نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی امام جمعه رامشیر : دوران هشت سال دفاع مقدس، سند جاودانه شجاعت، سلحشوری، دلاورمردی و ایثارگری های فرزندان ایران اسلامی است / با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی و پیش بینی احتمال وقوع سیلاب ضروری است مسئولین شهرستان تمهیدات لازم جهت جلوگیری از احتمال خسارت ناشی از وقوع سیلاب را داشته باشند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان رامشیر ؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه رامشیر، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته به گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس پرداختند و افزودند دوران هشت سال دفاع مقدس، سند جاودانه شجاعت، سلحشوری، دلاورمردی و ایثارگری های، فرزندان ایران اسلامی است.

اگر به تاريخ جنگ های 200 سال اخير ايران نگاهی بیندازیم خواهیم دید که دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحميلی تنها جنگی است که در آن حتی يک وجب از خاک ايران را از دست نداديم. رزمندگان اسلام در این هشت سال جنگ تحمیلی با “غیرت دینی” و در سایه تبعیت از رهبری امام راحل (ره) و بهره گیری از فرهنگ عاشورایی در برابر دشمن بعثی، مقاومت و ایستادگی مثال زدنی داشتند و در نهایت پیروز شدند.

ایشان نیز افزودند البته ناگفته نماند که مردم نجیب خوزستان در شرایطی که هنوز  ارتش سازمان یافته نبود و بسیج شکل کنونی را نداشت در جنگ تحمیلی و در مقابل یورش دشمن بعثی بهترین دفاع از کشور را انجام دادند.

وی در ادامه این نکته را اضافه کردند  که عزت، استقلال، امنیت ،عظمت و اقتدار این کشور، در جهان نا امن ، در سایه خون شهدا و ایثارگری جانبازان رقم خورده و به برکت و لطف خون این عزیزان و رشادتهای مثال زدنی رزمندگان است که نهال جمهوری اسلامی تبدیل به یک درخت تنومندی شده است و ان شاء الله به برکت آنها  از طرف دشمنان ، به این آب و خاک گزندی نخواهد رسید.

 

امام جمعه رامشیر همچنین به وظیفه آحاد ملت در این دوران اشاره کردند و افزودند: زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا و ايثار جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و انتقال فرهنگ مقاومت به نسل های امروز، از وظايف عمده ما در شرايط کنونی است.

 

خطیب نماز جمعه در ادامه به فرا رسیدن مهرماه و  بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید پرداختند و افزودند مدیران و مربیان مدارس، علاوه بر تقویت شایستگی‌های اعتقادی و حرفه‌ای خود، رشد و تقویت ایمان و بصیرت دینی دانش آموزان را اولویت آموزشی خود قرار دهند.

ایشان نیز گقتند توقع ما از معلمان مدارس این است که در خلال درس، با رفتار، کردار و اخلاق خود ، ایمان و صلاحیتهای انسانی را در دانش آموزان خود پرورش دهد.

 

سید سلمان هاشمی در ادامه افزدند آموزش و پرورش باید به سمتی حرکت کند که تربیت ، کارآفرینی و اشتغال از اهداف عالیه او باشد، و دانش آموزان را به سوی رشته های مهارت افزایی، سوق دهند. ایشان افزودند: همچنین خانوادها، نباید نقش خود را در امور تربیتی دانش‌آموزان فراموش کنند.

 

هاشمی به مناسبت هشتم ربیع الاول شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را تسلیت عرض گفتند و افزودند: زیارت اربعین و سیل خروشان میلیونی مردم که هرسال به جمعیت این کنگره عظیم اضافه می‌شود مرهون فرمایشات و از مهمترین یادگارهای این امام همام است. یکی از فعالیت‌های امام حسن عسکری علیه السلام، آماده سازی مردم برای پذیرش غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)بود؛ از این رو ایشان، کمتر با مردم تماس می‌گرفت و جز نوّاب و یاران خاص خود، کسی را به حضور نمی‌پذیرفت و فقط به واسطه آنان مشکلات دینی مردم را حل می‌کردند.

