نمایش نوار ابزار

حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: ایران در سیلی زدن به آمریکا تعلل نکرد/ نبود پزشک متخصص و ارائه خدمات درمانی با تعرفه غیردولتی دو معضل اساسی مردم بندرماهشهر

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرک طالقانی اظهار کرد: حمله موشکی ایران به عین‌‌الاسد٬ خط قرمزهای آمریکا را شکست و ابهت واشنگتن را در ابعاد سیاسی ،نظامی و امنیتی آن نه‌ تنها در برابر ایران که در برابر هر کشور دیگری نابود کرد، یکی از مهم‌ترین نتایج پاسخ ایران به آمریکا٬ شکست قدرت و استکبار آمریکا بود که موجب شد تا مقامات کاخ سفید در محاسبات خود تجدید نظر کرده و ترامپ و ارکان فرماندهی آمریکا از پاسخ دادن به سیلی ایران خودداری کنند.

وی افزود: هدف اصلی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پس از ترور سردار سلیمانی بر آن تأکید کرده٬ اول اخراج آمریکایی ‌ها از عراق و بعد از آن از کل منطقه است.ایران در سیلی زدن به آمریکا تعلل نکرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تأکید کردند که این فقط یک سیلی و پاسخ اول بود و ایران برای هرگونه دفاع از خود و هم ‌پیمانانش در برابر هرگونه تجاوز آمریکا آماده است.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری؛بیان کرد:حادثه ‌ای که شیرینی سیلی سخت بر دشمن را تلخ کرد. کام مردم داغدار ایران در سوگ سردار دلها با سیلی سخت فرزندان سپاهی ملت بر آمریکا، تازه شیرین شده بود که خبر اولیه سقوط هواپیمای مسافری اوکراین با ۱۷۹مسافر که ۱۴۶نفر آن ایرانی بودند، تلخ شد. با گذشت دو روز از واقعه و یاوه گوییهای ترامپ و غربیها در باره عین الاسد موجب شد، حادثه سقوط هواپیما چندان به چشم نیاید. اما اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح در صبح روز شنبه، مبنی بر بروزخطای انسانی ازطرف پدافند ایران، کشور را در شوک و بهت، حادثه فرو برد و در این مساله چه کسانی باید محاکمه شوند؟

وی افزود: در بررسی ابعاد حادثه هواپیمای اوکراینی سه حالت وجود دارد: یا اینکه عامدانه بوده؛ یعنی فرد پشت پدافند، بصورت عامدانه شلیک کرده یا دستور رسیده که شلیک کند. در این حالت یک عامل نفوذی پشت پدافند نشسته یا مسئول بالایی که به او دستور داده که هواپیمای مسافربری زده شود نفوذی است. آیا هیچ نظام و کشوری با این کار برای خود حاشیه سازی می کند؟ پس باید عامل نفوذی شناسایی شود. باید بررسی شود. سهوی بوده؛ یعنی فردی که پشت پدافند نشسته، در تشخیص دچار اشتباه شده؛ آنهایی که با ماهیت پدافند آشنایی دارند می دانند اقدام یک پدافند، حاصل تصمیم افسری است که پشت پدافند نشسته و باید در دو ثانیه یا بیشتر تصمیم بگیرد که بزند یا نزند! خب این افسر تصمیم گیر اساساً فرصت ندارد مسئله را به مقام بالا ارجاع دهد و کسب تکلیف کند. خودش می ماند و تصمیم گیری در لحظه؛ اگر حقیقتاً این مسئله سهوی بوده، چرا باید سربازکشی و افسرکشی را مطالبه کرد؟ آیا من بعد کسی جرأت میکند پشت پدافند بنشیند؟

هاشمی ادامه داد: پدافند با هوشیاری زده؛ یعنی هواپیما دچار انحراف از مسیر شده و به منطقه ممنوعه وارد شده است و پدافند به وظیفه اش عمل کرده است. حالا سؤال اینجاست چرا هواپیما از مسیر انحراف یافته؟ آیا خطای سهوی خلبان یا نقص فنی بوده و یا هواپیما کنترل خود را از دست داده؟ یا یک عامل انسانی و نفوذی و انتحاری سعی بر انحراف هواپیما داشته؟ یا سیستم الکترونیکی آن هک شده است؟ باید بررسی شود اگر واقعاً هواپیما منحرف شده است، اگر زده نمی شد چه اتفاقی می افتاد؟

