نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی:شیشه عمر صهیونیست تَرک بزرگی خورده و قابل ترمیم نیست/ تحول و پیشرفت شهرستان رامشیر نیازمند وحدت و همدلی بین مسئولین ارشد شهرستان است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان رامشیر؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته به دو نکته در مورد عملیات طوفان الأقصی جریان مقاومت فلسطین اشاره داشتند

وی در رابطه با نکته اول گفتند: عملیات طوفان الأقصی را بایستی شاهکار نظامی مقاومت فلسطین بدانیم.برای نخستین بار ،جریان مقاومت فلسطین ، یک عملیات نظامی ترکیبی را، علیه دشمنِ صهیونیست  به نمایش گذاشت.

در گذشته جریان مقاومت با رویکرد دفاع وارد عرصه تقابل با صهیونیست‌ها می‌شد، اما دفاع صِرف، اکنون تبدیل به حمله آن هم نه حمله آتشباری بلکه حمله از طریق زمین و آسمان و دریا  شده است. وی در ادامه به نکته دوم پرداختند و عنوان کردند: سئوال این است که چرا رژیم اشغالگر قدس با وجود رصد اطلاعاتی چند لایه در مرز  -زمین و زیر زمین و آسمان و دریا- و همچنین فعالیت جاسوسان در غزه غافلگیر شده اند؟!

چگونه یک گروه کوچک توانسته بر یکی از پیشرفته ترین ارتش های جهان از لحاظ فناوری غلبه کند؟

چگونه مقاومت فلسطین پنج هزار راکت و موشک به صورت موفقیت آمیز به سمت اسرائیل شلیک کرده اند؟

این موشک ها از کجا وارد منطقه تحت محاصره شده اند؟

چگونه این موشک ها در غزه به شکل انبوه تولید شده اند؟

 چگونه نیروهای مقاومت ظرف دو ساعت، تا عمق چند ده کیلومتری پیشروی کرده اند؟ و تأسیسات متعدد نظامی را به تسخیر در بیاورند، و هزاران صهیونیست را از پا در آورده یا مجروح کنند و همان قدر هم اسیر بگیرند و به عقب منتقل کنند؟

این پرسش های این است که بُهت محافل اطلاعاتی و امنیتی رژیم اشغالگر قدس را به همراه داشته است.  هاشمی خاطر نشان کردند: در واقع  عملیات طوفان الأقصی عملیاتی است که برای صهیونیست ها تداعی کننده یک روزِ سیاه است.

وی این تاکید کردند که همه بدانند: که شیشه عمر صهیونیست تَرک بزرگی خورده، غیر قابل اصلاح و غیر قابل ترمیم است.و قطعاً فلسطین آزاد خواهد شد، و به مردم بر خواهد گشت.إن شاء الله.

خطیب نماز جمعه به  24 مهرماه تا 30 مهر هفته پیوند اولیا و مربیان اشاره کردند و گفتند: در این زمینه چند جمله ای را در مورد تربیت فرزندان به اولیا عرض کنم. اولیا گرامی به فرزندانمان  محبت کنیم ،اگر ما به فرزندانمان محبت نکنیم، دیگران، با نیّت ناسالم، این کار را انجام می  دهند. اولیا گرامی در مقابل چِشمان بچه هایمان دعوا نکنیم، زیرا دعوای پدر ومادر، استعداد بچه ها را کور می کند. اولیا گرامی به یکدیگر احترام بگذاریم،زیرا بچه‌ها یاد می‌گیرند که چگونه به دیگران احترام بگذارند.

اولیا گرامی به فرزندانمان این نکته را بیاموزیم که معلم پدر معنوی ماست ،وباید به آن احترام بگذاریم. زیرا در روایتی از اميرالمؤمنين عليه السلام وارد شده که می فرمایند: قُمْ عَن مَجلِسِكَ ِلأبيكَ و مُعَلِّمِكَ و إن كُنتَ أميراً.

