نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی:دانش آموزان برخی از روستاها به علت نبود سرویس مدرسه از تحصیل جاماندند/مردم از شرایط سخت پرداخت وام ازدواج گله مندند.

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان رامشیر ؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه رامشیر، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته، هفده ربیع الاول ولادت دو نور مقدسِ خاندان  وحی، ميلاد سراسر نور و برکت فخر کائنات ، رحمة للعالمين ، حضرت ختمی مرتبت ، محمد مصطفی(صلي الله عليه واله) و فرزند گرامي ايشان حضرت امام جعفر صادق (عليه السلام) موسس مذهب جعفری ، به تمام مُحبین و شیعیان اهل بیت (عليه السلام) تبریک عرض کردند.

هاشمی در ادامه افزودند: در ماه  تولد مربی تقوا قرار داریم، تقوا  به فرموده رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بهترین چیزی است که می توان آن را به انسان ها توصیه کرد.

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به عنوان بهترین و کامل‌ترین اسوه‌ی راستین بشریّت، نسبت به تمام مردم بسیار دلسوز، صمیمی و مهربان بود. ایشان با اشاره به سخنان أمیرالمؤمنین (علیه السلام) درباره این صفت، چنین مى‏گوید:

«کانَ اَجوَدُ النّاسِ کَفّاً وَ اَجرَأُ النّاسِ صَدراً، وَ اَصدقُ النّاس لَهجَةً، وَ اَوفاهم ذِمّةً وَ الَینهُم عَریکَةً وَ اکرَمَهُم عِشرَةً و مَن رآهُ بَدیهَةً هابَهُ وَ مَن خالَطَهُ فَعَرَفَهُ اَحَبّهُ، يقول ناعته: لَم اَرَ قَبلَهُ وَ لا بَعدُه مِثلَه؛

 (پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم) بخشنده ترين، پرحوصله ترين، راستگوترين، پايبندترين مردم به عهد و پيمان، نرم خوترين و خوش مصاحبت ترين مردم بود.  هر كس بدون سابقه قبلى او را مى ديد، هيبتش او را مى گرفت و هر كس با او معاشرت مى نمود و او را مى شناخت، دوستدارش مى شد.

هر كس مى خواست او را تعريف كند، مى گفت: نظير او را پيش از او و پس از او نديده ام. وی همچنین در راستای متخلق بودن به اخلاق و کردار گفتند: در راستای متخلق بودن  به اخلاق و کردار کریمانه بود که حضرت در طول ۲۳ سال نبوت توانست، دل‌های گمراه بسیاری را شیفته مکتب اسلام کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در بیان عظمت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)  گفتند:  خداوند برای تکریم و تجلیل مقام آن حضرت، در قرآن با لقب‌های بی همتایی، مانند؛ «یا ایّها الرَّسول» و «یا ایّها النَّبی»، از ایشان  یاد  می‌کند.

امام جمعه رامشیر در خصوص، جایگاه، عظمت و بزرگواری پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ، مطالبی بیان کردند و افزودند: جایگاه، عظمت و بزرگواری پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)  بدان حد بوده است که خداوند به وجود گرامی او چنین سوگند یاد می‌کند: «لَعَمْرُکَ إِنَّهُمْ لَفی سَکْرَتِهِمْ یَعْمَهُونَ»؛ به جانت سوگند که این‌ها در مستی خود سرگردانند. تنها پیامبری که “رحمة للعالمین” است: “و ما ارسلناک الا رحمة للعالمین”

در زمان تمام پیغمبران الهی اگر عموم مردم، گناهی را مرتکب می شدند، خداوند عذاب عمومی نازل میکرد ، گاهی کل قوم و گاها تمام قوم و اهل شهر را نابود می فرمود .اما تنها پیامبری  که خداوند  به خاطر وجود نازنین او، عذاب عمومی را از  عالَم برداشت و حسابها را برای آخرت موکول فرمود، رسول مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم)  است.

خطیب محترم نماز جمعه در خصوص وجود مبارک امام صادق علیه السلام گفتند: شخصیتی است که مخالفان نیز زبان به مدح و ثنای ایشان گشودهاند.

 مرحوم اسد حیدر از پژوهشگران شیعه اهل عراق، کتابی چند جلدی به نام «الإمام الصادق و المذاهب الاربعة» نوشته است. وی قسمتی از کتاب را به سخنان افرادی اختصاص داده است که امام صادق علیه السلام را قبول ندارند، حتی دشمن امام هستند مانند منصور دوانیقی،اما با این حال از ایشان تعریف کردهاند. بهعنوان نمونه : مالک بن انس، رئیس مذهب مالكیه اهل سنت میگوید:

«مَا رَأَتْ عَیْنٌ وَ لَا سَمِعَتْ أُذُنٌ وَ لَا خَطَرَ عَلَى قَلْبِ بَشَرٍ أَفْضَلَ مِنْ جَعْفَرٍ الصَّادِقِ فَضْلًا وَ عِلْماً وَ عِبَادَةً وَ وَرِعاً»- فاضلتر، داناتر، عابدتر و پارساتر از جعفر صادق را نه چشمی دیده، و نه گوشی شنیده و نه حتی در تصور کسی آمده است.

