نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: دحوالارض؛ فرصت پیوند معرفتی و عملی با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است/ برخی از روستاهای شهرستان رامشیر دچار تنش آبی هستند / مسئولان نسبت به رفع این مشکل اقدامات فوری انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان رامشیر؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بیست‌وپنجم ذی القعده، مصادف با روز دَحوُالاَرض گفتند:  روز دَحوُالاَرض یکی از آن چهار روزی است که در تمام سال به برتری و مزیت روزه گرفتن ممتاز است. دحوالارض؛ فرصت پیوند معرفتی و عملی با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است. شباهت میان روز دحوالارض و گسترش عدل جهانی به برکت وجود نازنین حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) است. همان‌طور که در روز دحوالارض، گسترش زمین از زیر کعبه در جهان ماده اتفاق افتاده است، دحو الارض واقعی که گسترش معنویت، عدالت و امنیت است، با وقوع ظهور رخ می‌دهد.

وی در ادامه افزودند: دحوالارض، روز رخدادهای بزرگ در تاریخ بشر است، روز خلقت، روز هبوط، روز تولد حضرت ابراهیم(علیه السلام) و روز تولد حضرت عیسی مسیح علیه السلام است؛ حضرت مسیح همان مبشر اسلام است که پشت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) به نماز می‌ایستد.

خطیب نماز جمعه در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری(حفظه الله) در سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره)  در خصوص  ترویج ایمان و امید  اشاره کردند و گفتند: برای امیدآفرینی دو ساحت عمل و احساس وجود دارد. در واقع امیدآفرینی زمانی معنا دارد که عملی رخ داده باشد و کاری صورت گرفته باشد و دوم آن که آن تلاش و عمل به گونه های مناسب بازنمایی شود که احساس امید و نشاط را در جامعه گسترش دهد. در “ساحت عمل”، مخاطب امیدآفرینی «مسئولان»هستند و در “ساحت بازنمایی و ایجاد احساس”، مخاطب امیدآفرینی «رسانه» است. طبیعتاً  اگر هر کدام از این دو ساحت، ماموریت خود را به درستی انجام ندهد، امیدآفرینی به درستی شکل نخواهد گرفت. چه این که اگر کاری شود بدون پیوست رسانه ای، مردم آن را آنگونه که باید نخواهند دید، همانطور که اگر کاری انجام نشود و رسانه ها و تریبون ها، گزارشی غیر واقعی از آن رویداد را بازنمایی کنند، خروجی جز رشد بی اعتمادی ندارد.

ایشان با اشاره به وعده های برخی مسئولان در زمان انتخابات گفتند: متاسفانه مشاهده میشود گاهی برخی مسئولان در زمان انتخابات وعده هایی به مردم می دهند که غیر قابل اجرا و انجام هستند و این امر جز سلب اعتماد مردم، نتیجه نخواهد داشت. پس پایبند بودن مسئولان به وعده های خود خیلی مهم است.

 

هاشمی افزودند: به عنوان نمونه در هفته ای که گذشت پروژهای عمرانی، ورزشی، توسط اداره آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان شهرستان کلنگ زنی یا افتتاح شدند. همانگونه که در هفته گذشته اشاره شد،نهضت آسفالت کردن معابر ،خیابان ها  و کوچه ها توسط شهرداری شروع شده است، البته بشرطها و شروطها. این قبیل کارها امید را در دل جوان ها زنده می کند، و اعتماد عمومی  را حاصل خواهد شد.

وی با تاکید بر امید آفرینی در جامعه گفتند: مشکلاتی در کشور وجود دارد. دشمن سعی میکند این مشکلات را ابزاری قرار دهد برای خاموش کردن نورِ امید در دل جوانها. البته ناگفته نماند که امیدآفرینی پنهان کردن ضعفها نیست،بلکه ضعف ها باید بیان شود

امّا در کنار بیان ضعف ها بایستی امیدآفرینی هم بشود، و امید آفرینی حاصل نخواهد شد، مگر با تلاش شبانه روزی و رفع معضلات و کاستی ها توسط مسئولین ، و تبین و انعکاس خبری توسط رسانه ها و تریبون ها  به صورت واقعی.

امام جمعه شهرستان رامشیر در فرازی دیگر از سخنان خود به موضوع تنش آب شُرب روستاهاهای تابعه و افت فشار اشاره کردند و گفتند: دولت سیزدهم در بخش آبرسانی به مناطق محروم، جهادی عمل کرد توانست با آبرسانی به یک هزار و ۷۵۳ روستای استان خوزستان، پیشتاز آبرسانی در کشور باشد. طبق گفته مسئولین ،سال گذشته پروژه آبرسانی به روستاهای رامشیر در فاز اول وارد مدار بهره‌برداری شد و ۱۰ روستای این شهرستان از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند.

