نمایش نوار ابزار

دولت باید برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی و رونق گرفتن تولید و اشتغال، اعتبارات و تسهیلات ویژه‌ای با بهره کم و دوره تنفس برای تولیدکنندگان در نظر بگیرد

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرک طالقانی ، حجت الاسلام سید سلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام موسی بن جعفر (ع) اظهار کرد: امام موسی کاظم (ع) خلفای عباسی را تأیید نمی‌کرد و پیروانش را از همکاری با خلفای جور نهی می‌کرد، مگر کسانی که با کار در دستگاه خلافت می‌توانستند باعث برداشتن مقداری از فشار از روی شیعیان شوند.

وی افزود: یکی از روش‌های بسیار مهم مبارزه امام، نفوذ در حکومت غاصب بود. این رویکرد هم موجب حفظ شیعیان می‌شد و هم امام از سیاست‌های حکومت آگاهی می‌یافت و در سمت و سوی مبارزه امام و شیعیان تأثیرگذار بود.

خطیب جمعه شهرک طالقانی بیان کرد: یکی دیگر از روش‌های مبارزه امام علیه حکومت، تقیه بود.این امر در سازماندهی و حفظ یاران بسیار مؤثر بود، زیرا موجب می‌شد که نیروها شناسایی نشوند و شیعیان به سازماندهی خود بپردازند تا در فرصت مناسب علیه حکومت مبارزه کنند. به همین دلیل حضرت به یاران خود دستور داد که در بعضی موارد تقیه کنند. در حقیقت، تقیه تغییر روش مبارزه بود.

هاشمی در ادامه با تاکید بر حمایت از تولید کالای ایرانی عنوان کرد: دولت باید برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی و رونق گرفتن تولید و اشتغال، اعتبارات و تسهیلات ویژه‌ای با بهره کم و دوره تنفس برای تولیدکنندگان در نظر بگیرد زیرا خیلی از تولیدکنندگان بعد از دریافت وام و تسهیلات در باز پس دادن این تسهیلات مشکل دارند چراکه سود این وام‌ها بسیار بالا است و دوره تنفس هم ندارند.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره فرا رسیدن «روز ملی فناوری هسته‌ای» گفت:  یکی از دستاوردهای مهمی که تا سال‌ها موجب سرافرازی کشور است و همچنان نیز قدرت‌های بزرگ دنیا را با توجه به در اختیار داشتن توان آن در کشور به واهمه انداخته، «انرژی هسته‌ای» است.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی اکنون کشوری هسته‌ای به حساب می‌آید و عملاً عضو باشگاه هسته‌ای جهان است. این در حالی است که با وجود همه تحریم‌ها و تهدیدها ایران طی سالیان گذشته با تلاش‌ها و مجاهدت‌های جوانان و متخصصان خود به چرخه کامل سوخت‌ هسته‌ای (غنی‌سازی) دست یافت و از نظر دانش علمی و فناوری در این عرصه در ردیف ۷-۸ کشور پیشرفته جهان قرار گرفت و این مهم با رشادت‌های افرادی امثال شهید مصطفی احمدی روشن، شهید مسعود علی‌محمدی، شهید مجید شهریاری، شهید داریوش رضایی‌نژاد و شهید رضا قشقایی‌ به دست آمد.

امام جمعه شهرک طالقانی با انتقاد از صنعت خودروسازی در کشور گفت: ما در صنعت خودروسازی نتوانستیم پیشرفت کنیم چون به این باور نرسیدیم که می‌توانیم، ولی یک جوان ۲۵ ساله در صنعت موشکی به این نتیجه رسید که ما باید موشک بالستیک داشته باشیم و زمانی که شهید شد ما یکی از ۵-۶ کشور دارنده موشک‌های بالستیک در ورژن‌های مختلف بودیم.

هاشمی بیان کرد: چرا یک ایرانی می‌تواند موشک بالستیک و کروز درست کند ولی نمی‌تواند اتومبیل درست کند؟ چون خودروسازان ما باور ندارند که می‌توانیم و به همین دلیل هم دست به دامان خودروسازهای خارجی می‌شوند و التماس آنها را می‌کنند، ما در صنایع موشکی توانستیم، در صنعت هسته‌ای توانستیم چون باور داشتیم که می‌توانیم ولی در صنعت خودروسازی چون منافع برخی‌ها حکم می‌کند که ما نتوانیم، نمی‌توانیم خودروی ایرانی تولید کنیم.

