نمایش نوار ابزار

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: دلیل تاکید اهل بیت علیهم السلام بر قضیه شهادت، گریه، زیارت سید الشهداء رهایی مردم از جهل و رسیدن به کمال انسانی است/ هتک حرمت به قرآن کریم نشانه استیصال غرب و دشمنان اسلام است

 

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرستان رامشیر؛ سید سلمان هاشمی امام جمعه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله)  ان الحسین مصباح الهدى و سفینه النجاه؛ به درستى که حسین(علیه السلام) مصباح هدایت و کشتى نجات است» در این حدیث مصباح الهدی و سفینه النجاه از القاب سید الشهداء است و گریه و عزاداری بر امام حسین (علیه‌السلام)، نه تنها بعد از شهادت ایشان بلکه حتی قبل از شهادت آن حضرت در روایات اهل بیت (علیهم‌السّلام) به فروانی نقل شده است، که این مسئله نه تنها نشانه رایج بودن فرهنگ عزاداری در بین اهل بیت (علیهم‌السّلام) می‌باشد بلکه از اهمیت گریه و عزاداری برای امام حسین (علیه‌السّلام) حکایت دارد.

خطیب جمعه در ادامه با بیان حدیثی از امام باقر علیه السلام ثواب زیارت امام حسین علیه السلام را بیشتر تشریح کردند و گفتن امام باقر علیه السلام فرموده اند: (مُرُوا شِيعَتَنَا بِزِيَارَةِ قَبْرِ الْحُسَيْنِ علیه السلام فَإِنَّ إِتْيَانَهُ يَزِيدُ فِي الرِّزْقِ وَ يَمُدُّ فِي الْعُمُرِ وَ يَدْفَعُ مَدَافِعَ السُّوءِ وَ إِتْيَانَهُ مُفْتَرَضٌ عَلَى كُلِّ مُؤْمِنٍ يُقِرُّ لَهُ بِالْإِمَامَةِ مِنَ اللَّهِ؛)

شیعیان ما را به زیارت امام حسین علیه السلام امر کنید، چرا که زیارتش روزی را افزون می‌کند و عمر را طولانی می‌گرداند و بلاها و بدی‌ها را دفع می‌کند و زیارت کردن امام حسین علیه السلام بر هر مومنی که اقرار به امامت او از جانب خدا داشته باشد، واجب است.

همچنین در حدیثی از امام مهدى عجل الله تعالی فرجه:در زيارت ناحيه مقدّسه : لأَندُبَنَّكَ صَباحا و مَساءً و لأَبكِيَنَّ عَلَيكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما ؛ حديث

امام مهدى عليه السلام در زيارت ناحيه مقدّسه :هر صبح و شام بر تو گريه و شيون مى كنم و در مصيبت تو به جاى اشك ، خون مى گريم .

سید سلمان هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود افزودند: تاکید تمام معصومین علیهم السلام بر عزاداری و گریه بر امام حسین علیه السلام است. در حدیثی از امام رضا علیه السلام که محبین و شیعیان را به گریه بر امام حسین علیه السلام توصیه کرده اند. و فرموده اند: یا ابن شبیب! ان کنت باکیا لشی ء فابک للحسین بن علی بن ابی طالب (علیه السّلام) فانه ذبح کما یذبح الکبش.

ای پسر شبیب! اگر بر چیزی گریه می کنی، بر حسین بن علی بن ابی طالب (علیه السّلام) گریه کن، چرا که او را مانند گوسفند سر بریدند.

وی  دلیل تاکید اهل بیت علیهم السلام بر قضیه شهادت، گریه، زیارت سید الشهداء را رهایی مردم از جهل و رسیدن به کمال انسانی عنوان کردند و افزودند: تاکید اهل بیت علیهم السلام بر قضیه شهادت، گریه، زیارت سید الشهداء حاکی از این است نزدیکترین راه نجات مردم از جهل و نادانی و رسیدن آنها به کمال انسانی، تمسک کردن به راه حسین بن علی علیها السلام است . هنگامی که امام حسین(علیه السلام) را بشناسیم یقینا دین را شناخته‌ایم و زمانی که دین را بشناسیم به معرفت خواهیم رسید. همچنین نزدیکترین مسیر به شناخت حق و حقیقت را شناخت امام حسین علیه السلام دانست.

