نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: تحول و راه برون رفت از مشکلات موجود در گرو انتخابات که حق مردم است مُیسر خواهد بود

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه رامشیر، سید سلمان هاشمی امام جمعه رامشیر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ، تحول و راه برون رفت از مشکلات موجود امروز جامعه را در گرو انتخابات دانست و اظهار کرد: تحول و راه برون رفت از مشکلات موجود امروز جامعه، در گرو انتخابات که حق مردم است ، میسر خواهد بود .

مشارکت حداکثری همراه با رقابت سالم و انتخاب درست، تاثیر زیادی در سرنوشت و آینده شهر و دیارمان دارد.حضور حداکثری یعنی تحول در جامعه، حضور حداکثری یعنی ریل گذاری درست مجلس، یک رأی میتواند معادله را تغییر دهد.

هاشمی در ادامه خطاب به کاندیداهایی که صلاحیت شرکت در انتخابات را پیدا کردند گفت: همه کاندیداهایی که صلاحیت لازم را در این دوره از انتخابات کسب کردند لازم است در وقت مناسب میز رقابت و تبیین برنامه های خود برای مردم برگزار کنند و همه باید کاندید اصلح و کسی که واقعا توانایی حل مشکلات را دارد انتخاب کنند.

ایشان در ادامه از مردم خواست که از انتخاب بصورت سنتی و عشایری خود داری کنند. «کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْئولٌ عَنْ رَعِیتِهِ»

باید یک کاندید اصلح انتخاب شود. باید کسی که انتخاب شود که درد مردم را بداند.همچنین از تخریب یکدیگر خوداری شود. تخریب یکدیگر در انتخابات ممنوع می‌باشد.

وی در ادامه سخنان خود صفات یک کاندید اصلح را برشمرد و افزود: یک کاندید اصلح یعنی کسی که با برنامه، با سواد، خدا ترس، پاکدست، انقلابی، مومن، متدین باشد. اگر در انتخابات کاندیدی را مشاهده کردید که با پول در حال تغییر معادلات است، بدانید این کاندید اصلح نیست.

خطیب نماز جمعه به حملات سپاه به مقر تروریست‌ها اشاره کرد و گفت:  الحمدلله در روزهای گذشته حمله شدیدی به مقر موساد و تروریست های جنایتکار در سوریه و اربیل توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت.

این اقدام بعد از حادثه تروریستی کرمان یک ضربه مهلک به عوامل این حادثه بود. انتقام ما تا نابودی اسراییل غاصب و خروج آمریکای جنایتکار از خاورمیانه (غرب آسیا) ادامه خواهد داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی در فراز دیگری از سخنان خود به روز دهم رجب ولادت مسعود و پربرکت حضرت جواد الائمه علیه السلام اشاره کرد و افزود: در منظومه روایات شیعی، روایات بیشماری و هدیه ای ماندگار و سعادت آفرین، از وجود نازنین امام جواد علیه السلام به یادگار مانده است.

برای نمونه، قطعه ای طلایی از  پازل روایات معرفتی و اخلاقی امام جواد علیه السلام را به رسم تیمّن و تبرک ذکر می کنم: قالَ الإمام الجواد (علیه السلام): مَنِ اسْتَغْنی بِاللهِ إفْتَقَرَ النّاسُ إلَیْهِ، وَ مَنِ اتَّقَی اللهَ أحَبَّهُ النّاسُ وَ إنْ کَرِهُوا؛

هر که خود را به وسیله خداوند بی نیاز بداند، مردم محتاج او خواهند شد و هر که تقوای الهی را پیشه خود کند خواه ناخواه، مورد محبّت مردم قرار می گیرد، گرچه مردم خودشان اهل تقوا نباشند.

وی همچنین به  ۱۳ رجب میلاد باسعادت مولود کعبه امیرالمومنین علیه السلام و روز پدر پرداخت و گفت: سیزدهم رجب، اولین امام و خلیفه الهی بلافصل بعد از پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم ، عدالت مجسم ، مظهر شجاعت، سخاوت ، تقوا، اخلاق نیکو ، آزادگی و جامع کمالات انسانی ، در شريف ترين و منزه ترين نقطه زمين يعنی بيت الله الحرام پا به عرصه وجود گذاشتند. این روز را تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

امام جمعه رامشیر به مناسبت روز پدر به نکته ای از وجود نازنین امیرمؤمنان علیه السلام اشاره کرد: «و حَقُّ الوَلَدِ عَلَى الوالِدِ أن يُحَسِّنَ اِسمَهُ وَ يُحَسِّنَ اَدَبَه، و يُعَلِّمَهُ القُرآنَ؛ حقّ فرزند بر پدر آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به او بياموزد.»

