نمایش نوار ابزار

امام جمعه رامشیر : مردم از عدم خدمات مناسب برای بیماران در بیمارستان گلایه دارند

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه رامشیر، سید سلمان هاشمی امام‌جمعه رامشیر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلای این شهر با اشاره به مشکلات منطقه اظهار کرد: مردم از عدم خدمات مناسب برای بیماران در بیمارستان گلایه دارند.

 وی افزود: امیدواریم رئیس‌جمهور جدید در کابینه خود وزیری را انتخاب کند که در بخش بهداشت و درمان به مشکلات درمانی مردم محروم از جمله شهرستان رامشیر به‌ صورت جدی رسیدگی کند و برای همیشه این مشکل را حل کند.

امام‌جمعه رامشیر در ادامه برخی از مشکلات بیمارستان این شهر را برشمرد و بیان کرد: کمبود شدید امکانات بیمارستانی، به‌خصوص در بخش‌های سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو و سایر بخش‌ها بیداد می‌کند.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم با تلاش و پیگیری‌های صورت‌گرفته تعداد ۳۸۰ دستگاه پیشرفته، MRI، سی. تی. اسکن و دستگاه‌های شتاب‌دهنده در دولت شهید رئیسی با اولویت مناطق محروم در کشور توزیع شد، اما سؤال این است که سهم شهرستان رامشیر از این امکانات چقدر بوده است؟

هاشمی عنوان کرد: یکی از مشکلات مناطق محروم از جمله شهرستان رامشیر، عدم عدالت در توزیع نیروی انسانی و دسترسی مردم به پزشک متخصص است.

وی خاطرنشان کرد: نابرابری در توزیع نیروی انسانی یک گره دارد و گره آن تعرفه است، تعرفه دریافت خدمات در مناطق محروم باید بیشتر شود اما نه از جیب مردم، بلکه از جیب بیمه‌ها باید پرداخت شود.

امام جمعه رامشیر تأکید کرد: وقتی قیمت خدمت در مناطق محروم افزایش پیدا کند خود پزشکان و پرستاران تمایل پیدا می‌کنند آنجا خدمت کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی رامشیر به مناسبت ایام اسارت آل‌الله در شام گفت:  امید و باور به وعده‌های الهی یکی از درس آموز ترین جنبه‌های قیام حسینی علیه السلام  است. اگر نگاهی بیندازیم  به قیام حسینی علیه السلام خواهیم یافت که «سِرّ شکست‌ناپذیری» قیام سید الشهداء امید و باور به وعده‌های الهی است و این را به وضوح در فرازی از سخنان گهربار  حضرت زینب کبری سلام الله علیها در ایام اسارت آل‌الله در شام  مشاهده کرد.

در جایی که حضرت زینب کبری سلام الله علیها در آن مجلس خطاب به یزید کردند و فرمودند که:«فَکِدْ کَیْدک وَ اسْعَ سَعْیک وَ ناصِبْ جُهْدَک فَوَالله لا تَمحُو ذکرَنا وَ لا تُمیتُ وَحْیَنا».

«هر چه می‌توانی نقشه بکش و تلاش کن و بکوش، به خدا سوگند یاد ما محو شدنی نیست و وحیِ ما را هم نمی‌توانی از میان برداری»

خطیب نماز جمعه رمز  پیروزی راه سید الشهدا علیه السلام را شهامت ، شجاعت ،صلابت و امید و باور به وعده‌های الهی  حضرت عقیله بنی‌هاشم(سلام الله علیها) عنوان کرد و افزود:  ما نیز پیرو همان فرمایش به یزید زمان، نتانیاهو می‌گوییم : « فکد کیدک» هر تلاشی می‌خواهی بکن، هر تروری از دستت بر می‌آید انجام بده، هر ضربه‌ای می‌خواهی بزنی بزن، ولی بدان که راه به جایی نخواهی برد و سرنوشت تو ناکامی است.

به یزید زمان یادآوری می‌کنیم که حق پیروز است و نابودی تو نیز نزدیک است.

ایشان خطاب به صهیونیست‌ها گفت: به صهیونیست ها می فهمانیم که ریختن خون میهمان در خانه ما چه عقوبتی دارد؛ و به زودی تاوان سنگین آن را خواهید پرداخت و دشمن بداند که جریان مقاومت پس از شهادت این عزیز متوقف نخواهد شد و خون شهید هنیه باعث سرعت گرفتن نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد و نتیجه آن جز سرعت فروپاشی رژیم ظالم، ستمگر، کودک کش و جنایتکار را در بر نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: بی‌تردید شهادت انسان‌های مخلص و ایثارگر، چون شهید اسماعیل هنیه این شهید والامقام جریان مقاومت را تقویت و از هر قطره خون او انسان‌های بزرگی به خیل رزمندگان مقاومت خواهند پیوست.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به نسل‌کشی شیعیان پاراچنار، جنایت جدید گروه‌های تکفیری در پاکستان اشاره کرد و گفت: از جمعیت ۲۰۲ میلیون نفری پاکستان حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد شیعیان هستند که بزرگ‌ترین اقلیت مذهبی در این کشور محسوب می‌شوند. متأسفانه منطقه پاراچنار پاکستان در روزهای اخیر شاهد وقوع دور جدید نسل‌کشی شیعیان بوده است.

ایشان افزود: گروه‌های تکفیری با کشتار “شیعیان پاکستان حمام خونی در منطقه پاراچنار این کشور به راه انداختند که در سکوت خبری به حاشیه رانده شد .

و  این منطقه شیعه نشین  به غزه پاکستان تبدیل شده است، زیرا همانطور که مردم نواره غزه در فلسطین اشغالی در دست صهیونیست‌های نژادپرست در کشور دروغین و ساختگی اسرائیل در رنج و عذاب به سر می‌برند، مردم پاراچنار نیز از دست ستمگری‌های “تروریست‌های تکفیری در رنج و محنت قرار دارند.

 

امام جمعه رامشیر در خاتمه از مسئول محترم کاروان پیاده روی اربعین موکب عشاق الحسین علیه السلام و همراهان ایشان تشکر و تقدیر کرد. و گفت:در این روزهای گرم تابستان کاروان پیاده روی اربعین «عشاق الحسین علیه السلام» رامشیر با  ۱۳۲ پرچم حسینی به سمت کربلای معلی در حال حرکت هستند ، این کاروان از کودکان کوچک حسینی گرفته تا افراد مسن به عشق سید و سالار  شهیدان پا به قدم گذاشتند، و در طول مسیر شهرهای دیگر هم به این کاروان ملحق خواهند شد.

 

مطالب مشابه
دیدگاه ها