 

وی در ادامه افزودند: حضرت امام حسن عسکری علیه السلام به دلیل جور و خفقان حاکم بر زمانشان، برای رسیدگی به امور شرعی و مسائل مهمّ زندگی پیروانشان، مجبور بودند که در نقاط مختلف کشور اسلامی، نمایندگانی داشته باشند. برخی از این نمایندگان، عبارتند از: احمد بن اسحاق اشعری قمی نماینده امام در قم که از اصحاب خاص حضرت امام حسن عسکری علیه السلام به شمار می‌رود و مسائل اهل قم را نزد امام علیه السلام می‌برد و پاسخ می‌گرفت.

ابراهیم بن عَبْدُه نماینده امام در نیشابور؛ احمد بن اسحاق رازی نماینده امام در ری؛ عُثمان بن سعید عَمْری که او مردی بزرگوار و موثّق و از بزرگان اصحاب و همچنین ابراهیم بن مهزیار اَهوازی هر دو از وکیلان امام هادی، امام حسن عسکری و امام زمان علیهم السلام بودند.

 

امام جمعه محترم به مناسبت نهم ربیع الاول آغاز خلافت و زعامت امام عصر عجل الله تعالی فرجه به چند ویژگی‌ از یاران خاص حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اشاره کردند و گفتند: اولین ویژگی یاران خاص حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

  1. دارای ایمان عمیق

از امام صادق علیه السلام چنین روایت شده که:رجالٌ کَأَنَّ قلوبَهُم زُبُرُ الْحَدیدِ لا یَشوبُها شَکٌّ فی ذاتِ اللّهِ أَشَدُّ مِنَ الْحَجَرَ.

آنان مردانی هستند که دل‌هایشان از محکمی مانند پاره‌های آهن است، نسبت به‌ذات الهی، شک و تردیدی ندارند و سخت‌تر از سنگ هستند.

از أمیرالمؤمنین (علیه السلام) چنین روایت شده که می‌فرمایند:

رِجَالٌ مُؤْمِنُونَ عَرَفُوا اَللَّهَ حَقَّ مَعْرِفَتِهِ وَ هُمْ أَنْصَارُ اَلْمَهْدِی فِی آخِرِ اَلزَّمَانِ

مردان مومنی که خدا را چنان که شایسته است، شناخته اند و آنها یاوران حضرت مهدی(علیه السلام) در آخرالزمان هستند.

هاشمی، اهل عبادت و تضرع را دومین ویژگی یاران خاص حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواند و گفتند:

  1. اهل عبادت و تضرع

لَهُمْ فِی اللَّیلِ أَصْواتٌ کَأَصْواتِ الثَّواکِلِ حَزَنا مِن خَشْیَةِ اللّهِ، قُوّامٌ بِاللَّیلِ صُوّامٌ بِالنَّهارِ.

آنها شب زنده داران در دل شـب و روزه داران در طـول روز هستند، در دل شب، از خشیت خداوند، ناله‌هایی دارند مانند ناله مادران پسر مرده.

وی همچنین به سومین ویژگی یاران خاص حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اشاره کردند:

  1. عاشق و دلباخته‌ی امام

«یَحُفُّونَ بِهِ وَ یَقُونَهُ بِأَنفُسِهِمْ فِی الْحَربِ؛

در میدان رزم، در اطراف او را می‌گیرند و با جان خود، از او محافظت و پاسداری می‌کنند».

خطیب نماز جمعه به چهارمین ویژگی یاران خاص حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پرداختند و افزودند:

  1. شجاع و دلیر

کُلُّهم لُیوثٌ قَدْ خَرَجوا مِن غاباتِهِم لَوْ أَنَّهُم هَمُّوا بِإِزالَةِ الْجِبالِ لَأَزالوها عَنْ مَواضِعِها.

همه شیرانی هستند که از بیشه‌ها خارج شده‌اند و اگر اراده کنند، کوه‌ها را از جا برمی‌کنند.

جُعِلَتْ قلوبُهُم کَزُبُرِ الْحَدیدِ. دل‌هایشان چون پاره‌های آهن شده است.

فإنَّ الرَّجُلَ مِنْهم یُعْطی قُوَّةَ أَرْبعینَ رَجُلاً. به هر کدامشان، نیروی چهل مرد داده شده است.

 

امام جمعه شهرستان رامشیر در پایان نیز در خصوص جلوگیری از احتمال وقوع سیلاب و آب گرفتگی معابر عمومی با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان و شروع بارشها ،  از مسئولان شهرستان رامشیر خواستند تمهیدات لازم در خصوص عدم وقوع سیلاب و آبگرفتگی بعمل آورند.

دیدگاه ها