نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: مردم محروم نیازمند توجه ویژه‌ای برای تهیه مسکن هستند/ دادستان محترم با مسئولی که ضعیف و ناکارآمد باشد مماشات نکند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه رامشیر : سید سلمان هاشمی امام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه با گرامیداشت ۱۰ آذرماه سالروز شهادت شهید سیدحسن مدرس و روز مجلس اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم و کلیدی شهید مدرس، شجاعت و درایت وی بود. این شهید والامقام به‌ جز خدا از هیچ شخص، ترس و واهمه‌ای نداشت، و می‌بایست نمایندگان مجلس، شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند.

هاشمی افزود: تشکیل مجلس انقلابی یکی از دغدغه‌های رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بوده و هست، به همین خاطر نیز مشاهده کردید که حضرت آقا، از مجلس یازدهم به‌عنوان مجلس انقلابی باسواد،جوان، پرتحرّک و پُرکار، یاد کردند.

هاشمی افزود: تشکیل مجلس انقلابی یکی از دغدغه‌های رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بوده و هست، به همین خاطر نیز مشاهده کردید که حضرت آقا، از مجلس یازدهم به‌عنوان مجلس انقلابی باسواد،جوان، پرتحرّک و پُرکار، یاد کردند.

امام جمعه رامشیر درباره یک مجلس انقلابی بیان کرد: مجلس انقلابی، نماینده انقلابی می‌خواهد، از دیدگاه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، نماینده مجلس تراز، باید چهار شرط اصلی «تدیّن»، «کارآمدى»، «دلسوزى» و «شجاعت»، را داشته باشد.

وی تدین را یکی از ویژگی‌های نماینده مجلس تراز انقلاب عنوان کرد و گفت: نماینده علاوه بر آگاهى سیاسى و اطلاع از مسائل کشور و جهان باید قولاً و عملاً متدیّن باشد، نماینده متدیّن، مصالح انقلاب و کشور را بر مسائل شخصى یا گروهى، مقدّم می‌داند.

هاشمی در ادامه سخنان خود با اشاره به ویژگی بارز یک نماینده مجلس تصریح کرد: نماینده باید کارآمد باشد و صرف تدیّن کفایت نمی‌کند. باید روحیّه، نشاط، امید و قوّت در او وجود داشته باشد تا بتواند موضوعاتی را که به نظر به بن‌بست رسیده را به سرانجام برساند

ایشان همچنین ویژگی شجاعت را از ویژگی‌های یک نماینده مجلس تراز برشمرد و در همین ارتباط اضافه کرد: نماینده خوب در مجلس باید شجاع باشد، مرعوب نباشد، به خدا متکّی باشد. شجاعت در مقابل دشمن، شجاعت در مقابل باطل، شجاعت در پذیرش حرف حق.

امام جمعه رامشیر ویژگی دلسوزی را از دیگر ویژگی‌های یک نماینده مجلس تراز انقلاب دانست و ادامه داد: نماینده مجلس باید دلسوز مردم، به‌ ویژه طبقات محروم باشد. باید پیگیر مطالبات بر حق مردم از دولت باشد، و شکایات و مطالبات مردم را پیگیری و به نتیجه برساند.

وی در ادامه سخنان خود به یکی از مشکلات نیازمندان و مددجویان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مشکلات نیازمندان و مددجویان، مسئله مسکن است، که مانع از ارتقای زندگی آن‌ها است. مردم آسیب پذیر و محروم شهرستان رامشیر، نیازمند توجّه ویژه‌ای در مقوله مسکن هستند.

هاشمی تصریح کرد: متأسفانه نیازمندان و مددجویان قادر به پرداخت و تامین کمترین حق سهم و اقساط ماهانه را برای ساخت مسکن ندارند، با این نرخ بالای ساخت و ساز، خانوارهای بی‌بضاعت، به تنهایی قادر به ساخت مسکن نیستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامشیر در بخش دیگری از سخنان خود نکته‌ای را یادآور شد و خاطر نشان کرد: پیگیری‌های مثبت و نتیجه‌بخشی توسط نماینده مجلس در شهرستان رامشیر در زمینه‌های مختلف صورت گرفته، که باید توسط او برای مردم تبیین شود.

هاشمی در پایان از دادستان شهرستان رامشیر خواست و گفت: با مسئولینی که ضعیف و ناکارآمد باشند مماشات نکند. در ابتدا تذکر کتبی و مرحله بعد برخورد جدی صورت گیرد. تا إن شاء الله مشکلات شهرستان به حداقل برسد.

مطالب مشابه
دیدگاه ها