هاشمی در ادامه در خصوص سنة حسنه اعتکاف در ایام ۱۳,۱۴,۱۵  رجب (ایام البیض ) گفت:  این روزها، بهترین فرصت برای انس گرفتن انسان مومن با خداوند متعال است و عموم مومنان از این فرصت برای نزدیك شدن به خداوند و دوری و پاك شدن از گناهان مغتنم بشمارند.

خطیب نماز جمعه به مناسبت دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر انقلاب مطالبی بیان کرد و گفت: رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با ایشان، در خصوص کار بزرگ ملت یمن و دولت انصارالله در پشتیبانی از مردم غزه  و نترسیدن از تهدید آمریکا اشاره ای داشته اند، که لازم است در خصوص شجاعت اهل یمن به چند نکته اشاره کنم.

وی “ترساندن” را یکی از سلاح های فراعنه دانست و افزود:  مهمترین “سلاح فراعنه تاریخ “ترساندن” بوده و ملتهایی که از دشمن خود ترسیده اند، پیشاپیش شکست را پذیرفته و به فنا رفتند.

نگرانی جبهه کفر از تظاهرات گسترده میلیون ها یمنی با شعار ‘نمیترسیم!’ در صنعا، علی رغم بمباران سنگین مناطق مختلف یمن توسط آمریکا، محاسبات آنها را بهم ریخته و آنها را به شدت نگران کرده است!همچنین اهل یمن اولین قومی بودند که دعوت حضرت ابراهیم برای حج خانه خدا را اجابت کردند. وَ کَانَ أَوَّلُ مَنْ أَجَابَهُ مِنْ أَهْلِ‏ الْیَمَن

ایشان همچنین در ادامه افزود: هسته اوّلیه مدافعان امیرمؤمنان علی(علیه السلام) در برابر ماجرای سقیفه، یمنی بودند. شخصیت‌های بزرگی چون اویس قرنی، مالک اشتر و حجر بن عدی ،کمیل بن زیاد، یاران یمنی امیرالمؤمنین (علیه السلام) بودند.

در واقعه کربلا، بیشترین یاران امام حسین (علیه السلام) از یمن هستند در یاران برجسته امیرالمؤمنین (علیه السلام) افرادی مثل میثم تمار ابوثمامه صیداوی، عابس بن شبیب شاکری، حجاج ابن مسروق جُعفیّ و نافع بن هلال جَمَلی . بُرَیر بن خُضَیر یمنی هستند. لذا برخی از مورخین تعداد شهدای یمنی را ۵۳ شهید شمردند.

امام جمعه رامشیر در ادامه تصریح کرد: صفاتی مانند “امید آفرینی”، “امید به نصرت الهی” “عدم ترس از دشمن ” ، و “ایستادگی در برابر او” ، موجب پیروزی محور مقاومت خواهد شد. إن شاء الله تعالی

امام جمعه شهرستان رامشیر در خصوص مطالبه گری به پروژه های عمرانی شهرستان اشاره کرد و گفت: داشتن شهر سالم و زیبا حق مردم رامشیر است. باید پروژه‌ها، طرح‌ها و کارهایی که مجموعه شهرداری در حال انجام است با قدرت ادامه پیدا کند.

ایشان به پروژه دروازه قرآنی که نماد این شهرستان می‌باشد پرداخت و افزود:  شهر قرآنی باید یک دروازه قرآنی داشته باشد و این یک مطالبه مردمی بوده و ان شاالله شهردار محترم به این مطالبه مردمی جامه عمل بپوشاند.

 هاشمی در خاتمه در خصوص نو بودن شهرستان گفت:  در این فصل پوست اندازی طبیعت، باید پوست اندازی در شهر شکل بگیرد، تا مردم در باقیمانده سال حتماً نو بودن شهر را ببینند.

مطالب مشابه
دیدگاه ها