وی گفت: مهم ترین مسئله؛ چرا زمانیکه کشور در شرایط جنگی است و به پایگاه نظامی دشمن، ده ها موشک شلیک کرده و دشمن هم آماده حمله به مواضع ماست، پروازها کنسل نشده اند و اجازه پرواز داده می شود؟ مسئولیت این کار بعهده کیست؟ چرا غفلت شده؟ مگر همین کشورهای عربی کل پروازهایشان را تا شرایط عادی، کنسل نکرده اند؟ عاملان این غفلت باید محاکمه شوند.این سوال وجود دارد که چرا هیئت وزرا همه پروازها را در شب حمله موشکی لغو نکرده؟! اگر پدافند دچار خطای سهوی شده باشد، شاید بتوان از این خطا گذشت ولی نمی توان براحتی از تعلل و از دست دادن زمان گذشت! در حال حاضر بیشتر نارضایتی ها به این علت است که چرا طی چند روز گذشته، واقعیات ماجرا به مردم گفته نشده یا دیر گفته شد؟ باید با کسانی که در این زمینه کوتاهی کرده اند برخورد شود نه با آن افسر پشت سامانه پدافند! ملت ایران باید بداند دشمن اصلی اش کیست. هنوز یک هفته از خون حاج قاسم سلیمانی نگذشته؛ سریع دشمن اصلی را فراموش نکنیم. فراموش نکنیم دشمن به ما و محبوب ترین فرد نظامی ما حمله کرده و فراموش نکنیم جمهوری اسلامی بعد از ۷۰ سال پایگاه آمریکایی را موشک باران کرده و بیش از ۳۰۰ نفر از نیروهای دشمن را کشته و زخمی کرده.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به نقش حاج قاسم در مسئله فلسطین؛خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی از معدود مسئولین عالی رتبه کشور است که در همان سالهای نخستین فرماندهی سپاه قدس، خود شخصا به سرزمین های اشغالی و منطقه ی تحت محاصره ی غزه سفر کرد.حاج قاسم از نزدیک با مسائل آن آشنا شد و به مرور برای مسائل و مشکلات آن راه حل ‌های تاکتیکی و حتی تکنیکی می جست. مسئله ی تسلیح منطقه ‌ی کرانه باختری و نیز راهکار تونل‌ های زیر زمینی از طرح ‌ها ابتکارات او و نیروهای میدانی او بود.

وی افزود: در واقع نیروهای مردمی مقاومت را به خودباوری در رویارویی با رژیم اشغالگر قدس رساند. تا جایی که اندک اندک آن اندکی گروههایی که تنها با سنگ در مقابل تانکهای صهیونیستی مقابله می کردند، نه تنها دست به اسلحه بردند بلکه با حمایت و هدایت حاج قاسم شروع به تولید تجهیزات دفاع و مقاومت و حتی تجهیزات حمله (همچون موشک و امثالهم) نمودند.

سید سلمان هاشمی با انتقاد از کمبود امکانات در بیمارستان های شهرستان؛ اظهار کرد: چرا در بیمارستان حاجیه نرگس و تامین اجتماعی هنوز امکاناتی از قبیل  رادیولوژی، اسکن و ام آر ای نداریم و متاسفانه اگر داشته باشیم با تعرفه دولتی صورت نمی گیرد و از این بابت بسیاری از مردم در این اوضاع اقتصادی ناچارند که از مراکز خصوصی استفاده نمایند.

وی افزود: نبود پزشکان متخصص در بیمارستان تامین اجتماعی نیز یکی دیگر از معضلاتی است که گریبانگیر بیماران شده که انتظار می رود مسوولین امر در حل این معضل ورود کنند.

امام جمعه شهرک طالقانی کمبود امکانات ورزشی را یکی دیگر از مشکلات شهروندان عنوان کرد و گفت: ورزش شهرستان اوضاع بسیار خوبی ندارد، چه زمان قرار است مسولین ورزش استان به وعده های خود جامه عمل بپوشانند؟ تا کی تنها به وعده و وعید بپردازند.

حجت الاسلام  هاشمی در ادامه متذکر شد: بسیاری از پروژه های ورزشی چه در شهرستان و چه در شهرک طالقانی فقط در مرحله کلنگ زنی متوقف شده اند، متولیان امر چه زمان جوابگوی نیازهای ورزشکاران خواهند بود؟

خطیب جمعه شهرک طالقانی بیان کرد: طی بازدیدی که از جایگاه احشام بعمل آمد، متاسفانه وضعیت این جایگاه از نظر فنی ، مهندسی و بهداشتی به هیچ عنوان مورد تایید نیست و انتظار می رود شهرداری و شورای اسلامی شهر در این قضیه ورود کنند و نواقص موجود را که خطراتی را متوجه سلامت شهروندان خواهد کرد، مرتفع نمایند.

حجت الاسلام هاشمی در پایان با اشاره به کلنگ زنی ساختمان اداره برق شهرک طالقانی؛عنوان کرد: وجود ساختمان اداره برق در شهرک طالقانی یکی از ضروریات منطقه بود که خوشبختانه با پیگیری از سوی فرماندار شهرستان و تامین اعتبار پروژه توسط مدیر عامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر در هفته گذشته کلنگ زنی شد و از این بابت از مسوولین مربوطه تشکر و قدردانی می نمایم.

مطالب مشابه
دیدگاه ها