سُئلَ عَن حَدّ حُسنِ الخُلقِ ـ : تُلينُ جانِبَكَ ، و تُطيِّبُ كلامَكَ ، و تَلْقى أخاكَ ببِشْرٍ حَسَنٍ .

امام صادق عليه السلام :در پاسخ به پرسش از معناى حُسن خلق ،فرمود : حُسن خلق اين است كه نرمخو و مهربان باشى ، گفتارت پاكيزه و مؤدبانه باشد و با برادرت با خوشرويى برخورد كنى .

هاشمی به  توصیه های رهبر انقلاب اسلامی به دولت در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت با ایشان اشاره کردند و افزودند: اولویت توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی به دولت، مسأله معیشت مردم و ارزانی قیمت‌ها بود؛ زیرا مساله معیشت مردم خیلی مهم است علی رقم تمام توفیقاتی که دولت سیزدهم  در دو سال گذشته کسب نموده اما مردم از وضع اقتصادی، گرانی قیمت‌ها، بهای سنگین اجاره‌ها ، تورم و سفره خود ناراضی و گله مندند در حقیقت با وجود همه اقدمات مثبت دولت این توفیقات دیده نمی شوند، ضروریست که دولت برای رفع مشکلات اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم ، اقدامات اساسی و عملیاتی انجام دهد.

خطیب نماز جمعه  حذف رانت ناشی از تخصیص ارز ترجیحی را از اقدامات مهم دولت سیزدهم خواند، و گفتند: اولاً یکی از عوامل کلیدی گسترش فساد حذف شد، ثانیاً ضربه‌ای مهلک بر پیکر قاچاق کالا‌های یارانه‌ای و پرداخت یارانه به مصرف‌کنندگان خارجی کشور‌های همسایه وارد کرد، ثالثاً زمینه مدیریت مناسب منابع ارزی محدود کشور را فراهم کرد که می‌تواند زمینه‌ساز رشد پایدار اقتصادی باشد.

ایشان به اقدام مهم دیگر دولت سیزدهم اشاره کردند و افزودند: دولت سیزدهم در زمینه حذف دلار از اقتصاد کشور و مبادلات  ارزی به سمت پیمان های دو یا چند جانبه با سایر کشورها رفته است و نمونه بارز آن جایگزین دینار بجای دلار است.

خطیب نماز جمعه در فراز دیگری از سخنان خود به چند ویژگی از راهپیمایی عظیم اربعین اشاره کردند و گفتند:

بزرگترین مجلس عزاداری و طولانی‌ترین و پرجمعیت‌ترین راهپیمایی جهان و تاریخ بشریت در اربعین حسینی به تصویر کشیده شد.طولانی‌ترین خیمه خدمت‌رسانی و مسیر سخاوت و بخشندگی در ایام اربعین برپا شد. تدین و دینداری مردم عزیز ایران در ایام اربعین حسینی به رخ  استکبار جهانی کشیده شد.

هاشمی به اقدامات استکبار جهانی و رسانه های معاند اشاره کردند و گفتند:  استکبار جهانی و رسانه های معاند سال هاست ، چنین تحریف گری و تصویر سازی در مورد مردم عزیز ایران کرده اند که تدین و دینداری مردم، در حال از بین رفتن است، و مردم دیگر باوری به دین ندارند؛ در حالی که همه مشاهده کردند که امسال  از 22 میلیون زائر از کشورهای مختلف، بیشتر از چهار میلیون ایرانی عاشق اهلبیت عليهم السلام در هوای گرم و طاقت فرسای تابستان از سراسر کشور عزیزمان ،در پیاده روی اربعین شرکت نمودند و این حرکت عظیم ، قطعاً نشانه رشد و شکوفایی و دینداری مردم است.

استکبار جهانی اگر چه تلاش کردند که حرکت تمدنی اربعین مخصوصاً در فضای رسانه و سایبر را تضعیف یا سانسور نمایند. اما به صراحت قرآن که می فرماید:« يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» نخواهند توانست نور قرآن و ولایت أهل بیت علیهم السلام را خاموش کنند.همچنان که حضرت زینب سلام الله علیها در خطبه تاریخی خود خطاب به یزید بن معاویه فرمودند: فَكِدْ كَيْدَكَ، وَ اسْعَ سَعْيَكَ، وَ ناصِبْ جُهْدَكَ، فَوَاللهِ لا تَمْحُو ذِكْرَنا، وَ لا تُمِيتُ وَحْيَنا، وَ لا تُدْرِكُ أَمَدَنا.

وی تاکید کردند به طور قطع و یقین ، تضعیف یا سانسور کردن حرکت عظیم اربعین توسط استکبار، نشان از اهمیت این حرکت عظیم دارد که ریشه‌اش در قیام امام حسین علیه السلام است و آن قیام، یک قیام توحیدی ضد حاکمیت طاغوت در جهان برای همیشه‌ی تاریخ بود که در برابر ظالم باید ایستاد تا از جهان خلقت حذف و محو شود.

امام جمعه رامشیر از مقامات و مسؤولان عراقی به ویژه مردم نجیب، شریف عراق و همچنین دولت سیزدهم تقدیر و تشکر کردند و افزودند:

در اینجا لازم می‌دانم از مقامات و مسؤولان عراقی به ویژه مردم نجیب ، شریف  عراق که سخاوتمندانه به میدان آمدند و موکب‌ها را ساماندهی کردند ،منازل خود را در اختیار زوّار ابی عبدالله الحسین علیه السلام قرار دادند،و هر آنچه در توان داشتند به میدان آوردند کمال تشکر را داشته باشیم.

نوع برخورد مردم عراق با زائران اربعین و پذیرایی رایگان و مخلصانه از این حجم انبوه مهمانان، در هیچ جای دنیا مورد مشابهی ندارد، یک معجزه انسانی بشمار می رود.

همچنین از دولت سیزدهم که تمام ظرفیت خود را در خدمت به زوّار ابی عبدالله الحسین علیه السلام به کار بسته اند، تشکر ویژه ای داشته باشیم.

ایشان همچنین  از موکب و هیئت عشاق الحسين عليه السلام شهرستان رامشیر تقدیر و تشکر داشتند، خصوصاً از برادر عزیز و بزرگوارم حاج جواد غبیشاوی که به استان خوزستان و خصوصاً شهرستان رامشیر آبرو بخشیدند، در هوای گرم و طاقت فرسای تابستان ، مسیر حرکت خود را از شهرستان رامشیر تا کربلای معلی با برافراشتن 72 بیرق و علم، به یاد 72 تن از یاران و اصحاب امام حسین علیه السلام در 27 روز طی کردند،و به کعبه عشاق رسیدند.

هاشمی از برپا کنندگان موکب شهدای شهرستان رامشیر در مرز شلمچه کمال تشکر را داشتند و افزودند: امیدواریم که با حمایت مسئولین محترم شهرستان یک موکب آبرومندی در نقطه مرزی شلمچه به صورت دائمی احداث شود.

وی از تمام مردم و خادمین اهل بیت علیهم السلام که در ایام اربعین حسینیه های خود را در خدمت زوار اهل بیت علیهم السلام قرار دادند تشکر و قدردانی کردند.

امام جمعه رامشیر در خاتمه از تمام کسبه و بازاریان و هتل داران در اماکن زیارتی مانند مشهد مقدس خواستند، نظر به نزدیک شدن ایام وفات پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله و شهادت امام رضا علیه السلام،انصاف را رعایت کنند و قیمت ها را دو چندان نکنند

مطالب مشابه
دیدگاه ها