وی گفت: اگر به توان داخلی  باور و نگاه  به بیرون از مرزها نداشته باشیم می‌توانیم در صنعت خودروسازی حرفی برای گفتن داشته باشیم، وقتی آمریکا متوجه شد ما به صنعت هسته‌ای دست پیدا کردیم هر کاری توانستند انجام دادند تا جلوی پیشرفت ما را بگیرند، از تحریم‌ها گرفته تا ترور دانشمندان هسته‌ای، امروز ما به این باور رسیدیم که اگر امثال شهید احمدی روشن توانستند، پس ما هم می‌توانیم، در صنعت خودوسازی به مدیران جسوری نیازمندیم که بتواند این صنعت را با اختیارات کامل به سر منزل مقصود برساند.

خطیب جمعه شهرک طالقانی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به فرا رسیدن  سالروز تأسیس «بنیاد مسکن انقلاب اسلامى» اظهار کرد: قبل از پیروزى انقلاب، با تبعیض‏هاى فراوان و عدم توجهى که نسبت به قشر فقیر و محروم جامعه وجود داشت، قشر عظیمى از مستضعفان از داشتن خانه محروم بودند. امام خمینى (ره) که از همان ابتداى قیام خود درد محرومان جامعه را احساس کرده بود، مبارزه با سیاست‏ها و اقدامات ظالمانه و اشرافى‌گرایانه رژیم پهلوى را هدف اولیه خود قرار داد.

هاشمی افزود: نقش بنیاد مسکن انقلاب اسلامى محرومیت‏زدایى از مناطق محروم‏ است، افزایش تولید مسکن در هر جامعه نه ‏فقط نشان ‏دهنده رشد اقتصادى است، بلکه در تأمین نیازهاى اجتماعى افراد نقش مؤثرى را ایفا مى‏کند.

وی عنوان کرد: یکی از راه‌های محرومیت‌زدایی در شهرک طالقانی اجرای طرح ۶۰ هکتاری است که از مسؤولان استانی می‌خواهیم این طرح هر چه سریع‌تر اجرا شود و شاهد خانه‌دار شدن تمام مردم شهرک طالقانی باشیم.

امام جمعه شهرک طالقانی گفت: در این زمان و با توجه به نیاز مبرم مناطق محروم لازم است که دولت به اختصاص بودجه بیشتر به این بنیاد براى رفع مشکل مسکن اقدام کند. هم‏چنین با توجه به رویکرد انقلابى و اسلامى حضرت امام (ره) از تأسیس این بنیاد و ایجاد زمینه براى همیارى و کمک مردم، لازم است زمینه همکارى‏هاى مردمى افزایش یابد و خدمت‏رسانى در این کار خداپسندانه از وظایف دینى انقلابى مردم معرفى شود تا بتوان خدمات بیشترى را به محرومان اعطا کرد.

هاشمی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت هنرمند انقلابی سیدمرتضی آوینی بیان کرد: هنر و رسانه ابزار بسیار مهم و تأثیرگذارى است که هنرمند انقلابى همچون شهید آوینى سال‌هاى عمر خود را در طول دوران دفاع مقدس به ساخت برنامه‏هایى در مورد جنگ تحمیلى و انتقال رشادت‏هاى رزمندگان اسلام گذراند، او توانست در راستاى انتقال ارزش‏ها و مبانى فکرى انقلاب اسلامى و دفاع از آن بهره ببرد و آن ‏را به کار گیرد.

وی افزود: ارزش های اسلامی و انقلابی باید در قالب هنر ترویج و تبلیغ شود در تقابل و ضدیت با هنر غربى که بر مبناى انسان‏گرایى و مادى‌گرایى است و نه ارزش‏هاى الهى و دینى، هنرمند انقلابی سعی می‌کند حیا و عفاف را در جامعه ترویج کند و نه بی‌حیایی و بی‌عفتی.

خطیب جمعه شهرک طالقانی گفت: هنر غربى سعى دارد با اتکا به بنیادهاى فکرى و لیبرالیستى خود، این دنیا را بهشتى براى انسان‏ها نمایان کند و به آخرت و سعادت ابدى انسان توجهى ندارد، اما هنرمند انقلابى، با نگاه حقیقت‏جوى خود به جهان خلقت و هدف انسان‏نگر و انسان جدا شده از مسیر متعالى خود را، با ابزار هنر به سمت هدف واقعى و حقیقى سوق مى‏دهد و در واقع به‏دنبال نمایان ساختن و نشان دادن هنر دینى است.

هاشمی در پایان با تشکر از اداره برق برای تأمین روشنایی برخی معابر این شهرک، عنوان کرد: برخی از معابر شهرک طالقانی هنوز بدون روشنایی مانده و در قسمت‌های دیگر روشنایی ۲۴ ساعته است که این موضوع موجب گله‌مندی مردم شده، چرا که نبود روشنایی در بعضی معابر موجب سلب آرامش و عدم امنیت خواهد شد، انتظار می‌رود مسؤولان اداره برق در حل این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

 

مطالب مشابه
دیدگاه ها