نمایش نوار ابزار

 دنیا مدیون “نهضت علمی” امام صادق علیه السلام است/تا موقع تأیید صلاحیت شهردار جدید، سرپرست شهرداری با قوت به کار خودش ادامه دهد

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان رامشیر ؛سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با تسلیت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام؛عنوان کرد: آیا امام صادق علیه السلام بانی و مؤسس مکتب شیعه بوده اند؟ امام صادق علیه السلام احیاگر مذهب ناب محمدی صلی الله علیه و آله وسلم بوده اند و بانی و مؤسس مکتب شیعه شخص پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم بودند، هر چند شیعه، امام صادق علیه السلام را “رئیس مذهب” خود می‌نامند، اما این سخن بدان معنا و مفهوم نیست که “مذهب جعفری” را ایشان ابداع و اختراع کرده اند بلکه “مذهب جعفری” در حقیقت همان مذهب ناب محمدی صلی الله علیه و آله وسلم است که امام صادق علیه السلام احیاگر آن بوده اند.    وی افزود: نهضت علمی امام صادق علیه السلام تربیت شاگردان اهل فن و منحصر به فرد در علوم اسلامی و سایر دانش ها و دارای آثار علمی و شاگردان متعدد است،تعداد شاگردان امام صادق علیه السلام به ۱۲ هزار نفر می‌رسد که چهار هزار نفر از آنها از شاگردان معروف آن حضرت هستند، از این تعداد، حدود ۵۰۰ نفر ایرانی بوده اند.   هاشمی ادامه داد: منحصر نبودن در علوم اسلامی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد مکتب علمی امام صادق علیه السلام است. امام صادق علیه السلام شاگردانی را که تربیت نمودند در علوم اسلامی منحصر نبودند، بلکه در سایر دانش‌ های متنوعه مانند “نجوم و هیئت، ریاضی، طب و شیمی” نیز شاگردانی تربیت کردند که از ميان شاگردان آن حضرت گروهی دارای آثار علمی و شاگردان متعددی بودند.   وی گفت: حضرت صادق آل محمد علیه السلام در “علوم طبيعی” نيز بحثهايی نمودند، و رازهای نهفته‌ای را باز کردند که برای دانشمندان امروز نيز مايه‌ی اعجاب است، گواه روشن اين امر “توحيد مفضل” است که امام آن را ظرف “چهار روز” املاء فرمود و « مفضل کوفی» نوشت و به نام کتاب « توحيد مُفَضَّل» شهرت يافت، لذا دنیا مدیون “نهضت علمی” امام صادق علیه السلام است.   امام جمعه شهرستان رامشیر بیان کرد: رهبران مذاهب اهل سنت از شاگردان امام صادق علیه السلام بوده اند. “ابوحنیفه” رئیس احناف که امروزه بیشترین طرفداران را در دنیای اسلام دارد، شخصیتی است که دو سال، شاگردی امام صادق علیه السلام را کرده بود و این سخن وی معروف است که« لَوْلاَ السَّنَتانِ لَهَلَکَ النُعْمانٌ » اگر این دو سال نبود من چیزی نداشتم می‌گوید: « لَوْلَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ مَا عَلِمَ‏ النَّاسُ‏ مَنَاسِكَ‏ حَجِّهِم»اگر جعفر بن محمد نبود مردم مناسک حج خود را نمی‌دانستند. امت “مدیون” امام‌صادق علیه السلام در احکام و مناسک حج می‌باشند، و حدود “چهارصد حکم” از احکام حج از اين روايت استفاده شده است .”مالک بن انس” که پیشوای مالکی هاست و بخش دیگری از اهل سنت را تشکیل می‌دهند، می‌گوید:«ما رَأَتْ عَيْنٌ وَ لا سَمِعَتْ اُذُنٌ وَ لا خَطَرَ عَلي قَلْبِ بَشَرٍ أَفْضَلَ مِنْ جَعْفرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصّادقِ عِلْماً وَ عِبادَةً وَ وَرَعاً».  مردي افضل از امام جعفر بن محمد صادق علیه السلام از نظر علم و عبادت و تقوا، هرگز چشمي نديده و گوشي نشنيده و به قلب هيچ کس هم خطور نکرده است، یا زمانی که “محمد بن ادریس شافعی” معروف به “امام شافعی” و سومین فقیه از فقهای چهارگانه اهل سنت، شاگردی “مالک بن انس” را کرد و “احمد بن حنبل” نیز شاگرد “شافعی” است.

امام جمعه رامشیر با اشاره به دور جدید حملات صهیونیستها و پاسخ قاطع مقاومت گفتند: ارتش رژیم غاصب بامداد چهارشنبه ۳ فرمانده جهاد اسلامی را همراه خانواده هایشان ترور کرد و ترور فرماندهان جهاد اسلامی ادامه یافته است . دلیل ترور این سه فرمانده، این است که آنها در آستانه سفر به مصر برای مذاکره بودند . به احتمال زیاد، عملیات ترور آنها با هماهنگی برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و امریکا انجام شده است.

وی در ادامه گفتند: علت این ترور ها و تداوم حملات بر فرماندهان مقاومت چنین برمی آید که ؛ رژیم غاصب، مجددا به سیاست ترور رهبران مقاومت روی آورده است. هدف اصلی رژیم فعلا ضربه زدن به افراد کلیدی مقاومت در حوزه موشکی است.

خطیب نماز جمعه در ادامه سخنان خود گفتند: جنبش حماس بنا به ملاحظاتی تا این لحظه حداقل دخالت را در شلیک راکت داشته و عمده بار حملات به اراضی اشغالی روی دوش جهاد اسلامی فلسطین بوده است

وی همچنین افزودند :یکی از دلایل اصلی عدم ورود حماس به نبرد این است که این جنبش، دولت حاکم در نوار غزه است و وظیفه تامین مایحتاج ۲ میلیون نفر را بر عهده دارد و مجبور است با مصر و قطر تعامل داشته باشد تا بلکه پول و مایحتاج برای فلسطینیان در قلمرو تحت حاکمیت خود تهیه کند‌.

هاشمی تاکید کردند: رژیم جعلی،۲ روز است که در حال نبرد با یک گروه مقاومت فلسطینی مستقر در ضعیف ترین حلقه محور مقاومت است و هنوز نتوانسته در مقابل آن بازدارندگی ایجاد کند .

اشغالگران صهیونیستی بدانند که اگر حماس ، حزب الله لبنان ، مقاومت سوریه ، حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن وارد نبرد همزمان موشکی و پهپادی با اسرائیل شوند ، سرنوشت دردناکی در پیش روی خود خواهند دید.

سید سلمان هاشمی در مورد انتخاب و معرفی شهردار جدید رامشیر توسط اعضای شورای اسلامی شهر گفتند : تا موقع تأیید صلاحیت شهردار جدید، سرپرست شهرداری با قوت به کار خودش ادامه دهد البته ناگفته نماند که در این مدت کوتاه، نهضت آسفالت کردن معابر و خیابان‌های شهر رامشیر شروع شده و این اتفاق خوبی است.

مطالب مشابه
دیدگاه ها