نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: مردم شهرستان رامشیر از بی‌توجهی مناطق نفت‌خیز جنوب به دستور وزیر نفت گله مند هستند.

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان رامشیر؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه رامشیر ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت نهم دیماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت؛اظهار کرد:  حماسه ۹ دی ۱۳۸۸نماد عزّت، غیرت و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان ‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

غیرت دینی، بصیرت مردمی، عشق به انقلاب و ولایت در حماسه نهم دیماه، تمامی محاسبات دشمنان خارجی و فتنه گران داخلی را نقش بر آب کرد.

مسئول شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامشیر،ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و فرزند برومندشان حضرت امام خمینی (ره) و فرارسیدن روز زن و مقام مادر گفتند : بیستم جمادی الثانی سال پنجم  بعثت، بانویی از تبار بهشتیان پا به عرصه گیتی نهاد.

حضرت زهرا (سلام الله علیها) یگانه دختر آخرین رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) و محبوب‌ترین فرد نزد آن حضرت است. تنها بانوی قدسی است که دختر معصوم، همسر معصوم و مادر معصوم وأئمه معصومین (علیهم السلام) هستند.

نزول آیات قرآن کریم در شأن پنج تن آل عبا (علیهم السلام) بیانگر مقام والای حضرت زهرای اطهر (سلام الله علیها) است.

حضرت فاطمه زهرا  (سلام الله علیها) بهترین یار ، برای بندگی خدا؛ و همسری نمونه ، برای حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) بودند.

وقتی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) از علی (علیه السلام) و فاطمه (سلام الله علیها) از یکدیگر پرسید …

فَسَأَلَ عَلِيّاً كَيْفَ وَجَدْتَ أَهْلَكَ؟ قَالَ: نِعْمَ الْعَوْنُ عَلَى طَاعَةِ اللَّهِ

یعنی رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) ازحضرت علی (علیه السلام)  پرسید : همسرت را چگونه یافتی ؟ او در جواب عرض کرد : بهترین کمک است بر اطاعت از خدا . جمله (نِعْمَ الْعَوْنُ عَلَى طَاعَةِ اللَّهِ) جمله ای کوتاه ولی بسیار پرمحتوا است .

 دراین جمله هدف ازدواج را بیان کرد که کمک گرفتن از همسر برای اطاعت از خدا باشد و همسرش زهرا (سلام الله علیها) را به عنوان بهترین مصداق برای توفیق در این امر مهم دانستند.

سید سلمان هاشمی در مورد وظیفه اساسی مادر اشاره کرد و گفت : حضرت زهرای اطهر (سلام الله علیها)  مادری مهربان و بهترین مربّی، برای پرورش علمی و عملی، برای فرزندان خویش بودند.

 تربیت فرزندصالح، مؤمن انقلابی ،یکی از اساسی ترین وظایف مادران است.

در جامعه‌ای که مادران از منزلت و جایگاه ارزنده خوب ،برخوردار باشند، امنیت و آرامش در خانواده ،حاکم خواهد شد.

هاشمی  به این نکته اشاره کرد و گفت: مادر بودن و خانه داری کردن یک شغل بزرگ، حساس و آینده ساز است، خانه داری تحقیر یک زن نیست؛ بلکه خانه داری زن یعنی تربیت یک انسان است، همانگونه که حضرت زهرای اطهر (سلام الله علیها) با آن شأن، مقام و منزلت ، بهترین مربی و خانم خانه دار  است.

امام جمعه شهرستان رامشیر با اشاره به فرارسیدن سیزدهم دی ماه چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همرزمانش؛بیان کرد:  سردار شهید سلیمانی فردی ولایتمدار، با اخلاص، بی ادّعا، متدین،شجاع و دشمن شناس به معنی واقعی کلمه بود.

عشق و ارادت به مکتب اهل بیت (علیهم السلام) ایمان و سعه صدر، اقتدار و صلابت، تواضع و مهربانی و پشیمان نشدن از مسیری که انتخاب کرده بود، از جمله ویژگی ‌های سردار مقاومت بود.

حاج قاسم ولایتمدار و مُتعبِّد در ولایت بود که اینها از نشانه‌ های عاقبت به خیری این شهید بود. وی افزود: اگر فداکاری های شهید سردار سلیمانی نبود، قطعاً داعش در عراق و سوریه همان کاری را می‌کرد که یزید پس از واقعه حَرَّه انجام داد.

جا دارد که شهادت سردار شهید سید رضی موسوی که از یاران دیرین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مستشاران باسابقه سپاه در سوریه و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت بود را تسلیت و تبریک عرض نمایم.

این شهید ، چهارم دی ماه ۱۴۰۲ در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، به فیض شهادت نائل آمد. سید رضی از سربازان پیشکسوت در عرصه مقاومت بود که قریب به ۲۵ سال در مقاومت منطقه ،نقش‌آفرینی ‌کرد. روح شاد و یادش گرامی.

امام جمعه رامشیر در ادامه به مسئله مهم انتخابات  در دیدار مردم خوزستان و کرمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:

از نکات مهم و برجسته ای که رهبر معظم انقلاب در بحث انتخابات تأکید کرده بود ند، این بود که انتخابات  را مقدمه تحول برشمردند.

وی اضافه کرد: بله همه خواستار تحول در کشور هستیم ، اما باید بدانیم که پایه تحول، و راه حل مشکلات کشور بر پایه انتخابات صورت می گیرد.

هاشمی گفت: ایجاد تحول در کشور، بر مشارکت قوی و گسترده مردم همراه با رقابت  واقعی و سالم  ،مبتنی است.

“رقابت یعنی جناح‌های سیاسی برای «شرکت در انتخابات» با هم «مسابقه» بگذارند.”

“رقابت” یعنی همه بتوانند تبلیغات کنند؛ البته تبلیغات غیر از دروغ‌گفتن، تهمت‌زدن و وعده خلاف‌دادن است.

 “تبلیغات” تخریب همدیگر و از خجالت همدیگر در آمدن نیست.

“تبلیغات” یعنی بیان “دیدگاه‌ها” برای مردم همراه با “اخلاق” و “دیانت”.

امام جمعه رامشیر در پایان اظهار کرد: در تشریف فرمایی وزیر محترم نفت، دکتر اوج به شهرستان رامشیر یکی از مواردی که در، جلسه مطرح گردید و وزیر محترم نیز دستور اکید به انجام آن دادند، این بود که با توجه به منابع و ذخایر متعدد و غنی نفت و گاز در شهرستان رامشیر، دفتری تحت عنوان ،”دفتر نفت” در این شهرستان دایر شود.

 وی با اشاره به اینکه وزیر نفت نیز دستور اکید به انجام آن دادند، خاطرنشان کرد: بنا شد که نماینده‌ای تام‌الاختیار از سوی مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب، در این دفتر به‌کارگیری شود.

امام جمعه رامشیر تصریح کرد: متأسفانه با وجود اینکه چندین ماه از تصویب این دستور وزیر نفت گذشته است، ولی کاری صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: انتظار داریم مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب سریعاً جهت دایر کردن دفتر نفت با اختیار کامل، جهت شرکت در جلسات عمرانی و فرهنگی شهرستان رامشیر اقدام کند، تا مردم محروم شهرستان ثمرات نفت‌خیز بودن شهرستان را احساس کنند.

هاشمی بیان کرد: مانند چنین دفتری در شهرهای نفت‌خیز استان خوزستان سالیان سال است که دایر شده که در تمامی جلسات، نماینده نفت، حضور دارد.

مطالب مشابه
دیدگاه ها