هاشمی در ادامه افزودند: این سخن کسی است که خودش رئیس یک فرقه است و قاعدتاً امام صادق علیه السلام را امام نمیداند، اما اینگونه از حضرت تعریف میکند. وی همچنین میگوید: «هر کسی به سراغ امام صادق علیه السلام رفت، او را جز به این حالات ندیده است: “إِمَّا صَائِماً وَ إِمَّا قَائِماً وَ إِمَّا ذاکراً”».

وی همچنین در ادامه سخنان خود گفتند: تمام این عظمتهای شخصیتی که خدا به حضرات معصومین(علیهم السلام) و علیالخصوص کاتب حقایق آل الله یعنی امام صادق علیه السلام عنایت کرده است، بخاطر این است که ما انسانها بدانیم و بفهمیم که تنها و تنها ایشان هستند که میتوانند الگوی ما باشند و ما را به سعادت دنیوی و ابدی برسانند

(النبی(صلی الله علیه و آله و سلم): یَا عَلِی! أَنَا نَذِیرُ أُمَّتِی وَ أَنْتَ هادِیها وَ الْحَسَنُ قَائِدُهَا وَ الْحُسَینُ سائِقُهَا… وَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ کَاتِبُهَا…

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته وحدت و معنای وحدت پرداختند و گفتند : بدیهی است منظور علمای روشنفکر از وحدت اسلامی حذف مذاهب و تبدیل شدن به یک مذهب یا اخذ مشترکات مذهب و طرد متفرقات آنها نیست. منظور این دانشمندان متشکل شدن مسلمین است در یک صف در برابر دشمنان مشترک‌شان است. در تعریف دیگری شهید مطهری می‌فرماید وحدت به معنای آن نیست که ما از اصول‌مان دست بکشیم، نخیر اصلاً معنای وحدت این نیست، چرا برخی خیال می‌کنند وقتی از وحدت می‌گوییم معنایش این است که ما داریم از ولایت و اصول اساسی اسلام، قرآن و اهل‌بیت عقب‌نشینی می‌کنیم؟ نخیر! اتفاقاً داریم اصول اساسی قرآن، اسلام و اهل‌بیت را اجرا می‌کنیم.

امام جمعه رامشیر در ادامه به یکی از  مشکلات اصلی جوانان اشاره کردند و گفتند:  خانواده ها و جوانان نسبت به پرداخت وام های ازدواج از برخی بانک ها گلایه مند هستند.

از  یک طرف از تریبون نماز جمعه و مجالس وعظ و ارشاد، جوانان را به ازدواج و تشکیل خانواده ترغیب و تشویق می کنیم ، اما از طرف دیگر تسهیلاتی که باید بانک ها به این عزیزان اختصاص بدهند، آنقدر این جوانان اذیت می شوند که از گرفتن وام یا دلسرد یا پشیمان می شوند .

رییس شورای فرهنگ عمومی رامشیر در ادامه به برخی از سخت گیری های بانک ها برای جوانان در اخذ وام ازدواج اشاره کردند و افزودند: ضمانت های دست و پاگیر از جوانان طلب می کنند.مثلاً می گویند:  3 ضامن لازم است.یا می گویند: که حساب ها مسدود است.یا می گویند: منابع برای پرداخت وجود ندارد. یا می گویند: دستور پرداخت تسهیلات ازدواج به ما ندادند.بعضی وقتها یک جوان باید چند ماه بدود،تا بتواند وام خود را دریافت کند.

ایشان افزودند: یک جوان برای دریافت وام ازدواج  نباید این قدر معطل باشد که برای برون رفت از مشکلات چاره اندیشیده شود تا یک جوان به راحتی بتواند تسهیلات ازدواج را بگیرد.

هاشمی از مسئولین مربوطه خواستند:  ضمن تسهیل و تأمین منابع دستور فرمایید که این ضمانت های دست و پاگیر برداشته شود.

خطیب محترم نماز جمعه به جا ماندن دانش آموزان برخی روستاهای شهرستان اشاره کردند و گفتند: دانش آموزان برخی از روستاها ،به علت نبود سرویس مدرسه تاکنون از تحصیل جا ماندند.خاکی بودن جاده این روستاها باعث شده که هیچ شخصی، سرویس دهی به این  دانش آموزان را تقبل نماید.

 مسئولین مربوطه اعم از بخشدار و دهیاری های شهرستان رامشیر ضمن تسریع در آسفالت کردن این روستاها،مشکل این روستاها و دانش آموزان عزیز را برطرف کنند.

مطالب مشابه
دیدگاه ها