نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: عدم وجود مدیریت واحد در شهرستان رامشیر، دلیل عقب ماندگی این شهرستان است / برخی از شرکت های پیمانکاری مستقر در شهرستان رامشیر به دلایل واهی، حق اخراج نیروهای بومی این شهرستان را ندارند.

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان رامشیر؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته به حقوق والدین و فرزند پرداختند. امام جمعه رامشیر در خصوص حقوق والدین و فرزند گفت: والدین هم ممکن است عاقِ فرزندشان شوند!

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله ‏: «يَلْزَمُ الْوَالِدَيْنِ مِنَ الْعُقُوقِ لِوَلَدِهِمَا إِذَا كَانَ الْوَلَدُ صَالِحاً مَا يَلْزَمُ الْوَلَدَ لَهُمَا.» از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نقل شده است: «همان‌طور که فرزند باید [حقوق والدینش را رعایت کند و] از عاق شدن بپرهیزد، پدر و مادر نیز اگر فرزندشان صالح باشد، باید [حقوق فرزندشان را رعایت کنند و] از عاق شدن پرهیز کنند.»

خطیب نماز جمعه در ادامه به طوفان الاقصی پرداختند و چند نکته ای در مورد جنگ غزه بیان کرد: نکته اول : عملیات حیرت‌انگیز طوفان الأقصی در مدت دو سال توسط حماس و به دست  محمد_ضیف طراحی شد. در سال‌های اخیر، محمد ضیف که طراح این نبرد بود، عمده ی تمرکز خود را معطوف سه حوزه ی موشکی، پهپادی و تونل‌های غزه کرده است.  این تونل‌ها در مناطقی چند طبقه و در سه دسته ی: کوچک (مخصوص عبور نیروی نظامی)، متوسط (حمل موشک) و بزرگ ( حمل و نقل خودروهای سنگین) ساخته شده اند. لازم به ذکر است که طول این تونل‌ها ،بیش از 500 کیلومتر است.

در ادامه هاشمی به نکته دوم جنگ غزه پرداختند و افزود: حماس امروز از انتفاضه سنگ به طوفان الأقصی رسیده است،اما این رشد چشمگیر تنها در ابزار مبارزه نیست. امروز با مردم و جوانانی از مقاومت مواجهیم که به معنای واقعی کلمه اهل مقاومت و مبارزه هستند .

لذا این روزها وقتی  که انبوهی از فیلم های مستند مردم مظلوم غزه منتشر شده است ، می بینیم که در کنار مصیبت و از دست دادن عزیزان خود، از ایستادگی سخن می گویند، در واقع مردم غزه، اهل صبر ، ایستادگی و مقاومت هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی به موضوع  8 آبان روز نوجوان و بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی پرداختند و افزودند : بسیج دانش آموزی، ظرفیت مهمی در تربیت دانش آموزان برای آینده کشور بر عهده دارد.

دانش آموزان ما، مسئولان و مدیران آینده کشور خواهند بود و زمام امور به دست آن ها مدیریت خواهد شد، بنابراین باید بسیج دانش آموزی و مدیران آموزش و پرورش در تربیت آنان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

ایشان ایجاد امید، انگیزه و مسئولیت پذیری آگاهانه نسبت به آرمان های انقلاب را از جمله ماموریت های بسیج دانش آموزی در راستای حرکت گام دوم انقلاب دانست. امام جمعه رامشیر در ادامه سخنان خود گفت: در هفته ای که گذشت بازدیدی از چند مدرسه در شهر رامشیر صورت گرفت.

الحمدلله دانش آموزان با استعداد و نخبه در این مدارس، تربیت شده اند ،باید روی آنها سرمایه گذاری کرد، بچه های عزیز ما، آینده سازان این انقلاب و کشور هستند ،که می بایست همه ما، نگاه ویژه ای به این نوجوانان با استعداد و آینده دار جامعه داشته باشیم.

جا دارد از مدیریت و کادر آموزشی این مدارس ،تشکر ویژه ای داشته باشیم،که با جان و دل برای آموزش و تربیت دانش آموزان ما ،تلاش و کوشش می نمایند. هاشمی به مسئولیت های اجتماعی شرکت های نفتی اشاره کرد و گفت: اما با وجود این ظرفیت و استعدادهای درخشان، برخی از مدارس از کمبود امکانات ورزشی، آموزشی ،سرمایشی  از قبیل سالن اجتماعات ، نمازخانه، زمین های ورزشی ،رنج می برند.

امام جمعه رامشیر در این خصوص افزودند : ضروری است شرکت های نفتی ، با توجه به مسئولیت های اجتماعی ، وظیفه دارند نسبت به رفع این کاستی ها و کمبودها، اقدامات لازم را انجام دهند. وی به پیگیری ها و تلاش های نماینده مردم در مجلس اشاره کردند و افزود: الحمدلله با تلاش و پیگیرهای نماینده محترم مجلس ،اعتبار احداث دو درمانگاه نفت و تأمین اجتماعی  گرفته شد. و همچنین با پیگیری های فرماندار شهرستان مشکل زمین‌های آن دو مرکز درمانی، به صورت موقت، حل شده است. امید است با احداث این دو مرکز درمانی، مردم عزیز این شهرستان از بابت درمان دغدغه ای نداشته باشند.

هاشمی در ادامه گفتند پیمانکاران و شرکت های نفتی در حوزه استحفاظی رامشیر به دلایل واهی  حق اخراج نیروهای بومی این شهرستان را ندارند. همچنین حق به کارگیری نیروهای غیر بومی را ندارند.

وی در ادامه افزود: شهرستان رامشیر واقعا شهرستان ثروتمندی است. در بحث کشاورزی جزو شهرستان های اول است. نباید با این همه پتانسیل و ظرفیت شاهد بیکاری جوانان باشیم.ایشان دلیل این ناکارآمدی را عدم وجود  مدیریت واحد در شهرستان، عنوان کرد. ایشان گفتند همبستگی بین مسئولین رامشیر ضعیف است. باید مشکلات شهرستان رامشیر  را اولویت بندی کنیم و براساس برنامه حرکت کرد. برنامه ریزی بصورت انفرادی، پیشرفت را برای مردم به ارمغان نخواهد آورد. و تا زمانی که مدیریت واحد در شهرستان رامشیر نباشد، شهرستان پیشرفت نخواهد کرد

خطیب نماز جمعه در خصوص سخت گیری های برخی بانک ها برای اعطای وام اشتغالزایی یا ازدواج گفت: متاسفانه برخی از بانک ها در ضمانت اعطای تسهیلات بانکی، تبعیض قائل هستند.متاسفانه امور جوانان را تسهیل نمی‌کنند.

هاشمی در پایان خطبه دوم افزودند انتظار ما از مسئولین جدیدی که وارد شهرستان رامشیر شدند، یک تحول محسوسی را برای مردم ایجاد کنند. و از مسئولین که برای خدمت به مردم تلاش میکنند حمایت خواهیم کرد. امیدواریم به لطف خداوند مشکلات شهرستان رامشیر به حداقل برسد.

دیدگاه ها