نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی امام جمعه رامشیر : ۱۳ آبان عرصه نمایش ایستادگی، مقاومت و استکبار ستیزی ملت ایران و میدان رسوایی آمریکاست.

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان رامشیر؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت یوم الله 13 آبان و روز دانش آموز پرداختند.

ایشان همچنین به حدیثی از امام زین العابدین علیه السلام در خصوص حقوق والدین پرداختند  : وَ اَمّا حقُّ أبیکَ فأن تعلَمَ أنَّهُ أصلکَ فأنک لولاه لم تَکُن، فَمهما رأیتَ من نفسِکَ ما یُعجِبکَ فأعلَم أن اباکَ أصلُ النّعمةِ عَلیکَ فیه، وَ احْمَدِ اللَّهَ وَ اشْكُرْهُ عَلَى قَدْرِ ذَلِكَ وَ لا قُوَّةَ اِلاَّ بِاللَّهِ»

و امّا حق پدرت بر تو این است که: بدانی او اصل و ریشه توست، زیرا اگر او نبود تو نیز نبودی پس هر چه در وجود تو، تو را به شگفتی و خشنودی وا می دارد، بدان که پدرت منشاء و اساسِ آن نعمت است، پس خدا را ستايش و او را بر اين نعمت سپاسگزار باش و هيچ توانى جز در پناه خدا وجود ندارد».هاشمی افزود: این روایت مصداق چند آیه، از قرآن کریم است، در جایی که خداوند تبارک و تعالی می فرمایند: أَنِ اشْكُرْ لِي وَلِوَالِدَيْكَ إِلَيَّ الْمَصِيرُ

و در آیه دیگر: رَبِّ أَوْزِعْنِی أَنْ أَشْکُرَ نِعْمَتَکَ الَّتِی أَنْعَمْتَ عَلَیَّ وَعَلَى وَالِدَیَّ. وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ.

خطیب نماز جمعه در ادامه سخنان خود به 13 آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» پرداخت و گفت: 13 آبان در کشور ما، یادآور حرکت خروشان جوانان متعهّد و انقلابی است که در کنار تحصیل علم و دانش، به روشنگری و مبارزه با استکبار پرداختند.

 ۱۳ آبان عرصه نمایش ایستادگی، مقاومت و استکبار ستیزی ملت ایران و میدان رسوایی آمریکاست.

ایشان افزودند : به خاک و خون کشیدن هزاران زن و کودک بی‌گناه، توسط رژیم صهیونیستی در غزه، با روز «ملی مبارزه با استکبار جهانی» تقارن پیدا کرده است. رژیم غاصبی که با حمایت و پشتیبانی همه جانبه آمریکای جهان خوار در حال جنایت است.

وی همچنین گفتند: امروز گفتمان مبارزه با ظلم در جهان، مدیون انقلاب اسلامی است و این نشانه عزت، اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران و انزوا و ضعف جبهه استکبار است. مبارزه با استکبار تا تحقق دولت کریمه مهدوی -ارواحنا لتراب مقدمه الفداء- ادامه خواهد داشت و إن‌شاءالله جبهه جهانی مظلومان، نابودی ظلم و کفر را جشن خواهند گرفت.

هاشمی به مرد اول میدان دیپلماسی اشاره کردند و گفت: جا دارد تشکر و خدا قوتی بگوییم به، مرد اول میدان دیپلماسی مقاومت در جهان،جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان، وزیر خارجه انقلابی کشورمان، که الحق و الإنصاف در چهار هفته گذشته با تماس ها و سفرهای پیاپی به کشورهای مختلف، به ویژه سفربه نیویورک، در حمایت از مظلومان غزه و مقاومت مقتدر فلسطین، با زبان قاطع و بدون لکنت پرداختند.

امام جمعه رامشیر در فراز دیگری از سخنان خود به 14 آبان روز فرهنگ عمومي پرداخت و به این مناسبت نکاتی بیان نمودند .

هاشمی افزود : همه باید برای ترویج فرهنگ صحیح اسلامی تلاش کنند. کتاب ، فیلم ، هنر  باید برای اصلاح فرهنگ عمومی نوشته ، ساخته و هدایت شود . صدا و سیما، در همه برنامه‌هایش – چه هنری، چه خبری و چه گزارشی – دائماً باید در خدمت فرهنگ عمومی کار کند. باید فرهنگ عمومی اصلاح شود،علما و خطیبان و مبلغان محترم باید برای ترویج فرهنگ صحیح اسلامی تلاش کنند.

ایشان در ادامه برخی از مصادیق فرهنگ عمومی را به اختصار تشریح نمود. پیاده‌روی اربعین حسینی ، یکی از مصادیق بارز و باشکوه فرهنگ عمومی ماست که به مرکز قدرت‌نمایی اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) مبدل شده و دشمنان اسلام و ایران اسلامی را به هراس انداخته است.

