نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: ملت ایران خونخواهی شهید هنیه را، وظیفه ملی خود می‌داند و آن را از مسئولان مطالبه می‌کند

گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه رامشیر، سید سلمان هاشمی امام‌ جمعه رامشیر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلای این شهر با اشاره به ۵ صفر سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها، این روز را تسلیت عرض گفت و اظهار کرد : حضرت رقیه (سلام الله علیها) باید یک الگوی درخشان برای نونهالان جامعه اسلامی ،مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: یکی از مهمترین وظایف والدین نسبت به فرزندان، تربیت دینی آنان و ایجاد محبت اهل‌بیت علیهم السلام، در دل های فرزندان است.

در دل کودک و نوجوان ما، مهر و محبت اهل‌بیت علیهم السلام باید به شکل یک بذر کاشته شود، و با ذکر نمونه‌های خوب اخلاقی و سیره امامان علیهم السلام آن بذر را آبیاری کرد، تا هم خشک نشود و هم به خوبی رشد کند و ثمرات بیشتری بدهد. اگر از کودکی برنامه‌ریزی جدّی برای تربیت این نسل انجام نشود راه برای پیشروی دشمن باز خواهد شد.

هاشمی با اشاره به برنامه های دشمنان افزود: دشمن با استفاده از هر وسیله‌ای مانند اسباب‌بازی و ساخت انیمیشن تلاش دارد افکار کودکان و نوجوانان ایران اسلامی را در اختیار خود بگیرد تا در آینده به سربازان پیاده نظام‌ آنها تبدیل شوند.

ایشان تأکید کرد: ما موظف هستیم برای‌ کودکان و نوجوانان خود برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم و آنان را در مسیر انسانیت، ایمان، کمال واقعی و انقلاب اسلامی تربیت و حفظ کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ادامه سخنان خود به مناسبت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام،۷ صفر)و عرض تسلیت به برخی از علل صلح تحمیلی امام حسن مجتبی علیه السلام اشاره کرد و گفت: فتنه‌انگیزی و توطئه معاویه، از علل صلح تحمیلی امام حسن مجتبی علیه السلام است. معاویه جاسوسی را به سوی تعدادی از منافقان و خوارج مانند عمرو بن حُریث، اشعث بن قیس، شبث بن‌ ربعی و… روانه ساخت و به هریک از آنها وعده داد که در صورت کشتن امام حسن (علیه‌السّلام) دویست هزار درهم، به همراه فرماندهی بخشی از لشکریان شام و یکی از دخترانش را به وی اعطا کند.

خطیب نماز جمعه،خیانت و دنیا طلبی فرمانده ها را از علل دیگر صلح تحمیلی امام حسن مجتبی علیه السلام برشمرد و افزود: یکی از حوادث اسف‌بار، که زمینه‌ساز تضعیف روحیه سپاهیان امام مجتبی (علیه‌السّلام) شد، خیانت برخی از فرماندهان بود.

معاویه در نامه‌ای به عبیدالله بن عباس، فرمانده سپاه عراق، چنین وانمود کرد که امام حسن (علیه‌السّلام) از معاویه طلب صلح کرده است و اگر عبیدالله همراهی با وی را بی‌درنگ بپذیرد، وی را ولایت و مال فراوان خواهد داد.

عبیدالله نیز به گمان اینکه امام مجتبی علیه السلام درخواست صلح کرده، در فکر سودجویی شخصی برآمد و به خواست معاویه تن داد و شبانه همراه با شماری، حدود دو سوم سپاه، به معاویه پیوست.

یکی دیگر از فرماندهان سپاه امام مجتبی (علیه‌السّلام)، فردی است به نام «حَکَم» که از بزرگان قبیله «کِندَه» بود.

امام مجتبی (علیه‌السّلام) او را برای فرماندهی چهار هزار نفر، به شهر انبار گسیل داشت.

