نمایش نوار ابزار

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی:تحریم خارجى در زمان وجود تدبیر داخلى کمترین اثر را دارد/تحول در تیم اقتصادی دولت امری ضروریست

به گزارش روابط عمومی دفترامام جمعه شهرک طالقانی، حجت الاسلام و المسلمین هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی با اشاره به سیاست ارزی جدید دولت اظهار کرد:بسته سیاستى جدید دولت در بازار ارز، هرچند با تاخیر فراوان اجرایى شد اما همین اجرایى شدن نیز زمینه ایجاد آرامش در بازارهاى مختلف را مهیا کرد، کاهش قیمت ارز و طلا در روزهاى اخیر نتیجه اعلام و اجرا شدن این بسته سیاستى است.
حجت الاسلام و المسلمین هاشمی:تحریم خارجى در زمان وجود تدبیر داخلى کمترین اثر را دارد/تحول در تیم اقتصادی دولت امری ضروریست

وی افزود: با اینکه سهشنبه گذشته دولت آمریکا بخشى از تحریمهاى برجام را بازگرداند و انتظار این بود که قیمتها در بازار ارز بالا رود اما واکنش معکوس بازار بسیار جالب توجه بود. این مسأله نشان داد که تحریم خارجى در زمان وجود تدبیر داخلى کمترین اثر را دارد و زمانى تحریم اثر مخرب دارد که تدبیر داخلى وجود نداشته باشد.هاشمی ادامه داد: اگر دولتمردان در برابر این ملت وظیفه شان را به خوبی انجام دهند نه آمریکا و نه غیر از آمریکا نمی توانند آنها را بلرزانند همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: به همه بگویید نسبت به اوضاع ما اصلا نگران نباشند، هیچکس هیچ غلطی نمی تواند بکند، مطمئن باشند هیچ تردیدی در این وجود ندارد.

امام جمعه شهرک طالقانی تحول در تیم اقتصادی دولت را امری ضروری دانست و افزود: دولتمردان باید بدانند امروز مردم، این تیم اقتصادی دولت را نمیپسندند و باید با مسئولانی که با شعارهای انقلابیِ بدون عمل آبروی انقلاب را می برند و عملا در صدد تخریب نظام هستند ،بعضی از مسئولان  دو تابعیتی یا آنهایی که خانواده هایشان در خارج از کشور زندگی می کنند و به ظاهر دم از خدمت به مردم می زنند و در باطن دنبال پرکردن جیب خود هستند؛مقابله و برخورد کرد.

حجت الاسلام هاشمی با تسلیت فرارسیدن ۲۹ ذیقعده سالروز شهادت حضرت امام جواد علیه السلام بیان کرد:امام جواد(ع) در سن ۸سالگی به امامت رسیدندو حدود ۱۷سال مسئولیت ارشاد و رهبری معنوی جامعه اسلامی رابه عنوان امام شیعیان برعهده داشتند که حدود ۱۵سال از امامت ایشان همزمان باخلافت مأمون و دو سال دیگر نیز مقارن با حکومت معتصم بود، امام جواد(ع) با وجود عمر کوتاه خویش نقش مؤثری در تبلیغ و ترویج دین اسلام داشت و توانست در مقابل دشمن ایستادگی و با ظلم و زور مقابله کند.

وی افزود: امام جواد(ع) در کنار مبارزه با ظلم و جور و ایستادگی در برابر خلفای باطل، به نشر و تبیین مکتب اهل بیت(ع) پرداختند، مأمون اقدامات زیادی در راستای مقابله با امام جواد(ع) انجام داد و مناظرههای علمی و بحث وگفتوگو میان امام جواد و دانشمندان برپا کرد تا شخصیت امام جواد(ع) را زیر سئوال ببرد؛ اما امام(ع) با پاسخهای قانع کننده دانشمندان و افراد حاضر در جلسه را انگشت به دهان کرد.

