نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی: برای تحقق عدالت باید با فساد مبارزه کرد/ باید اداراتی که دارای زمینه ای برای فساد و ارتشاء هستند، زیر ذره بین قرار بگیرند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با ذکر روایتی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)؛ بیان کرد: یک خصلت است که هر کس پایبند آن باشد دنیا و آخرت به فرمانش در آیند و به بهشت دست یابد. عرض شد: آن چیست اى رسول خدا؟ فرمود: تقوا. هرکه مى خواهد با عزّت ترین مردم باشد، باید از خدا پروا کند. حضرت سپس این آیه را تلاوت کرد: «و هرکه از خدا پروا کند خداوند براى او برونشوى قرار دهد و از جایى که گمان نمى بَرَد روزیش رسانَد».

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ۱۷ربیع الاول؛گفت: پیوست عدالت؛ مطالبه مهم رهبر انقلاب از مسؤولان‌ مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت فرمودند: «هر تصمیمی که می‌گیرید باید یک پیوست عدالت داشته باشد و کاملاً مراقبت شود که این تصمیم و مصوبه، به طبقات محروم و عدالت ضربه نزند.  هاشمی افزود: از نگاه حضرت آقا پیوست عدالت ورزی باید دو شاخصه مهم داشته باشد: اول این‌که به‌کاهش فاصله طبقاتى و شکاف بین فقیر و غنى به ‌شکل حقیقى و واقعى بینجامد.

دوم هر اقدام و برنامه ‌اى باید در مردم «احساس‌ خوب کاهش این فاصله و تبعیض» را ایجاد کرده و تقویت کند.  وی در ادامه گفت: بر این اساس مجلس، دولت، قوه قضاییه و مجمع تشخیص مصلحت نظام در سیاستگذارى،اجرا،  نظارت و ارزیابى باید به ‌پیوست عدالت در همه عرصه‌ ها توجه کنند.

حضرت آقا از مسئولین خواستند که با اقدام و نه با ادعا و شعار،مسائل جامعه را حل کنند. ایشان فرمودند: باید عمل کرد، باید اقدام کرد، با ادّعا مسائل تمام نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها؛ تحقق عدالت را از اهداف اصلی بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: برای تحقق عدالت باید با فساد مبارزه کرد. باید با مسئولینی که به اموال بیت المال دست درازی و خیانت در امانت نموده اند، یا باعث هدر دادن سرمایه ملی شده اند ، بدون تعارف برخورد قاطع کرد. وی افزود: نمونه بارز آن در بازدید روز پنجشنبه دادستان کل کشور از انبارهای کالای خوراکی بندر امام خمینی (ره) و مشاهده و اظهار تأسف از فاسد شدن برخی از آنها به علت طولانی شدن ماندگاری آنها،می توان یاد کرد. البته با مسببان این فاجعه قطعاً برخورد جدی خواهد شد.

هاشمی ادامه داد:  برخی از مدیران و مسئولینی که در سالیان متمادی، عامل عقب ماندگی شهرستان بندر ماهشهر بوده اند،را باید به میز محاکمه کشاند. نباید رسیدگی به پرونده مسئولین متخلف بعداز گذشت سالهای متمادی صورت بگیرد، زیرا تا آن زمان، ممکن است فرد متخلف ،مدرک جرم  خود را از بین ببرد.

وی تاکید کرد: باید اداراتی که دارای زمینه ای برای فساد و ارتشاء هستند، زیر ذره بین  قرار بگیرند. البته گاهی علت فساد و ارتشاء این مسئول، به ضعف ایمان و باورهای دینی وی بر می گردد. لذا همیشه می گوییم باید مسئولیت را به انسان های پاکدست، فساد ستیز، دلسوز، متعهد، کار بلد،کارآمد و انقلابی داد، تا جامعه دچار زیان و خسران نشود.

امام جمعه شهرک طالقانی متذکر شد: مسئولی که خودش فساد ایجاد می کند‌ نمی تواند فسادستیز باشد، در انتخاب مسئولین باید دقت تمام صورت بگیرد. به تجربه ثابت شده اگر دستگاه حفاظت و حراست اصلاح شوند، شاهد فساد نخواهیم بود،حراست ها و حفاظت ها را باید قوی کرد ، حراست نباید توسط مسئول انتخاب شود، زیرا وقتی مسئول حراست را مدیر انتخاب کند چه توقعی داریم که مدیر به بیت المال دستبرد نزند. باید زیرساخت این مسأله فراهم شود چرا که حقوق مسئول حراست در گرو مدیر بالادست خود است.

وی افزود: باید حس اعتماد مردم به انقلاب و نظام روز به روز بیشتر شود . البته ناگفته نماند که در شهرستان، مسئولین خدوم و پاکدستی هستند که به مردم و این انقلاب خدمت می کنند و باید مورد حمایت و قدردانی قرار بگیرند.  سید سلمان هاشمی با اشاره به طرح جهش مسکن؛عنوان کرد: دولت محرومین درخصوص طرح جهش مسکن به دنبال این باشد مسکنی که می سازد باید به لحاظ کیفی، و در مکان مناسب و مخصوصا بهره مندی محرومین از آن مدنظرش باشد. اینکه خانه ای را به فردی با اقساط ماهانه دو یا سه میلیون تومان تحویل داده شود، آیامشکل افراد ضعیف جامعه حل خواهد شد؟ آیا با این روش یک فقیر و نیازمند، توان پرداخت این قسط را دارد؟! باید شرایط به شکلی مهیا شود که مردم محروم جامعه، خانه دار شوند، نه اینکه افراد توانمند به آن دسترسی پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به خرابی مکرر خطوط تلفن ثابت در منطقه؛گفت: شهروندان ما خصوصاً برخی از مسئولین آژانس های درون شهری از خرابی خطوط تلفن ثابت و عدم رسیدگی به این وضعیت گله مندند، آن سوی دیگر مساله نیز بعضی از مردم از عدم ارائه خدمات آژانس های درون شهری در نیمه های شب نیز گله دارند.همچنین رسیدگی به خرابی، قطعی خطوط ثابت و خدمات اینترنت آن هم در دوره ای که بیشتر مردم کار و تحصیلشان در گرو اینترنت است، امری ضروری است.

هاشمی با اشاره به راه اندازی خدمات بیمه سلامت بدون نیازبه دفترچه درمانی؛ بیان کرد: از سوی مسوول اداره بیمه سلامت این خبر را به شهروندان تحت پوشش بیمه سلامت شهرک طالقانی میدهیم که از این پس فقط با ارائه کارت و کد ملی می توانند از خدمات این بیمه در مراکز درمانی شهرک طالقانی و شهرستان بندر ماهشهر استفاده نمایند،که از این بابت از همکاری و زحمات این مسئول محترم کمال تشکر را داریم.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان یادآور شد: الحمدلله با پیگیری نماینده محترم در مجلس ،فرماندار ولایی ،مسوول اداره ورزش و جوانان  و نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی ، پس از گذشت حدود شش سال از تعطیلی، سالن مرحوم رحیم عساکره بازسازی و آماده بهره برداری شد. البته توصیه اکید ما به مسئولین مربوطه این است که برای نگهداری از آن همت  و برنامه مدونی داشته باشند.

 

مطالب مشابه
دیدگاه ها