نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: عملیات کور تروریستی در شهر کرمان نشان از عمق کینه آنها نسبت به مکتب حاج قاسم دارد./مردم شریف و نجیب رامشیر از عدم استقرار برخی از ادارات و خدمات‌دهی آنها در این شهرستان گله‌مند هستند.

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان رامشیر؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه رامشیر ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حادثه تروریستی در کرمان، اظهار کرد:  عملیات کور تروریستی در شهر کرمان و در سالروز شهادت حاج قاسم که منجر به شهادت و مجروحیت تعدادی از زائران این شهید عزیز شد، نشان از عمق کینه آنها نسبت به مکتب حاج قاسم دارد.

ایشان در ادامه افزود: این حادثه تروریستیِ نشان داد، که رژیم صهیونیستی شدیداً از سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی، آسیب دیده و مقاومت مردم غزه و بیداری اسلامی را نتیجه اقدامات حاج قاسم سلیمانی می داند.

هاشمی در فراز دیگری از سخنان خود به دلایلی که جنایتکاران سنگدل این حادثه تروریستیِ را در کرمان خلق کرده اند اشاره کرد و گفت:  این است که رژیم صهیونیستی، شهید سلیمانی را برای خودش خطرناک تر از سردار سلیمانی زنده، می داند . حادثه تروریستی پدید آمده، نه از سر قدرت و حاصل توان عملیاتی عاملان آن است؛ بلکه آن را می‌توان حاصل استیصال و ضعف دانست. همچنین برای دشمن به شدت عصبانی کننده است که مردم ایران سال به سال ارتباط شان با حاج قاسم وثیق تر می شود.

وی خطاب استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی گفت: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی باید بدانند که شجره طیبه ای که سردار مقاومت شهید حاج قاسم عزیز در جهان اسلام رقم زد، همچنان با خون شهیدان آبیاری می‌شود و هر روز بر قدرت مقاومت گسترده‌تر خواهد شد.

جنایتکاران سنگدل باید بدانند که این اقدام آنها بی پاسخ نخواهند ماند و آنها هزینه سنگین این رفتار خود را دریافت خواهند کرد.

سید سلمان هاشمی خطیب نماز جمعه در فراز دیگری از سخنان خود به مناسبت  ۱۷ دیماه روز حجاب و عفاف

به  “مقوله حیا ” اشاره کرد و گفت: در تعریف حيا امده است که ملكه‌‏اى است درونی ،كه  در قلب فرد رسوخ می کند و انسان را از گناه دور مى‏‌كند . لذا در روایتی ريشه عفت، و پاکدامنی ،حيا دانسته شده است. قال الإمام أمیر المؤمنین علیه السلام «سَبَبُ العِفَّةِ الحياءُ»  علت پاكدامنى، شرم است.

در روايت ديگر از وجود نازنین مولی الموحدین وارد است که ميزان عفت به تناسب ميزان حيا است، لذا حضرت مى‏‌فرمايند:

« عَلَى قَدْرِ اَلْحَيَاءِ تَكُونُ اَلْعِفّةُ.» [اندازه] پاكدامنى به اندازه حيا بستگى دارد.

هاشمی در ادامه، ثمرة عفت مصونیت یافتن دانست و با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام در این زمینه گفت: حضرت علی علیه السلام می فرمایند: که « ثَمَرَةُ العِفَّةِ الصِّيانَةُ » ميوه پاكدامنى و عفت، مصونيّت يافتن است.»

لذا هنگامى كه ملكه حيا در قلب یک فرد رسوخ كند، نتيجه آن  عفاف و خودنگهدارى درونى خواهد شد، سپس ثمره‏‌هاى عفاف آشكار می گردد ، و مى‏‌توان شاهد فرهنگ حجاب و پوشش صحيح در فرد و جامعه باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی در خصوص آموزش حیا و عفت گفت: حیا و عفت در جامعه باید از سنین کودکی در فرزندان نهادینه شود .

فیلم های ناجوری که از طریق ماهواره  توسط والدین در معرض بچه ها قرار می گیرد یک آسیب جدی برای بی حیا کردن، فرزند در سنین کودکی می شود.

 استفاده کردن از فضای مجازی غیر صحیح ، در بی حیایی نقش موثری دارد. حیا امری کاملاً درونی است که از نمادها و تظاهرات بیرونی شناخته می شود و مستقیما قابل تشخیص نیست.

 شاید به همین جهت در قرآن کریم، حیای دختران شعیب را در شیوه راه رفتن آنها ترسیم می کند و می فرماید: «فَجائَتْهُ إِحداهُما تَمْشی عَلی اسْتِحْیاءٍ؛ پس یکی از آن دو دختر نزد [موسی] آمد در حالی که با نهایت حیا گام برمی داشت» . لذا زیر بنای عفاف و حجاب، حیا است.