 

اما در کنار این نقاط قوت ، نقاط ضعفی هم وجود دارد، که مردم عزیز ما از آن گله مند هستند، و آن این است که برخی از روستاهای شهرستان رامشیر با تنش آبی مواجه هستند به عنوان نمونه روستای امامزاده عباس معروف به (دره عباس)يا روستاي نوشادی، روستای ام اخثی و برخی روستاهای دیگر مانند روستاهای رمیله  با افت فشار و قطعی مکرر آب و نداشتن آب پایدار مواجه هستند.

ایشان از مسئولین استانی و شهرستانی خواستند کار آبرسانی به روستا‌های دچار تنش آبی، تا زمان رسیدن آب پایدار به این روستا‌ها را  شروع کنند و این معضل را هر چه سریعتر حل نمایند و امید را در جامعه تزریق کنند.

وی در ادامه یادآور شدند که متاسفانه در دولت سیزدهم هنوز مدیران بی انگیزه و خسته در دل خوزستان و در خود شهرستان رامشیر وجود دارند. این مدیران خسته باید جای خود را به جوانان تازه نفس و انقلابی دهند.فلسفه مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت رسانی به مردم عزیز است. شهرستان رامشیر به مدیرانی با انگیزه و جهادی نیاز دارد. تا بتوانند مشکلات را حل کنند.

هاشمی در خاتمه خطبه دوم نماز جمعه با طلب حلالیت از تمام نمازگزاران محترم و مردم شهرستان رامشیر گفتند: خدا را شاکرم که به این حقیر توفیق زیارت خانه خود ، حرم مطهر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) وائمه بقیع (عليهم السلام) را عطا فرمود. مطمئناً اگر خداوند بزرگ دعای بنده را بپذیرد ،دعاگوی همه عزیزان خواهم بود.

مطالب مشابه
سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: دلیل تاکید اهل بیت علیهم السلام بر قضیه شهادت، گریه، زیارت سید الشهداء رهایی مردم از جهل و رسیدن به کمال انسانی است/ هتک حرمت به قرآن کریم نشانه استیصال غرب و دشمنان اسلام است

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: دلیل تاکید اهل بیت علیهم السلام بر قضیه شهادت، گریه، زیارت سید الشهداء رهایی مردم از جهل و رسیدن به کمال انسانی است/ هتک حرمت به قرآن کریم نشانه استیصال غرب و دشمنان اسلام است

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: 14خرداد، سالروز رحلت جانگذار امام راحلی است  که مراسم تشییع وی با حضور 11 میلیون نفری مردم، موجب حیرت جهانیان شد/ قیام 15 خرداد1342 یک قیام مردمی بود/ ضمن تشکر از مسئولین مربوطه شهر و روستا، این نکته را به آنها یادآوری می کنیم که:زیرسازی و اجرای صحیح و اصولی آسفالت رعایت شود تا حداقل به مدت ۱۰سال نیاز به ترمیم و روکش نداشته باشد.

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: 14خرداد، سالروز رحلت جانگذار امام راحلی است که مراسم تشییع وی با حضور 11 میلیون نفری مردم، موجب حیرت جهانیان شد/ قیام 15 خرداد1342 یک قیام مردمی بود/ ضمن تشکر از مسئولین مربوطه شهر و روستا، این نکته را به آنها یادآوری می کنیم که:زیرسازی و اجرای صحیح و اصولی آسفالت رعایت شود تا حداقل به مدت ۱۰سال نیاز به ترمیم و روکش نداشته باشد.

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر نماد ایستادگى و محور مقاومت‏ است/ تربیت صحیح دختران در مکتب اسلام سلامت جامعه ایمانی است/ از مسوولین شهرستان خواستاریم که نگاه ویژه ای به جوانان و نخبگان شهرستان داشته باشند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر نماد ایستادگى و محور مقاومت‏ است/ تربیت صحیح دختران در مکتب اسلام سلامت جامعه ایمانی است/ از مسوولین شهرستان خواستاریم که نگاه ویژه ای به جوانان و نخبگان شهرستان داشته باشند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: معضل بیکاری جوانان شهرستان رامشیر همچنان پابرجاست/ مبلغ کلانی که وزیر نفت برای شهرستان در نظر گرفتند برای رفع محرومیت شهرستان به کارگیری شود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: معضل بیکاری جوانان شهرستان رامشیر همچنان پابرجاست/ مبلغ کلانی که وزیر نفت برای شهرستان در نظر گرفتند برای رفع محرومیت شهرستان به کارگیری شود

دیدگاه ها