نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: برگزاری میز خدمت، پاسخگویی و گفتگوی مستقیم مردم عزیز با حضور مسئولین شهرستان در مساجد زمینه طرح و حل مشکلات مردم را مهیا می‌کند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه رامشیر، سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ۱۳جمادى الثانى سالروز وفات حضرت‌ام البنین(سلام الله علیها) به‌عنوان روز تكریم مادران و همسران شهدا اظهار کرد: معرفت به مقام و منزلت اهل‌بیت (علیهم السلام) از جمله ویژگی و خصوصیت های ممتاز ام‌البنین (سلام الله علیها) بود.

همانا علاقه، ام ‌البنین به حسین بن علی (علیهما السلام) به خاطر امامت حضرت است، «فاطمه بنت حِزام» به ‌خوبی می‌ داند که در پاسداری از امامت، باید فرزندان خود را فدای او کند، همه چهار فرزندش شهید شود، تا اینکه ذره ‌ای سختی و مصیبت به فرزندان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) وارد نشود.

امام جمعه رامشیر ارزشمندترین خصوصیت حضرت ام‌البنین (سلام الله علیها) را ادب در مقابل آل‌ الله  توصیف کردند .

هاشمی در ادامه افزود: نقش مادری به‌طور یقین یکی از با ارزش‌ترین خصوصیات و ویژگی‌های ممتاز آن حضرت بشمار می رود، مادری که توانست با اخلاق و منش صحیح، فرزندانی را پرورش دهد که در محبت اهل‌بیت (علیهم السلام) سرآمد همگان شوند ، و در رکاب سرور و سالار شهیدان، به درجه شهادت نائل آیند.

ایشان در فراز دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مادران شهدا با تأسی از حضرت ام‌البنین (سلام الله علیها) فرزندان خود، را راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کردند، تا از اسلام، آرمان‌های انقلاب و ولایت‌فقیه، حراست کنند.

 وی افزود: امروزه همه ی مردم، آرامش و امنیت کشور را مرهون رشادت‌ها و ایثارگری‌های مادران و همسران شهدا می‌دانند و هرگز فداکاری‌هایشان را فراموش نکرده و نخواهند کرد.

  رییس شورای فرهنگ عمومی در ادامه سخنان خود افزود: همسران شهدا نیز با الگوبرداری از سیره ام‌البنین(سلام الله علیها) سختی‌های زندگی را تحمل کرده و توانستند با تربیت فرزندان صالح و تحویل آن‌ها به جامعه، همچنان در عرصه ی حراست از ارزش‌های اسلام و اقتدار کشور نقش‌آفرین باشند.

ایشان این نکته را یادآور کردند: ضروریست که مسئولین امر، نسبت به رصد معضلات خانواده های شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهداى مدافع حرم ،تلاش مضاعفی داشته باشند و نسبت به حل آنها، اقدام کنند.

اشتغال، فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران،مانند (خیل عظیم جوانان بیکار) یکی از مهمترین دغدغه آنها، به شمار می رود.

البته جا دارد از مسئول محترم بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان رامشیر ، که به صورت جهادی، و صادقانه پیگیر حل مشکلات و معضلات، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران هستند، تشکر نمائیم.

 هاشمی در فراز دیگری از سخنان خود به تشییع پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام همزمان با شهادت حضرت زهرا        (سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: امسال، هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام با حضور مردم قدرشناس و شهیدپرور در کشور تشییع شد.

 در سالروز شهادت حضرت صدیقه شهیده، فاطمه زهرا سلام الله علیها، شهرستان  رامشیر هم با نام و یاد «شهید گمنام» منور و معطر گردید.

بر خود لازم می دانم که از مردم مومن، انقلابی و قدرشناس، خاصتاٌ هئیت عشاق الحسین علیه السلام تشکر ویژه ای داشته باشیم،  که در روز شهادت حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها علاوه بر باشکوه برگزار کردن مراسم شهادت حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها ، میدان‌دار مراسم تشییع پیکر این شهید در مرکز شهر بودند.

 مردم انقلابی و قدر شناس شهرستان رامشیر، حمایت وفادارانه خود را از نظام خودشان و بقاء حیات طیبه انقلاب اسلامی را نشان دادند.

 ایشان همچنین افزود: در حقیقت حضور پیکرهای شهدا در شهرها و روستاهای ما روحیه انقلابی، حماسی، شور و شعور را در فضای جامعه ما تزریق کرد .

جا دارد از تمامی سخنرانان و مداحان اهل بیت  علیهم السلام ،مسئولین مواکب ، مساجد ، حسینیه ها ، هیئت ها و دیگر عزیزانی که به نحوی در باشکوه برگزار کردن مراسم شهادت حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها  شرکت داشتند،تشکر ویژه ای داشته باشیم.إن شاء الله مأجور باشند.

  رئیس ستاد امربه معروف ونهی از منکر  رامشیر در پایان گفت: برگزاری میز خدمت، پاسخگویی و گفتگوی مستقیم مردم عزیز با حضور مسئولین شهرستان در مساجد زمینه طرح و حل مشکلات مردم را مهیا می‌کند.

در راستای تداوم ارتباط چهره به چهره مسئولین ادارات شهرستان رامشیر با شهروندان و تسریع در روند پیگیری مطالبات و حل مشکلات آنها، میز خدمت و پاسخگویی با حضور مسئولان ارشد شهرستان رامشیر هر دو هفته یکبار برگزار میشود.

  ایشان لازمه بخشی از پیشرفت و تحول در رامشیر را، تعامل و همکاری مردم با مسولین دانست و افزود: در خصوص آسفالت معابر و خیابان‌ها کار باید بصورت استاندارد و نظارت شده باشد. طبق اعلام مسولین اجرایی بیش از ۱۴۰۰ ماشین سنگین در شهرستان وجود دارد. که متاسفانه وجود این تعداد وسایل نقلیه سنگین در سطح شهرستان باعث آسیب به آسفالت و زیر ساخت ها و ایجاد آلودگی صوتی( که باعث آزار و اذیت شهروندان می شوند) میشود. باید دارندگان وسایل نقلیه سنگین با مسئولین همکاری داشته باشند و وسایل نقلیه خود را در جایی بیرون از شهر نگهداری کنند.

مسولین مربوطه باید یک مکان مجهز به سیستم امنیتی جهت حفاظت این وسایل نقلیه، خارج از سطح شهرستان راه اندازی و این معضل را برطرف کنند.

دیدگاه ها