نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی : اصلاح شکستگی لوله های قدیمی در دستور کار آبفا قرار گیرد

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان رامشیر؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه رامشیر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مسجد امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد:

به مناسبت ۲۴ آبانماه روز کتاب و کتابخوانی چند نکته ای را بیان کنم.

نکته اول: علم غذای روح انسان است.
انسان همان طور که در مصرف غذای جسم خویش دقت می کند که فاسد و مسموم نباشد، باید مراقب غذای روح خویش بوده و از کتاب و فیلم های آلوده، پرهیز کند.
ورود در فضاهای ناسالم اینترنت، سلامت قلب و روح انسان را دچار مشکل می کند.
همچنین در مورد علم،که غذای روحی انسان به شمار می رود باید فكر كند كه از كجا می گیرد و چه می گیرد؟
لذا امام باقر علیه السلام در پاسخ یکی از شاگردان خودش در مورد تفسیر آیه: «فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‏ طَعامِهِ» فرمودند: منظور از «طعام» در این‌جا علم و دانش است که غذاى روح انسان است.
«… عَنْ زَیْدٍ الشَّحَّامِ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام فِی قَوْلِ اللَّهِ فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‏ طَعامِهِ، قَالَ: قُلْتُ مَا طَعَامُهُ؟ قَالَ: عِلْمُهُ الَّذِی یَأْخُذُهُ مِمَّنْ یَأْخُذُه‏»
یعنی باید در علمی كه می گیرد فكر كند كه از كجا می گیرد و چه می گیرد؟

هاشمی در ادامه گفت: پس بهترین چیزی که می تواند فکر و روان ما را در این مساله پرفروغ کند، توجه به کتاب و کتابخوانی است؛ کتاب سالم می تواند به اندیشه انسان کمک کند ،که مفید و موثر در تعالی روح انسان شود.

نکته دومی که خطیب نماز جمعه به آن اشاره کرد، ضروری بودن تهیه کتاب های پاسخگو به شبهات دینی جوانان است.
کتاب هایی چاپ شده اند که به بعضی از شبهه هایی را که در فضای جامعه انتشار یافته است، و متناسب با سنین جوانی پاسخ داده شده است، باید تهیه کرد، و در دسترس جوانان قرار بگیرند.

ایشان در ادامه به برخی از بهترین کتب پاسخگویی به شبهات اعتقادی، اشاره کردند و افزود: حقیقتاً یکی از بهترین کتب پاسخگویی به شبهات اعتقادی، در حجم بسیار کم، ولی بسیار متقن و خوب، کتاب المراجعات شرف الدین عاملی و شبهای پیشاور سلطان الواعظین است.
باید در کتابخانه های ما کتاب هایی در دسترس قشر جوان قرار بگیرند که سرچشمه آنها، قرآن و احادیث و سیره اهل بیت(علیهم السلام) باشند.
نباید قفسه کتابخانه های ما از کتاب های شهید مطهری ، که به قول حضرت آقا این کتابها، قابل مردن و تمام شدن نیست، و همچنین کتابهای سیره و زندگی شهدا ،خالی باشد.

امام جمعه رامشیر در ادامه سخنان خود به کتابخانه های شهرستان اشاره کردند و گفت: الحمدلله کتابخانه های رامشیر، یکی از بهترین و مجهزترین کتابخانه های استان، می باشند.

نکته سوم که خطیب نماز جمعه به آن پرداختند،ایفای نقش مسئولان فرهنگی برای ترویج این سنت حسنه است.
در اهمیت کتاب و کتابخوانی تردیدی نیست،آنچه مهم تراست ایفای نقش مسئولان فرهنگی برای ترویج این سنت حسنه و مهجور است.

وی برپایی نمایشگاه كتاب و اجرای برنامه هایی از قبیل کتابخوانی، اهداء کتاب، تجلیل از کتابداران و کتابخوانان در رشد و ترویج فرهنگ مطالعه، موثر دانست. همچنین کتابخوانی باید یک سیره و سنت رایج بین مردم باشد.

هاشمی در ادامه افزود: ۲۴ آبان ماه عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان رامشیر رایگان است، علاقمندان می توانند جهت عضویت در آنجا مراجعه کنند. همچنین إن شاء الله جمعه آینده در همین مصلی(مسجد امام خمینی ره)، اجرای پویش «اهدای کتاب» را با همت مسئولین محترم کتابخانه های عمومی شهرستان خواهیم داشت.
در این طرح مردم عزیز می‌توانند ،کتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

خطیب نماز جمعه به گلایه مند بودن شهروندان از نبود امنیت روانی در پارک های شهر، و کمبود امکانات بازی برای کودکان اشاره کردند و گفت: نبود امنیت روانی در پارک های شهر، و کمبود امکانات بازی برای کودکان باعث گلایه‌مندی شهروندان شده است.

ایشان ضمن تبریک به مسئول جدید اداره برق شهرستان رامشیر ، جناب آقای درویشی، این نکته را به این بزرگوار یادآوری کرد:
روشنایی بلوارها و بیشتر کوچه های شهر بسیار ضعیف است . امیدواریم که با حضور جنابعالی، انتظارات مردم برآورده شود.

هاشمی در پایان تاکید کرد: هدر رفت آب و اصلاح شکستگی لوله‌های قدیمی، باید در دستور کار اداره آبفا قرار بگیرد.

مطالب مشابه
دیدگاه ها