نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: آمریکا شریک اول جنایت صهیونیست‌ها در حمله به بیمارستان غزه است./ استاندار بر حل مشکلات فوری شهرستان رامشیر تاکید کردند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان رامشیر؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته به جنایت بزرگ صهیونیست ها پرداختند. ایشان  در خصوص جنایت بزرگ صهیونیست ها گفتند: این روزها بعد از اینکه رژیم صهیونیستی در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شده با اقدامی غیر انسانی دست به یک جنایت غیر قابل تصوری زدند و آن حمله موشکی به بیمارستان المعمدانی غزه و شهادت مظلومانه صدها زن ومرد ،اعم از کودک و پیر وجوان ،که با اوج شقاوت صهیونیست های وحشی رغم خورد و این جنایت قطعاً باحمایت آمریکا انجام شد و آمریکا را هم باید شریک اول صهیونیست‌ها در این جنایت دانست.

هاشمی در ادامه گفتند : حمله رژیم جعلی صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه را باید جنایت قرن نامید. این حادثه را باید تاریک‌ترین روز این رژیم ضد انسانی کودک کش در تاریخ ثبت کرد. جنایت صهیونیست ها در حمله به بیمارستان مملو از زخمی و غیرنظامی نشان می‌دهد با دشمنی طرف هستیم که هیچ نشانی از انسانیت ندارد.

وی افزودند : که ایهود باراک، نخست‌ وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در سخنان سخیفی اشاره کرد که :ما از قطع آب، برق، گاز و سوخت به روی مردم غزه حمایت می‌کنیم و همچنین چاره‌ای بر کشتار غیر نظامیان فلسطینی نداریم! بی‌تردید ، خون‌های به ناحق ریخته شده مردم، بویژه کودکان و بیماران مظلوم و بی‌پناه غزه، به روند اضمحلال اسرائیل غاصب، سرعت بیشتری خواهد داد و عن قریب این غده سرطانی از صحنه کره زمین ،محو و نابود خواهد شد. ان شاءالله تعالی

هاشمی افزودند : برتمام دولت های مسلمان و ملل آزاده جهان لازم است که مقابل این وحشی گری ها بایستند و سران رژیم صهیونیستی و ارتش اشغالگر را مجازات کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان به هشتم ربیع الثاني سالروز ولادت امام حسن عسکری علیه السلام اشاره کردند و افزودند: از جمله درسهایی که می بایست از امام  حسن عسکری علیه السلام یاد گرفت:

  • ایمان به خدا و خدمت به خلق خدا

قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْکَری – علیه السلام –: خَصْلَتانِ لَیْسَ فَوْقَهُما شَیءٌ: الإیمانُ بِاللهِ، وَنَفْعُ الإخْوانِ.

دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست:

۱ ـ ايمان و اعتقاد به خداوند متعال.

۲ ـ سود رسانى به برادران دينى.

ایمان به خدا در رأس همه باورها و خدمت به مردم بالاترین عبادت است.

در مستحبات چیزی بالاتر از خدمت به خلق الله نیست.

عن النبي صلی الله علیه و آله و سلم « إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فِی عَوْنِ الْمُؤْمِنِ مَا كَانَ الْمُؤْمِنُ فِی عَوْنِ أَخِیهِ الْمُؤْمِنِ »

خداوند یاری رسانده مومنی است که در حال یاری رساندن برادر مومن خود است.

پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: اگر مى‏خواهید خدا به شما كمك كند ، شما هم كمك حال مردم باشید.

خطیب نماز جمعه کمک به “فقرا” را وظیفه امروز جامعه و خیرین  عنوان کردند و گفتند: بنابراین کسی نباید به امید دیگری بنشیند و اقدامی برای رفع فقر نکند ، “انفاق” ، نزدیک ترین مسیر برای رسیدن به بهشت است و از همه مهمتر، “انفاق”ریشه فقر را در جامعه نابود می کند.