ترویج محافل انس با قرآن ، ترویج فرهنگ نیکوکاری ، ترویج فرهنگ ازدواج آسان ،  ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ،  ترویج فرهنگ فرزند آوری از جمله مصادیق فرهنگ عمومی  است.

رییس شورای فرهنگ عمومی در مورد تشویق فرزند آوری و دغدغه مالی آن گفت:  روایات فراوانی از اهل بیت علیهم السلام وارد شده است، که یک روایت را عرض می کنم. پاسخ به دغدغه های مالی فرزندآوری در احادیث اهل بیت(علیهم السلام) ، ترس از عدم تأمین رزق و روزی، فرزندان همیشه یکی از دغدغه های ذهنی و موانع والدین برای فرزندآوری است. امّا منطق اسلام مخالف این توجیه است و روزی فرزندان را از جانب خداوند تضمین شده می داند.

بکر بن صالح، یکی از اصحاب امام کاظم(علیه السلام) می گوید: «كَتَبْتُ إِلَى أَبِي الْحَسَنِ(علیهم السلام) أَنِّي اجْتَنَبْتُ طَلَبَ الْوَلَدِ مُنْذُ خَمْسِ سِنِينَ وَ ذَلِكَ أَنَّ أَهْلِی كَرِهَتْ ذَلِكَ وَ قَالَتْ إِنَّهُ يَشْتَدُّ عَلَيَّ تَرْبِيَتُهُمْ لِقِلَّةِ الشَّيْ‏ءِ فَمَا تَرَى؟

(به امام کاظم(علیه السلام) نوشتم، حدود پنج سال است که از طلب بچه، خودداری کرده ام و این بدان سبب است که همسرم از این کار ناخشنود است و می گوید تربیت و نگهداری فرزندان به علت کمبود مالی مشکل است. نظر شما چیست؟

فَكَتَبَ(علیه السلام) إِلَيَّ:  اطْلُبِ الْوَلَدَ فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَرْزُقُهُمْ»

امام کاظم(علیه السلام) در پاسخ به من نوشت: در پی فرزند باش؛ زیرا روزی آنها را خداوند عَزَّ وَ جَلَّ می دهد).

هاشمی در ادامه خطبه دوم جهت تنویر افکار عمومی، چند نکته ای در مورد نحوه تخصیص بودجه فرهنگی و دینی که توسط جناب آقای دکتر اوجی وزیر محترم نفت، به شهرستان رامشیر اختصاص داده شده را عرض کرد.

در سفر چند ماه اخیر ریاست محترم جمهور به استان خوزستان، با تلاش های نماینده محترم در مجلس ،وزیر محترم نفت به عنوان نماینده دولت، جهت رفع بخشی از محرومیت‌های از سابق مانده و حل معضلات، به شهرستان رامشیر تشریف آوردند و از نزدیک، کمبودها و مشکلات شهرستان را در بخشهای مختلف، مشاهده و بررسی نمودند.

 وی افزود: الحمدلله بودجه های خوبی را برای قسمت‌های مختلف مانند: شبکه آب رسانی ، ورزش و جوانان، احداث و تکمیل باند دوم ،محور رامهرمز به رامشیر و رامشیر به ماهشهر و دیگر پروژهای کلان درنظر گرفتند.

بعد از مشاهدات میدانی طی جلسه‌ای که با حضور مسئولین استانی و شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد و بعد از مطالبه بنده به عنوان امام جمعه، و فرمانده محترم سپاه جناب سرهنگ منصوری و نماینده محترم مجلس و فرماندار و دیگر مسئولین، درباره محرومیت فرهنگی و مذهبی و نبود زیرساخت‌های فرهنگی مناسب در شهرستان، وزیر محترم نفت جناب مهندس اوجی، مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان ،جهت امور فرهنگی و دینی به غیر از پروژهایی که ذکر کردیم به شهرستان رامشیر اختصاص دادند.

الحمدلله طی جلسه‌ای که در هفته اخیر با حضور مسئولین در فرمانداری برگزار شد  مقرر گردید  این مبلغ جهت رفع مشکلات زیرساختی چندین ساله در بخش های مختلف فرهنگی و مذهبی مانند: نبود مجتمع فرهنگی در شهرستان، نبود مصلی، محرومیت مساجد از سازه و تجهیزات مناسب (یک نمونه مسجد پانصد دستگاه که ۱۷ سال هست که نیمه کاره مانده و مسجد امام خمینی ره که مسجد اصلی شهرستان هست از ابتدایی ترین امکانات محروم هست)، نبود سالن همایش مناسب، نبود تجهیزات مناسب در مدارس و غیره، صرف بشود.

هاشمی این نکته را یادآور شدند که  این مبلغ ، برای پروژه های یاد شده تاکنون از سوی دولت به فرمانداری شهرستان رامشیر ، واریز نشده است و در مرحله پیگیری اولیه است و در صورت تأیید پروژهای تعریف شده در استان ،این پروژها، با نظارت دستگاه های مربوطه ،احداث خواهند شد. إن شاء الله.

مطالب مشابه
دیدگاه ها