نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: سخت‌گیری بی‌مورد در پرداخت وام ازدواج، یأس و ناامیدی جوانان را در پی دارد

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان رامشیر؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها؛ عنوان کرد: حضرت زینب سلام الله علیها،اسوه صبر واستقامت که به یمن ولادت پر برکتشان این روز به نام روز پرستار نامگذاری شده است، را به تمامی شهروندان و علی الخصوص سربازان خط مُقدّم جبهه سلامت، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

وی افزود: حضرت زینب سلام الله علیها، نماد عزّت، اسوه صبر و استقامت بود. حضرت زینب کبرى سلام الله علیها بانویى سرشار از بینش علم، آگاهی و بصیرت بود ایشان دارای علم لدنّی بودند و برترین درجه علم، علمى است که از ذات الهى به انسان افاضه مى ‏شود زیرا علمی که بشر داراست یا «لَنى» است یا «اکتسابی»،علم «اکتسابی»: علمی است که از راه تحصیل، تعلیم و اکتساب به دست می‌آید، اما علم ««لَدُنّى» علمى است که از ذات الهى به انسان افاضه می‏شود (خدادادی و غیر اکتسابی) که برترین درجه علم است.

هاشمی با اشاره به مشکل کمبود پرستار اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در بیمارستان‌های کشور به ‌‎ویژه در استان خوزستان، کمبود پرسنل در بخش پرستاری است که رفع این مشکل نیازمند نگاه ویژه از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد.

وی به دلایل کمبود پرستار پرداخت و بیان کرد: مهاجرت به خارج از کشور به‌ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس یکی از دلایل مهم کمبود پرستار در کشور است.

امام جمعه رامشیر در تکمیل سخنان خود تصریح کرد: همچنین مهاجرت به سایر استان‌ها به دلیل مشکلات آب و هوایی نیز از دلایل مهم کمبود پرستار در شهرهای استان خوزستان است.

وی از مسئولان مربوطه درخواست کرد که ریشه و علل مهاجرت نخبگان حوزه پرستاری که هر سال بر میزان آن اضافه می‌شود را بررسی و برای حل آن چاره‌اندیشی کنند و با تضمین آینده شغلی این قشر زحمتکش، اجازه خروج این سرمایه انسانی و نخبگان این رشته را از کشور ندهند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مشکلات منطقه اشاره کرد و گفت: نباید فراموش کرد که مردم شهرستان رامشیر، از درد مزمن کمبود پزشک عمومی و متخصص رنج می‌برند و نارضایتی مردم از کمبود تجهیزات بیمارستانی، می‌بایست مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی رامشیر در ادامه به گله‌مندی جوانان از سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و افزود: برخی از شعب بانکی در پرداخت وام ازدواج جوانان، برخلاف قانون و منویات رهبر معظم انقلاب و دستور رئیس جمهور عمل می‌کنند.

وی با تاکید بر این نکته که سخت‌گیری بی‌مورد در پرداخت وام ازدواج، یأس و ناامیدی جوانان را در پی دارد، خاطرنشان کرد: بانک‌ها سخت‌گیری‌ بی‌مورد برای ضامن وام ازدواج نداشته باشند.

هاشمی تاکید کرد: ضروری است که سازمان بازرسی، به گله‌مندی مردم از سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خرد وارد شود.

مطالب مشابه
دیدگاه ها