نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: مسئولین امر هر چه سریعتر، معضلات و کاستی های دانشگاه پیام نور رامشیر را پیگیری و حل نمایند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه رامشیر، سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ۲۷ آذر ماه سالروز شهادت آیت الله مفتح و تاکید بر تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در حالی که کشور ما مورد هجمه‌ عظیم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قرار دارد مهمترین راه پیشرفت علمی و اسلامی و استقلال کشور، وحدت حوزه و دانشگاه است.

 ایشان معنای وحدت را پیوند علم دین و علم طبیعت دانست و افزود: وحدت یعنی علم دین و علم طبیعت با هم باشند و با یکدیگر حرکت کنند تا هر دو پیش بروند.

خطیب نماز جمعه در ادامه سخنان خود گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه باعث هدایت علم و تخصص و گره خوردن تخصص‌ ها با مبانی دینی می‌شود  و اگر وحدت حوزه و دانشگاه تحقق یابد در عرصه جامعه، افرادی تربیت می‌شوند که هم تخصص و هم تعهد دارند.

هاشمی در ادامه به ظرفیت بالای دانشگاه پیام نور شهرستان رامشیر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این دانشگاه از ظرفیت بالایی برخوردار است ، اما متأسفانه از امکانات اولیه محروم است. لذا ضررو یست که مسئولین امر هر چه سریعتر، معضلات این دانشگاه را پیگیری و حل نمایند.

رییس شورای فرهنگ عمومی در ادامه بحث سیره مبارزاتی حضرت زهرا سلام الله علیها  به بحث دفاع از مقام امامت و ولایت”امیرالمومنین علیه السلام” اشاره ای کرد و افزود: یکی از دلایل انحراف جامعه بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ” ظهور جریان نفاق” بود، که توسط زهرای اطهر سلام الله علیها  در قسمتی از خطبه خود به آن اشاره نمودند:

«فَلَمَّا اِختارَ اللَّهُ لِنَبِیِّهِ دارَ اَنْبِیائِهِ وَ مَأْوى اَصْفِیائِهِ، ظَهَرَ فیکُمْ حَسْکَةُ النِّفاقِ»

«پس هنگامی كه خداوند برای پيامبرش منزلگاه انبياء و محل اصفياء را برگزيد، “خار نفاق” از شما ظاهر شد»

هاشمی منشأ نفاق در دین را نتیجه طبیعی حسادت دانست و افزود: در واقع برخی از صحابه پیامبر صلی الله علیه و آله نسبت به امیر المؤمنین علیه السلام “کینه و حسد” داشتند، همچنان که در گفتار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  و حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها دیده می شود.

ایشان در ادامه به منشأ این کینه ها و حسد پرداخت و گفت: حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها دریکی از فرازهای خود در جمع زنان مدینه که به عیادتش آمده بودند چنین اشاره می کنند که: وَ مَا الَّذِی نَقِمُوا مِنْ اَبِی الْحَسَنِ(علیه السلام )؟ چه باعث شد که با علی (علیه السلام ) کینه توزی نمایند و انتقام گیرند؟

نَقَمُوا مِنْهُ وَ اللهِ نَکِیرَ سَیْفِهِ، (( والله آنها بر شمشیر برنده او ایراد مى گرفتند))

وَ قِلَّةَ مُبالاتِهِ بِحَتْفِهِ، (( و بى اعتناییش در برابر مرگ در میدان نبرد ))

وَ شِدَّةَ وَطْأَتِهِ،  (( و قدرت او در جنجگویى ))

وَ نَکالَ وَقْعَتِهِ،  (( و ضربات درهم شکننده اش بر دشمن!))

وَ تَنَمُّرَهُ فِی ذاتِ اللهِ  (( و خشم علی (علیه السلام ) در راه (رضای) خداست))

وی همچنین افزود: لذا در دعای ندبه می خوانیم که علت آن  ((  وَ قَتَلَ أَبْطالَهُمْ، وَ ناوَشَ ذُؤْبانَهُمْ، وَ أَوْدَعَ قُلُوبَهُمْ أَحْقاداً بَدْرِیَّهً وَ خَیْبَرِیَّهً وَ حُنَیْنِیَّهً وَ غَیْرَهُنَّ ))  خون شجاعان عرب را در راه خدا به زمین ریخت، و دلاورانشان را از دم تیغ گذراند و با گرگانشان در افتاد، پس به دل هایشان کینه سپرد، کینه جنگ بدر و خیبر و حنین و غیر آنها را.

امام جمعه رامشیر با اشاره به دفاع  حضرت فاطمه اطهر سلام الله علیها از ولایت امیرالمومنین علیه السلام اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها عظمت و فضیلت مقام امامت و شخص أمیرالمؤمنین (علیه السلام)  را گاه با بیان خطبه‌های غرّا و روشنگرانه  آشکار می کردند. وگاه با منطق و استدلال، امامت و خلافت أمیرالمؤمنین و ائمه معصومین (علیهم السلام ) را به اثبات می رساندند.

«وَیْحَهُمْ اَنّى زَعْزَعُوها عَنْ رَواسِی الرِّسالَةِ  ( واى بر آنها چگونه خلافت را از کوه هاى محکم رسالت )

وَ قَواعِدِ النُّبُوَّةِ وَ الدَّلالَةِ  ( و شالوده هاى متین نبوّت و رهبرى )

وَ مَهْبِطِ الرُّوحِ الاَمِینَ  ( و جایگاه نزول وحى و جبرئیل امین )

وَ المطّلعِینِ بِاُمُورِ الدُّنْیا وَ الدِّینِ   ( و آگاهان در امر دنیا و دین، کنار زدند ؟ )

أَلاَ ذَلِکَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِینُ   ( آگاه باشید زیان آشکار، همین است! )

لذا با پذیرش ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام ) امت دچار هیچ اختلافی نمی‌شد، اما برعکس آن رخ داد.

هاشمی در فراز دیگری از سخنان خود افزود: این احتجاجات حضرت زهراء (علیها السلام )در دفاع از امام خویش، به نقطه ای رسید که جان خود را به خطر انداخت تا آنجا که نخستین شهید راه امامت و دفاع از آن، لقب گرفت.

امام جمعه شهرستان به تشییع پیکر  شهید گمنام در روز شهادت حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: فردا (شنبه۲۵آذر) بعد از ظهر هم به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها حرکت عظیم هیئت عشاق الحسین علیه السلام رامشیر به صورت دسته عزاداری، همراه با تشییع پیکیر شهید گمنام خواهیم داشت.

حضور مردم در تشییع پیکر این شهید گمنام در روز شهادت حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها تیری است بر قلب دشمنان این انقلاب و نظام هست.

مطالب مشابه
دیدگاه ها