هاشمی روز دهم ربیع الثاني سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومة سلام الله علیها را تسلیت عرض گفتند و افزودند: سفر حضرت معصومه(سلام الله علیها) سرشار از روشنگری و برکت برای مردم بود،در آن زمان ری، ساوه، اصفهان و قم، تقریباً از شهرهای مهم بودند؛  ری، ساوه و اصفهان، قطب ‌های سنّی حنفی و سنّی شافعی بودند که با حرکت حضرت معصومه(سلام الله علیها) به منطقه قم، به مهد تشیّع امامی و بزرگترین مرکز در بین ایران و دیگر کشورهای اسلامی، تبدیل می شود.

ما می‌بینیم ایشان در منازل مختلفی در طول سفر متوقف می‌شوند و حدود 2 ماه طول می‌کشد تا به ایران برسند، در هر توقفگاه و مکانی که وارد می‌شدند، مردم را با ولایت آشنا کرده و از ظلم و جنایت عباسیان و مسائل سیاسی روز و هم چنین مسائل دینی آگاه می‌سازند .

ایشان در خصوص مقام حضرت معصومه (سلام الله علیها) افزودند: یكی از مقاماتی كه برای حضرت معصومه (سلام الله علیها) بیان می شود مقام شفاعت ایشان است.

امام جعفر صادق علیه السّلام فرمودند: وتَدخُلُ بِشَفاعَتِها شِیعَتي الْجَنَّةَ بِأجمَعِهِم. همه شیعیان من با شفاعت او (حضرت معصومه(سلام الله علیها) ) وارد بهشت خواهند شد و ان شاء الله که شفاعت این بانوی بزرگوار، شامل حال همه بندگان مخلص و محب اهل بیت علیهم السلام شود.

امام جمعه شهرستان رامشیر در فراز دیگری از سخنان خود به جلسه شورای اداری که با حضور استاندار و هیئت همراه تشکیل شد اشاره کردند و گفتند: دیروز با حضور استاندار و هئیت همراه پیش از جلسه شورای اداری رامشیر تعدادی از پروژه‌های زیرساختی این شهرستان شامل طرح آبرسانی کشاورزی به روستاهای بویرده و تل اسود، بهسازی و آسفالت خیابان‌ها و معابر روستای رمیص بخش مشراگه و زمین چمن مصنوعی روستای تل‌اسود افتتاح شد.

بعد از افتتاح و کلنگ زنی چند طرح در چند روستا، جلسه ای شورای اداری در سالن فرمانداری  تشکیل شد . در این جلسه مصوبات خوبی در مورد شهرستان  به تصویب رسید که امیدوارم طبق وعده های استاندار هرچه سریعتر تحقق پیدا کند.

وی به پروژه تامین آب برای روستاهای پایین دست رامشیر توسط آبفا با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) در دست اجرا است اشاره کردند و گفتند: که بخشی از آن تا پایان امسال اجرایی میشود.

طبق تعهد و قولی که ریاست اداره آبفای استان به استاندار دادند:مقرر شد که تا پایان آبان ماه مشکل آب شرب بخشی از شهر مشراگه حل شود و مردم بهبود کیفیت آب را ببینند. ضمن اینکه ساخت یک تصفیه‌خانه در دستور کار قرار داده شد.

خطیب نماز جمعه در خاتمه به دو درخواست خود از استاندار محترم اشاره کردند.

وی افزودند: با توجه به اینکه برخی از روستاهای شهرستان رامشیر از آسفالت و معابر روستایی محروم هستند مانند روستای ابوشنان که حدود هفت ماه پیش از مسئولین مربوطه قول گرفتیم که مشکل آسفالت این روستا حل شود. اما متاسفانه تا الان بدون آسفالت هستند. لذا زیرسازی و آسفالت جاده ها و تمام معابر روستایی  اولین درخواست ایشان از استاندار خوزستان بود. همچنین در ادامه دومین خواسته ای که از استاندار خوزستان داشتند: تأمین آب برای روستاهای پایین دست رامشیر بود.

هاشمی افزودند:  الحمدلله کارهای خوبی صورت گرفته و ان شالله تا پایان سال شاهد پیشرفت و رفع مشکلات در شهرستان رامشیر باشیم.

مطالب مشابه
دیدگاه ها