‏خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با تبریک سالروز ازدواج امام على(ع) و حضرت فاطمهى زهرا(س) گفت: شأن حضرت فاطمه(س) به گونهای بودکه هیچ یک از انسانهای روی زمین نمیتوانستند زوجشان باشند،به این معناکه اگرامیرالمومنین(ع) نبودند، حضرت زهرا(س) با هیچکس ازدواج نمی کردند. لو لم أخلق علیا لما کان لفاطمه ابنتک کفء على وجه الأرض ، من آدم فمن دونه

حجت الاسلام هاشمی با تاکید بر انتخاب همسر بر اساس معیارهاى دینى و الهىعنوان کرد: برای انتخاب صحیح همسر و جلوگیری از پشیمانیهایبعدازازدواج،داشتن حداقل زیبایی مهم است؛ امّا ارزش یک زن در زیبایی او خلاصه نمیشود و معیارهای مهمتری برای انتخاب همسر وجود دارد، انسانی که دین ندارد، هیچ ندارد؛ هر چه هم داشته باشد، هیچ محسوب می شود. انسان بی دین، در حقیقت مرده متحرک است. کسی که پایبند به دین که اصلی ترین مسأله زندگی است نباشد، هیچ تضمینی وجود ندارد که پایبند به رعایت حقوق همسر و زندگی مشترک باشد.

وی افزود: انسان دیندار، هرگز نمی تواند با همسر بی دین، کنار بیاید و با هم زندگی سعادتمندانه ای داشته باشند. انسان متدین، ممکن است بتواند نقص های دیگر همسرش را تحمل کند، اما نقص بی دینی و لا ابالی گری او را هرگز نمی تواند تحمل نمایدو منظور از متدین بودن، معنای حقیقی آن است؛ یعنی: پایبندی کامل به اسلام؛ اسلام را با جان و دل پذیرفتن و به آن عمل کردن: نه تدین سطحی و بی ریشه و بی عمل.

امام جمعه شهرک طالقانی ادامه داد: منظور از اخلاق نیک، تنها خنده رویی و خوش خلقی اصطلاحی نیست؛ زیرا خندیدن و…، در بعضی از مواقع، نه تنها مطابق اخلاق نیست، بلکه ضد اخلاق است، بلکه منظور از اخلاق نیک، صفات و خلق و خوهای پسندیده در نظر عقل و شرع می باشد.

وی شرافت خانوادگی را از دیگر معیارهای انتخاب همسر دانست و گفت:منظور از شرافت خانوادگی شهرت ،ثروت و موقعیت اجتماعی نیست؛ بلکه منظور نجابت و پاکی و تدین و… است، سلامتی جسمی و روحی نیز، در موفقیت و سعادت زندگی مشترک، نقش مهمی به عهده دارد.

حجت الاسلام هاشمی: همانگونه که فرماندارشهرستان در دیدار با فعالین اجتماعی در مورد شفاف سازی  ارزش افزوده و حق آلایندگی شهرداری ها گوشزد کردند، مردم نیز در شش ماه اول سال منتظر شفاف سازی هستند.

وی افزود: بعضی از آقایان مسؤول، قول هایی در مورد کلنگ زنی هنرستان دخترانه کار و دانش در شهرک طالقانی داده اند اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و مدرسه به همان شکل فرسوده و خرابه خودش باقی مانده است.

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان ضمن تبریک روز خبرنگار بیان کرد: حمایت از خبرنگاران منصف،  انقلابی و جسور باعث پیشرفت و آبادانی منطقه خواهد شد، از خبرگزاری فارس که اخبار ائمه جمعه را پوشش میدهد و همچنین پایگاه های خبری ذاکر نیوز،شبکه خبری خوزستان، خبرگزاری تسنیم ،ماهشهر امروز، ماه خبر که در واقع انقلابی و جسورانه مشکلات و اخبار را رصد و به موقع و با شفافیت کامل منعکس می نمایند تقدیر و تشکر میکنم.

مطالب مشابه
دیدگاه ها