هاشمی در ادامه دلیل قیام امام حسین علیه السلام را نجات مردم از جهالت و گمراهی خواند و افزودند: دلیل قیام امام حسین علیه السلام در حدیثی از الإمام الصادق عليه السلام ـ في زِيارَةِ الإِمامِ الحُسَينِ عليه السلام يَومَ الأَربَعينَ ـ : اللّهُمَّ ، إنّي أشهَد أنَّهُ … بَذَلَ مُهجَتَهُ فيكَ لِيَستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَةِ وحَيرَةِ الضَّلالَةِ ، وقَد تَوازَرَ عَلَيهِ مَن غَرَّتهُ الدُّنيا وباعَ حَظَّهُ بِالأرذَلِ الأدنى . حديث

امام صادق عليه السلام ـ در زيارت امام حسين عليه السلام در روز اربعين ـ : بارخدايا! من گواهى مى دهم كه آن بزرگوار … خون خود را در راه تو نثار كرد تا بندگانت را از جهالت و سرگشتگىِ گمراهى برهاند ، در حالى كه آنان كه دنيا فريبشان داد و بهره خود [از آخرت] را به [دنياى] پَست فروختند ، عليه او هميار شدند.

خطیب نماز جمعه بی‌توجهی به حجاب را ناشی از جهل و نادانی به مسایل اسلام دانست و گفت: اسلام به رعایت حجاب تاکید فراوانی دارد و این موضوع برای حفظ ارزش و جایگاه خود اشخاص است چرا که انسان آفریده شده است تا به کمال برسد.

هاشمی ضمن محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم افزود: دشمنان با این اقدام سخیف به دنبال بی‌احترامی کردن به مقدسات مسلمانان هستند؛ و این نشان دهنده این است که قران تاثیر عظیمی بر کل جهان گذاشته است. وی یادآور شد این عمل نشانه استیصال غرب و دشمنان اسلام است و باید کشورهای مسلمان، سفارت سوئد را ببندند.

ایشان با اشاره به امنیت شهرستان از دادستان محترم جدید خواستند با جدیت و برخورد قاطع با عوامل تیراندازی و سارقین برخورد داشته باشند.

 هاشمی در ادامه ضمن خیر مقدم به شهردار جدید به خواسته های مردم اشاره کردند و گفتند: خواسته مردم از شهردار محترم ایجاد تحول درسطح شهرستان است. با توجه به جذب اعتبارات حق آلایندگی و اعتباراتی که در آینده جذب خواهند شد باید تحولی در آسفالت خیابان ها و معابر، فضای سبز، لایروبی، روشنایی با هماهنگی اداره برق، و خدمات تفریحی و غیره ایجاد شود و این تحول برای مردم عزیز قابل لمس باشد.

مطالب مشابه
سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: دحوالارض؛ فرصت پیوند معرفتی و عملی با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است/ برخی از روستاهای شهرستان رامشیر دچار تنش آبی هستند / مسئولان نسبت به رفع این مشکل اقدامات فوری انجام دهند.

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: دحوالارض؛ فرصت پیوند معرفتی و عملی با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است/ برخی از روستاهای شهرستان رامشیر دچار تنش آبی هستند / مسئولان نسبت به رفع این مشکل اقدامات فوری انجام دهند.

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: 14خرداد، سالروز رحلت جانگذار امام راحلی است  که مراسم تشییع وی با حضور 11 میلیون نفری مردم، موجب حیرت جهانیان شد/ قیام 15 خرداد1342 یک قیام مردمی بود/ ضمن تشکر از مسئولین مربوطه شهر و روستا، این نکته را به آنها یادآوری می کنیم که:زیرسازی و اجرای صحیح و اصولی آسفالت رعایت شود تا حداقل به مدت ۱۰سال نیاز به ترمیم و روکش نداشته باشد.

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: 14خرداد، سالروز رحلت جانگذار امام راحلی است که مراسم تشییع وی با حضور 11 میلیون نفری مردم، موجب حیرت جهانیان شد/ قیام 15 خرداد1342 یک قیام مردمی بود/ ضمن تشکر از مسئولین مربوطه شهر و روستا، این نکته را به آنها یادآوری می کنیم که:زیرسازی و اجرای صحیح و اصولی آسفالت رعایت شود تا حداقل به مدت ۱۰سال نیاز به ترمیم و روکش نداشته باشد.

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر نماد ایستادگى و محور مقاومت‏ است/ تربیت صحیح دختران در مکتب اسلام سلامت جامعه ایمانی است/ از مسوولین شهرستان خواستاریم که نگاه ویژه ای به جوانان و نخبگان شهرستان داشته باشند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر نماد ایستادگى و محور مقاومت‏ است/ تربیت صحیح دختران در مکتب اسلام سلامت جامعه ایمانی است/ از مسوولین شهرستان خواستاریم که نگاه ویژه ای به جوانان و نخبگان شهرستان داشته باشند

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: معضل بیکاری جوانان شهرستان رامشیر همچنان پابرجاست/ مبلغ کلانی که وزیر نفت برای شهرستان در نظر گرفتند برای رفع محرومیت شهرستان به کارگیری شود

سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر: معضل بیکاری جوانان شهرستان رامشیر همچنان پابرجاست/ مبلغ کلانی که وزیر نفت برای شهرستان در نظر گرفتند برای رفع محرومیت شهرستان به کارگیری شود

دیدگاه ها