نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: اوقاف اقدامی برای حل مشکل زمین‌های رامشیر انجام نداد./روستاهای شهرستان رامشیر نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر مسئولین دارند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان رامشیر؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته فرارسیدن “هفته فرماندهی انتظامی” را به فرماندهی انتظامی شهرستان رامشیر و پرسنل خدوم وی تبریک عرض گفتند.

امام جمعه رامشیر فرارسیدن “هفته فرماندهی انتظامی” را به فرماندهی انتظامی شهرستان رامشیر و پرسنل خدوم وی تبریک عرض گفتند و افزودند: امروز نیروی فراجای کشور یک نهاد انقلابی است که در آن جوانانی پرورش پیدا می‌کنند که جان خود را فدای امنیت مردم می‌کنند.

ایشان در ادامه به انتظار مردم از نیروی فراجااشاره کردند و گفتند: بیشتر دغدغه مردم مربوط نسبت به امنیت است که شامل سرقت و تیراندازی می باشد.در خصوص سرقت نیروی فراجا با هماهنگی با دستگاه قضا با سارقان برخورد جدی کند. در موضوع تیراندازی هم نیروی فراجا وظیفه ای دارد و هم مردم عزیز.

وی افزودند: اما وظیفه مردم، فرهنگ سازی است که بزرگان عشائر ضمن نکوهش تیراندازی در مراسمات ایام حزن و شادمانی در حال فرهنگ سازی هستند که امیدواریم این بدعت هرچه سریعتر از بین برود.   نیروی فراجا در قبال مخلان امنیت وظیفه سنگینی دارند، که ضمن برقرای امنیت ، برخورد شدیدی با مخلان آن داشته باشند. البته ناگفته نماند که مدافعان امنیت در مقابله با اشرار، شهدای زیادی تقدیم نمودند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته وقف پرداختند و گفتند: از 16ربیع الأول  که امسال مطابق با 10 مهرماه هفته وقف نامگذاری شده که در این خصوص جمله ای را عرض کنم.

چرا سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تاکنون اقدامی برای حل مشکل وقف شهرستان رامشیر نکرده است؟

مگر در سال های گذشته مقرر نبود که:  اداره‏ی اوقاف و امور خیریه در قبال دریافت شش دانگ زمین در هر جای کشور (حتی اگر کوه یا بیابان باشد) به اندازه‏ی نصف مساحت حوزه‏ی استحفاظی رامشیر که 57 کیلومتر مربع است،با ابطال وقفیت اراضی شهر رامشیر (پلاک 49) موافقت کند و زمین مذکور به عنوان یک رقبه‏ی وقفی نظام‏السلطنه به ثبت برسد، و مشکلات ناشی از این مورد را حل کند. چرا تاکنون اقدامی صورت نگرفته است؟

ایشان از مسئولین کشوری خواستند: مشکل وقف شهرستان رامشیر را حل کنند.

ریاست شورای فرهنگ عمومی رامشیر در ادامه به  پانزدهم مهرماه روز روستا و عشایر پرداختند و به همین مناسبت چند جمله ای را عرض کردند.

ایشان خطاب به مسئولین محترم شهرستان رامشیر ،تأکید می کنم که : بیشتر به روستاها رسیدگی کنید، از اعتباراتی که در اختیار دارید، جهت محرومیت زدایی آنها، اقدامات موثری انجام دهید.  نباید برخی از روستائیان عزیز ما از کمبود امکانات اولیه مانند آب شرب یا آسفالت جاده ها و معابر ،رنج ببرندو سختی بکشند.

هاشمی به اقدامت مثبت بنیاد برکت در روستاهای رامشیر اشاره ای داشتند و افزودند: الحمدلله بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سال گذشته و امسال با اعطای وام های کلان به روستائیان عزیز ضمن تسطیح و زهکشی اراضی و همچنین آبرسانی به چندین روستای شهرستان ،گام بلندی برای توانمندسازی روستاها برداشته است.در سالهای اخیر بیشتر روستاهای شهرستان از امکانات خوبی برخوردار شدند ، اما بازهم کفایت نمی کند.

امام جمعه رامشیر در ادامه با تاکید به مسئولین محترم افزودند: برای مردم کار کردید، اما بیشتر تلاش کنید،زحمت بکشید، این پست و مقام ها زود گذر است ،و برای کسی نخواهند ماند، اگر برای کسی می ماند ، به ما و شماها نمی رسید.

هاشمی همچنین نکته ای در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران یادآور کردند و گفتند:دولت به وعده خود در مورد پرداخت مطالبات گندمکاران جامه عمل بپوشاند.الان آغاز فصل کشت جدید گندم است، ضروریست که دولت این مطالبات را هر چه سریعتر به آنها پرداخت ‌کند.  زیرا کشاورزان نمی‌توانند بدهی خود بابت تهیه کود، سم و بذر را پرداخت کنند.

 

 

 

مطالب مشابه
دیدگاه ها