خطیب نماز جمعه به برنامه های دشمنان اسلام در زمینه فروپاشی کانون خانواده اشاره کرد و تصریح کرد: دنیای غرب برای فروپاشی کانون خانواده سالهاست که برنامه ریزی کردند و یکی از برنامه های آنها ترویج بی حیایی در جامعه است، آنهم از طریق ماهواره و فضای مجازی .

لذا کارآمدترین روش جهت ترویج حجاب در جامعه و در نتیجه تحکیم خانواده، نهادینه کردن تربیت فرزندان خود، بر مبنای حیا و عفت است.

هاشمی امنیت زن در جامعه را نتیجه حجاب دانست و افزود: حجاب سبب امنیت زن در جامعه می‌شود و عاملی برای موفقیت‌های معنوی اوست. همچنین حجاب از مصاديق حق الله است و ادای این حق، از واجبات است.

امام جمعه شهرستان رامشیر در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات پرداخت و گفت: یک نماینده مجلس باید از فرصــــت هــــا استفاده کند.

قَالَ رَسُولُ اللهِ (صلى الله عليه و آله): مَنْ فُتِحَ لَهُ بَابُ خَیْرٍ فَلْیَنْتَهِزْهُ فَاِِنَّهُ لایَدْرِي مَتَی یُغْلَقُ عَنْهُ؟

کسی که یک دری از خیر به رویش باز شد، آن را غنیمت بشمارد، زیرا نمی‌داند چه وقت به روی او بسته خواهد شد؟

ایشان به موضوع اخلاق در انتخابات و عدم تخریب یکدیگر اشاره کرد و افزود: تخریب دیگران آفت هایی را برای انسان بوجود خواهد آورد. از جمله این آفت ها تهمت زدن، غیبت کردن، فتنه، و غیره هستند. حضرت آقا حفظه الله در سخنان خود فرمودند: رقابت سالم.

یعنی هرکس واقعا مرد میدان باشد، برنامه های خود را ارائه دهد.

هاشمی تاکید کردند: که تخریب یکدیگر یک حرام شرعی می باشد. بلکه هرکسی با بیان برنامه های خود، از تخریب دیگران پرهیز کند. در این میان گاهی ممکن است عده ای مظلوم واقع شوند.نباید فقط کارهای منفی دیگران را بیان کنیم، بلکه به اقدامات و کارهای مثبتی که انجام شده اشاره کنیم.

خطیب نماز جمعه نظارت بر عملکرد مسئولین و دیگر نمایندگان را از وظایف نماینده مجلس خواند و گفت: یک نماینده مجلس می تواند تغییر و تحول در شهرستان را به ارمغان آورد. یک نماینده مجلس می تواند با دعوت از وزیران و بازدید میدانی از حوزه انتخاباتی خود مشکلات را پیگیری و حل کند. همانگونه در ماه های گذشته شاهد حضور وزیر نفت در شهرستان رامشیر بودیم. اما متاسفانه وعده تزریق یکصد میلیارد به رامشیر، هنوز اجرایی نشده است. در حال حاضر با پیگیری هایی که انجام دادیم، گفتند بنا به مصالحی سال آینده ان شالله اجرایی خواهد شد.

امام جمعه شهرستان رامشیر به عدم استقرار برخی از ادارات و خدمات دهی در رامشیر اشاره کرد و گفت: مردم شریف و نجیب رامشیر از عدم استقرار برخی از ادارات و خدمات‌دهی آنها در این شهرستان گله‌مند هستند.

 وی در همین ارتباط بیان کرد: رامشیر چند سالی است که به شهرستان تبدیل شده ولی هنوز برخی ادارات در این شهر مستقر نشده‌اند.

خطیب نماز جمعه رامشیر تصریح کرد: طبق قانون هر منطقه‌ای که شهرستان شد، باید همه سیستم‌های اداری و سیاسی در آن شهر مستقر شوند.

وی با تاکید بر این نکته که استقرار ادارات از حق و حقوق مردم است، عنوان کرد: مسؤولان باید ادارات را برای رفاه حال مردم در محل زندگی آن ها مستقر کنند تا در جاده‌های خطرناک تردد نکنند و هم در وقت، هزینه، مصرف سوخت صرفه‌ جویی شود

هاشمی اظهار امیدواری کرد که مسؤولان برای استقرار اداراتی که در شهرستان رامشیر راه‌اندازی نشده‌اند همت لازم را داشته باشند.

مطالب مشابه
دیدگاه ها