  به احترام پدر و معلّمت از جاى برخيز ، گرچه فرمانروا باشى .

ریاست شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه به اولیا گرامی این نکته را یادآور کردند: گاهی نیمه‌های شب برای تربیت فرزندان، از خداوند، کمک بخواهیم ؛ بسیاری از مردان و زنان بزرگ، از دعای والدینشان به مقامات عالی رسیده‌اند.

امام جمعه رامشیر در ادامه سخنان خود به 26 مهرماه روز تربیت بدنی و ورزش اشاره کردند و به همین مناسبت چند جمله ای را عرض کردند.

ایشان توسعه سلامت و تندرستی روح و روان جوانان و مردم را در گرو گسترش ورزش دانست و گفتند: شهرستان رامشیر با استعدادهای درخشانی که در عرصه ورزش دارد، همواره می تواند از شهرستانهای افتخار افرین چه در عرصه ملی و چه در عرصه بین المللی باشد.

ایشان  افزودند: لذا شهرستان رامشیر باید در حوزه ورزش و جوانان جزو شهرستان های برتر سطح یک خوزستان قرار بگیرد.

خوشبختانه شهرستان رامشیر به ویژه در ورزش های رزمی در استان و کشور حرفی برای گفتن دارد و باید مسئولین مربوطه تمام تلاش خود را برای استعداد یابی در شهرستان به ویژه در روستاها به کار بگیرند.

نباید از روستا غافل ماند، زیرا استعدادهای ورزشی بالایی در روستاها وجود دارد که شناسایی و پرورش آنها امری ضروری است

هاشمی در ادامه سخنان خود به ورزش فوتبال رامشیر اشاره کردند  و افزودند: یادی کنیم از تیم قدیمی استان خوزستان یعنی استقلال رامشیرمتأسفانه در چند سال گذشته این تیم ریشه دار، از سوی مسئولین استانی و شهرستانی مورد بی مهری قرار گرفته و در پی مشکلات مالی و عدم حمایت از طرف مسئولین مربوطه، در سال 1398، امتیاز آن ،به استان دیگری واگذار شده است.

واقعاً جای تأسف دارد، به خاطر سهل انگاری مسئولین وقت ،امتیاز تیمی ، که توانسته بود در اولین حضور خود در رقابت‌های لیگ دسته سه کشور به قهرمانی برسد و جواز حضور در لیگ دو را کسب کند،به استان دیگری فروخته شود.

خطیب نماز جمعه این موضوع را به مسئولین ورزش استانی و شهرستانی گوشزد کردند که : فوتبال شهرستان رامشیر را به جایگاه واقعی خود برگردانید، و جوانان ورزشکار شهرستان را از داشتن تیم پرطرفدار سابق محروم نکنید.

هاشمی همچنین به بازدید میدانی در هفته ای که گذشت اشاره ای کردند و گفتند:  به همراه شهردار شهر رامشیر ،یک بازدید میدانی از  نحوه لایروبی کانال های دفع آب های سطحی داشتیم و علی الظاهر سالیانی هست که کار لایروبی بر روی آنها صورت نگرفته بود، اما خوشبختانه کار لایروبی این کانال ها سریعاً در دستور کار شهردار محترم قرار گرفت.

 امیدواریم که امسال طبق قولی که شهردار شهر دادند، با لایروبی این کانال ها، مشکلی در دفع آب های سطحی، نداشته باشیم.

وی همچنین افزودند: الحمدلله آسفالت ریزی مناطق کم برخوردار از جمله 500 دستگاه در حال انجام است،و می بایست این رویه در بقیه مناطق شهر، ادامه داشته باشد.البته مردم از شهردار محترم انتظار دارند تغییر و تحول محسوسی در شهر ببینند

خطیب نماز جمعه در خاتمه تحول و پیشرفت شهرستان رامشیر را نیازمند وحدت و همدلی بین نماینده مجلس شورای اسلامی،فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و امام جمعه دانست.

مطالب مشابه
دیدگاه ها