نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: مردم انتظار دارند با تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهد تغییر و تحول در زمینه درمانی باشند.

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان رامشیر؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت ۵ آذرماه روز تشکیل بسیج مستضعفان؛ عنوان کرد:29 آبان ماه تا ۵ آذرماه هفته بسیج نام گذاری شده است. و هفته بسیج و سالروز فرمان تاريخي حضرت امام خميني (ره) مبني بر تشكيل بسيج مستضعفين را گرامی داشت.

امام جمعه رامشیر در ادامه گفت: سه رکن  اساسی در تفکّر بسیجی  وجود دارد و به تشریخ مختصر این سه رکن پرداخت.

هاشمی  رکن اوّل را مسؤولیت پذیری و اعتقاد به مسئولیّت عنوان کرد و گفت:  مسؤولیت پذیری فقط مسئولیّت در برابر خود و در برابر خانواده خویش و نزدیکان  نیست، بلکه مسئولیّت در قبال سرنوشت کشور و جامعه هست.

وی همچنین رکن دوّم در تفکّر بسیجی، را بصیرت عنوان کرد و افزود: بصیرت یعنی زمان شناس، دشمن شناس ، جریان شناس است.کسی که عالم به زمان خودش باشد دچار شبهات، لغزشها و نادانی ها نمی شود. در غیر اینصورت گرفتار فتنه ها می شود و با کوری به بیراهه می رود. ایشان افزود: بسیج و بسیجیان عزیز در عرصه‌های مختلف از جمله: سازندگی، محرومیت‌زدایی ، تولید علم ، نقشی اثرگذار در جامعه داشته و دارند.

 هاشمی رکن سوم تفکر بسیجی را ولایت پذیری دانست و گفت: از ویژگی‌های بارز بسیجیان، ولایت مداری و ولایت‌پذیری است.  از زمان تشکیل بسیج تا به امروز، بسیجیان با پیروی از ولایت فقیه و اتکاء به توان خود، در تمام صحنه‌ها،توانسته‌اند توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند. امروز همه به عنوان یک بسیجی باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم و در مقابل دشمنان با غرور و جرأت، ایستادگی کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی رامشیر در فراز دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و بیان نکاتی از سیر مبارزاتی حضرت زهرا سلام الله علیها در مقابل جریان نفاق، انحراف و دفاع از ولایت امیرالمومنین علیه السلام ؛اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها جریان نفاق و نفوذ را به مردم معرفی کردند.

بعد از رحلت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم سه جبهه جنگ علیه اهل بیت علیهم السلام ایشان آغاز شد. یکی از این جبهه ها جنگ اقتصادی بود که با غصب فدک آغاز شد.

وی افزود: جبهه دیگر جنگ فرهنگی بود که به صورت های مختلف آغاز شد که منع نشر حدیث از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، جعل حدیث و جدایی قرآن از تفسیر از این جمله بود.  جبهه دیگر که در حقیقت جنگ سیاسی بود و با «غصب خلافت» در “سقیفه” آغاز شد و به تعبیر امروز کودتای سقیفه، بود.

تا زمانی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در قید حیات بودند، دشمنان زیادی شامل یهود، منافقان و مشرکین داشتند، اما ظهور و اقدام چندانی نداشتند؛و حضرت خودشان آنها را مدیریت می‌کردند.

خطیب نماز جمعه در خصوص مطالبات مردم گفت: اداره برق رامشیر در حال فعالیت و رفع تاریکی شهرستان است  و مردم انتظار دارند با تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهد تغییر و تحول در زمینه درمانی باشند.

ایشان در ادامه از مدیریت شهری شهرداری رامشیر و مشراگه و کارگران زحمتکش شهرداری در خصوص رفع مشکل بیشتر نقاط آبگیر در سطح شهر  برای کاهش آبگرفتگی تشکر کردند.

هاشمی در فراز دیگری از سخنان خود افزود:  به مسئولین گفتم و خواهم گفت دست به دست هم بدید و مشکلات و معضلات مردم رامشیر را به حداقل برسانید.

ایشان به  شکستگی لوله ها در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: برای اصلاح شکستگی لوله ها در سطح شهرستان می بایست اداره آبفا اقدامات لازم را انجام یا از دیگر دستگاه ها کمک بگیرد. همچنین بیل مکانیکی(اداره آبفا)که نیاز مبرم می‌باشد را تعمیر یا اجاره کنند، و مسئولین شهرداری چاله چوله های موجود در سطح رامشیر را موقتا اصلاح کنند تا در وقت تعیین شده یک روکش آسفالت جدیدی کشیده شود.

امام جمعه رامشیر این نکته را به مسئولین یادآور کرد:کار جهادی انجام دهید، با کار جهادی تحول و تغییر در شهرستان حاصل خواهد شد، هر جا جهادی کار کردیم و حرکت کردیم، موفق شدیم

مطالب مشابه
دیدگاه ها