نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: حضرت فاطمه (سلام الله علیها ) جریان نفاق را به مردم تبیین کرد/ یکی از مهمترين ابزارهای امید آفرینی خَلْقِ فرصت‌های شغلی است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه رامشیر ، سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر در خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر خَلْقِ فرصت‌های شغلی توسط شرکت های نفتی ، گفتند : باید فرصت های شغلی برای جوانان بیکار خلق شود .

امام جمعه رامشیر به  ابزارهای امید در جامعه اشاره کردند و گفتند : تزریق روحیه امید و امیدآفرینی، مهمترین نیاز ضروری شرایط اکنون جامعه است تا با همدلی و وحدت با سرعت از گردنه چالشها عبور کنیم.

سید سلمان هاشمی در ادامه گفتند شهرستان رامشیر برای تحول و تغییر مثبت، نیازمند تزریق امید و امیدآفرینی است.

وی ارتباط با خدا، قرآن ، عترت و معنویت از ابزار های دیگر امیدآفرینی را عنوان کردند و افزوند : این ابزارها بخشی از امید به آینده را در انسانها احیا و تقویت می‌کند و موجب بهبود زندگی انسانها می شود.

هاشمی در این خصوص افزودند  برخورد با فساد را از دیگر  ابزار های امیدآفرینی ،برای جلب اعتماد عمومی و روحیه امید به آینده دانستند و گفتند: برخورد قضایی قاطع با افرادی است که از بیت‌المال و سِمت‌ها و پُستهای در اختیار خود سوء استفاده می کنند که این مسیر باید بصورت جدی در دستگاه قضایی طی ‌شود.

وی لزوم حذف وعده‌های غیر عملی را یکی دیگر از ابزارهای امیدآفرینی دانست و افزود: وقتی که مسوولی، وعده و قولی غیر عملی و صرف شعاری تبلیغاتی به مردم می‌دهد همین  امر باعث بی اعتمادی و در نتیجه کاهش سطح امید در جامعه می‌شود.

امام جمعه رامشیر در ادامه سخنان خود گفتند : بیان توسعه کشور در تمامی حوزه‌ها علاوه برایجاد امید در جامعه می‌تواند اعتماد عمومی به نظام و انقلاب را نیز گسترش دهد.

امام جمعه رامشیر گفتند با افزایش مشارکت های اجتماعی و فعالیت های عمومی و اطلاع رسانی آن به عموم مردم ، ضمن امید آفرینی عمومی ، موجب ایجاد روحیه تلاش و ریشه کن شدن نقاط ضعف و کمبودها شد .

رییس شورای فرهنگ عمومی در ادامه بحث سیره مبارزاتی حضرت زهرا سلام الله علیها  به مسئله جریان “نفاق اهل سقیفه” اشاره ای کرد و افزود: تا زمانی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در قید حیات بودند، دشمنان زیادی شامل یهود، منافقان و مشرکین داشتند، اما ظهور و اقدام چندانی نداشتند؛و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  خودشان آنها را مدیریت می‌کردند.

اما بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله خودشان را بروز دادند، لذا حضرت زهرا‌ سلام الله علیها در خطبه خود، این “جریان نفاق” را در خطبه خود تبیین نمودند، و فرمودند : «فَلَمَّا اِختارَ اللَّهُ لِنَبِیِّهِ دارَ اَنْبِیائِهِ وَ مَأْوى اَصْفِیائِهِ، ظَهَرَ فیکُمْ حَسْکَةُ النِّفاقِ»

یعنی آنگاه که خداوند براى پیامبرش خانه انبیاء و آرامگاه اصفیاء را برگزید، خارهای نفاق در شما ظاهر شد.

بعد ادامه دادند «وَ اَطْلَعَ الشَّیْطانُ رَأْسَهُ مِنْ مَغْرَزِهِ …»  یعنی شیطان سر خود را از مخفی‏گاهش بیرون آورد و شما را فراخواند و مشاهده کرد پاسخگوى دعوت او هستید.

هاشمی در پایان  به این نکته اشاره کردند و گفتند : شهرستان رامشیر حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان از اداره آبفای اهواز طلب دارد. این بدهی بابت استفاده اداره آبفای اهواز از انشعابات خاصی که در حوزه استحفاظی رامشیر قرار دارند می باشد.

لذا ضروریست مسئولین هر چه سریعتر به این موضوع ورود کرده و حق مردم شهرستان را از اداره آبفای اهواز استیفاء کنند، تا یکی از مشکلات کارکنان اداره آبفا شهرستان حل شود.

مطالب مشابه
دیدگاه ها