اما معاویه در نامه‌ای او را تطمیع کرد و پانصد هزار درهم برای وی فرستاد، تا این فرمانده، دین خود را به دنیا فروخت و روانه شام شد.

هاشمی در ادامه سخنان خود نداشتن یار و یاور را از علل دیگر صلح تحمیلی امام حسن مجتبی علیه السلام دانست و گفت: به روایتی از سالم بن ابی‌جعد بسنده می‌کنیم، ایشان نقل کرده است: یکی از ما نزد امام حسن بن علی (علیهماالسلام) رفت و گفت: ای فرزند رسول خدا! آیا ما را خوار کردی و برده ساختی؟ دیگر کسی با تو نیست.

امام فرمود: چرا؟ گفت: به خاطر سپردن خلافت به این طاغوت.

وجود نازنین امام مجتبی علیه السلام فرمودند: «واللّه ما سلّمتُ الامر الیه الاّ انّی لم اجد انصاراً ولو وجدتُ انصاراً لقاتلتُه لیلي و نهاري حتی یحکم اللّه بیني و بینه.

ولکنّی عرفتُ اهل الکوفة و بلوتهم و لایصلح لي منهم مَن کان فاسداً

اِنّهم لا وفاء لهم و لا ذمّة في قولٍ و لا فعلٍ، انّهم لمختلفون و یقولون لنا: “انّ قلوبهم معنا و انّ سیوفهم لمشهوره علینا

سوگند به خدا! حکومت را به او نسپردم مگر آنکه یارانی نیافتم و اگر یاورانی داشتم، شب و روزم را با او می‌جنگیدم، تا خدا میان من و او داوری کند، ولی من کوفیان را شناختم و آزمودم.

فاسدانشان شایسته من نیستند و آنان وفا ندارند و در سخن و کار خود بی‌تعهدند و نیز دوچهره‌اند، به ما می‌گویند: دل‌های ما با شماست، و شمشیرهایشان در حالی که شمشیرهایشان را بر روی ما کشیده اند و جهت کشتن ما آمادگی دارند.»

لذا توطئه معاویه، خیانت و دنیا طلبی برخی از سران سپاه امام‌حسن (علیه السلام) را می‌توان از علل‌ صلح تحمیلی بشمار آورد.

امام جمعه رامشیر در فراز دیگر از سخنان خود به مناسبت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم(هجدهم مردادماه) گفت: شهدای مدافع حرم از رویش های عاشورا و انقلاب هستند، شهدای مدافع حرم، درس شجاعت را از‌ مکتب‌ امام حسین علیه السلام به ارث بردند و در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها غيرت دينی خود را به جهانیان نشان دادند.

به تصریح کتاب آسمانی شهدا همیشه زنده هستند و راهشان ادامه دارد،باید راه شهدا را با معرفت و بصیرت ادامه دهیم، لذا باید یاد و خاطره شهدای مدافع حرم را همیشه زنده نگه داشت.

هاشمی در خاتمه به مناسبت روز مقاومت اسلامی(۲۳ مرداد) خون‌خواهی شهید هنیه مطالبۀ میلیون‌ها ایرانی دانست و افزود: مردم ایران به خاطر روحیه سلحشوریِ برخاسته از فرهنگ اسلامی ایرانی خود، خصوصاً پس از طوفان الاقصی و به ویژه پس از وعده صادق و بالاخص اکنون که شاهد واقعه تلخ مهمان کشی صهیونیستها در خاک پاک و مقدس ایران بوده اند، خونخواهی را وظیفه ملی و امر ملی و حق ملی خود میدانند و به نحو فراگیری آن را از مسئولان مطالبه میکنند.

مطالب های که پس از سنجش جوانب آن باید با تمام قوا و قاطعانه و هوشمندانه و پشیمان کننده جامه عمل بپوشد و دشمن حیوان صفت را بر سر جای خود بنشاند.

 

 

مطالب مشابه
دیدگاه ها